Tandbørstning - er en smule bekymret for...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Lisbeth85

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan godt forstå, at I stadigvæk har aftenflasken. Vi havde den også til begge og de var en del ældre før de stoppede med den.

Vi børstede tænder før de blev puttet og så havde de en flaske med i seng med sødmælk i.

Ja, jeg synes nu det er ganske hyggeligt, og så længe vi begge har det godt med det, så agter jeg at fortsætte lidt endnu. Tror også jeg vil prøve med sødmælken snart. Har dog lige en pose MME tilbage, som han lige kan gøre kål på inden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Hasselnødden

Jeg må indrømme at vi ikke skænkede tandbørstning ret mange tanker i begyndelsen.. så han er gået i seng mange aftener efter sin mme-natflaske uden at få børstet tænder og den dag idag er der 3 mrd og 3 uger og 4 dage til han fylder 2 år og han har smukke hvide velholdte tænder, så den første tid har han ikke taget skade af - nu får han selvf. børstet tænder dagligt (det begyndte vi fast på da han havde sagt fra til natflasken - der var ingen kamp og gerne flere gange, heldigvis er han så vild med det at han hellere end gerne vil have tandbørsten og så ordner mor dem enten før eller efter han selv har været igang...

Jeg vil sige: Følg dit instinkt. Han siger nok også fra når han ikke har lyst til flasken mere

Anmeld

19. oktober 2011

Sara.

Tror jeg ville beholde flasken med mme og så ikke tænke lige på sukker og tænder i den forbindelse.... Hvis man så bare tænker over det ellers, og sørger for at børste tænderne om morgenen / aftenen....

Enten det eller droppe den helt.....

Børn der ammer får vel også sukker? og mange får jo tænder når de er et halvt år og så får de stadig flaske eller ammer i lang tid...
Min kusine fødte en pige med en tand :-)

Dog har jeg ikke selv stået i problemet da min søn selv valgte flaske fra inden han fik sin første tand (gjorde han først som 1 årig).

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

lærkes_mor skriver:

Tror jeg ville beholde flasken med mme og så ikke tænke lige på sukker og tænder i den forbindelse.... Hvis man så bare tænker over det ellers, og sørger for at børste tænderne om morgenen / aftenen....

Enten det eller droppe den helt.....

Børn der ammer får vel også sukker? og mange får jo tænder når de er et halvt år og så får de stadig flaske eller ammer i lang tid...
Min kusine fødte en pige med en tand :-)

Dog har jeg ikke selv stået i problemet da min søn selv valgte flaske fra inden han fik sin første tand (gjorde han først som 1 årig).

Du har helt ret. Heldigvis har min søn også fået tænder sent (og fatisk 5 stk. på 2 dage kom frem!!!), så det har ikke været så nødvendigt før nu. Men som mor er man jo bekymret, når man ikke lige helt ved, hvad man skal gøre. Men tak for dit input og hjælp

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Hasselnødden skriver:

Jeg må indrømme at vi ikke skænkede tandbørstning ret mange tanker i begyndelsen.. så han er gået i seng mange aftener efter sin mme-natflaske uden at få børstet tænder og den dag idag er der 3 mrd og 3 uger og 4 dage til han fylder 2 år og han har smukke hvide velholdte tænder, så den første tid har han ikke taget skade af - nu får han selvf. børstet tænder dagligt (det begyndte vi fast på da han havde sagt fra til natflasken - der var ingen kamp og gerne flere gange, heldigvis er han så vild med det at han hellere end gerne vil have tandbørsten og så ordner mor dem enten før eller efter han selv har været igang...

Jeg vil sige: Følg dit instinkt. Han siger nok også fra når han ikke har lyst til flasken mere

Lyder dejligt - de burde jo nok kunne klare lidt, de der bisser Det der instinkt vil bare rigtig gerne bekræftes eller asfkræftes i ny og næ - men jeg er blevet bedre til at stole på mig selv

Tak for dit besyv med på mit indlæg

Anmeld

19. oktober 2011

Pige2009

Lisbeth85 skriver:

Helt sikkert Jeg synes som sagt bare, at det er rart, at han gerne vil have den, da han fint har sagt fra ved de andre, som han fik. Måske jeg bare skulle starte med at skære lidt ned, og så læse en bog også om aftenen, så det til sidst bare er bogen. Tak for input

Jeg synes nedtrapning er den helt rigtige løsning. Først en flaske, så en lille pixibog og til sidst hygge med tandbørsten på puslebordet Håber I finder det helt rigtige for jer og sønnike...

Anmeld

19. oktober 2011

Sara.

Lisbeth85 skriver:

Du har helt ret. Heldigvis har min søn også fået tænder sent (og fatisk 5 stk. på 2 dage kom frem!!!), så det har ikke været så nødvendigt før nu. Men som mor er man jo bekymret, når man ikke lige helt ved, hvad man skal gøre. Men tak for dit input og hjælp

Hold da op, det var mange på en gang

Ja kender godt til det som mor.... derfor det er godt som en side som denne, hvor andre mødre kan give deres syn på sagen... som nok er lidt mere neutralt i forhold til barnet :-)

Gør som du finder bedst, og som vil være det bedste for din søn og dig og jeres putteritual :-) Det ville jeg...

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Baagøe skriver:

Jeg synes nedtrapning er den helt rigtige løsning. Først en flaske, så en lille pixibog og til sidst hygge med tandbørsten på puslebordet Håber I finder det helt rigtige for jer og sønnike...

Det lyder som en hyggelig nedtrapning Er sikker på, at vi begge kan affinde os med en sådan

Anmeld

19. oktober 2011

morethanperfect

Vi har også stadig aftenflasken og havde ikke tænkt at fjerne den foreløbig .. Det er den eneste måde han kan falde i søvn på og finde ro .. Vi børster hans tænder før han får den , hvilket jeg faktisk slet ikke har tænkt over 

Men vi prøvede og gi ham sødmælk nogle gange i stedet for mme , og det var fint nok , bortset fra han vågnede vildt mange gange i løbet af nætterne .. Så vendte vi ligeså roligt tilbage til mme ..

Anmeld

19. oktober 2011

Pige2009

Lisbeth85 skriver:

Det lyder som en hyggelig nedtrapning Er sikker på, at vi begge kan affinde os med en sådan

Laura bliver 2 år på tirsdag og vi har nogle dejlige hyggestunder hver aften, hvor vi læser pixibøger inden sengetid. Her har vi bare børstet tænder inden læsningen. Men det er skønt, når hun putter sig ind til mig, mens jeg læser højt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.