Tandbørstning - er en smule bekymret for...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.919 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Lisbeth85

Min søn får stadig en aftenflaske inden sengetid, og han falder altid i søvn efter den eller under den. Jeg børster hans tænder inden, men der er jo sukker i det slemme MME, så det er jo ikke så smart, når han ikke får dem børstet efter.

Er der nogen, som kender et MME-mærke uden noget eller med meget lidt sukker tilsat? Han er lige knap 12 mdr., så aftenflasken er måske ikke så vigtig mere, men for mig og ham er det stadig en dejlig del af aftenens rutiner, og jeg har ikke tænkt mig at cutte den helt fra bare fordi han bliver 1 år.

Men kan jeg måske bytte MME'en ud med sødmælk / letmælk i stedet? Der er jo ingen sukker i, og så får vi stadig det tætte og trygge samvær om aftenen inden sengetid. Men er det ok, at gøre det, og er der andre, som gør det?

Undskyld et lidt rodet indlæg, men de dumme spørgsmål har også lavet lidt rod i mit hoved. Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Maja_4000

Der er mælkesukker i almindelig mælk

Vi har haft besøg af tandlæge i min mg , og hun sagde at man skulle børste tænder inden evt. aftenflaske/amning .. Så det gør vi (:

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Maja_4000 skriver:

Der er mælkesukker i almindelig mælk

Vi har haft besøg af tandlæge i min mg , og hun sagde at man skulle børste tænder inden evt. aftenflaske/amning .. Så det gør vi (:

Hmm, der kan man bare se. Men der er vel ikke lige så meget i som MME'en? Jamen det lyder jo bare til, at de skal børstes godt inden så Det dur jo heller ikke at vække ham for at børste tænder jo

Anmeld

19. oktober 2011

Maja_4000

Lisbeth85 skriver:

Hmm, der kan man bare se. Men der er vel ikke lige så meget i som MME'en? Jamen det lyder jo bare til, at de skal børstes godt inden så Det dur jo heller ikke at vække ham for at børste tænder jo

Nej , det tror jeg ikke .. Da jeg havde graviditetssukkersyge , fik jeg bare besked på ikke at drikke for meget mælk , på grund af mælkesukkeret .. Så der er vel en del i

Nej , det ville være dumt at skulle vække "bare" for at børste tænder :b

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Maja_4000 skriver:

Nej , det tror jeg ikke .. Da jeg havde graviditetssukkersyge , fik jeg bare besked på ikke at drikke for meget mælk , på grund af mælkesukkeret .. Så der er vel en del i

Nej , det ville være dumt at skulle vække "bare" for at børste tænder :b

Mærkeligt.... har virkelig aldrig tænkt på, at der er sukker i mælk Og at nogen har sagt til dig, at du skulle passe på det netop pga. sukkeret? haha, man lærer da nye ting hver dag åbenbart

Anmeld

19. oktober 2011

Maja_4000

Lisbeth85 skriver:

Mærkeligt.... har virkelig aldrig tænkt på, at der er sukker i mælk Og at nogen har sagt til dig, at du skulle passe på det netop pga. sukkeret? haha, man lærer da nye ting hver dag åbenbart

Kalvene skal vel også have sukker ligesom vores babyer "skal" ? Hehe

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Maja_4000 skriver:

Kalvene skal vel også have sukker ligesom vores babyer "skal" ? Hehe

Tja, men nu kan de kære mejerister jo fjerne fedt og lave mælken på mange forskellige måder, så mon ikke de også kunne fjerne det der sukker?

Anmeld

19. oktober 2011

Pige2009

Lisbeth85 skriver:

Min søn får stadig en aftenflaske inden sengetid, og han falder altid i søvn efter den eller under den. Jeg børster hans tænder inden, men der er jo sukker i det slemme MME, så det er jo ikke så smart, når han ikke får dem børstet efter.

Er der nogen, som kender et MME-mærke uden noget eller med meget lidt sukker tilsat? Han er lige knap 12 mdr., så aftenflasken er måske ikke så vigtig mere, men for mig og ham er det stadig en dejlig del af aftenens rutiner, og jeg har ikke tænkt mig at cutte den helt fra bare fordi han bliver 1 år.

Men kan jeg måske bytte MME'en ud med sødmælk / letmælk i stedet? Der er jo ingen sukker i, og så får vi stadig det tætte og trygge samvær om aftenen inden sengetid. Men er det ok, at gøre det, og er der andre, som gør det?

Undskyld et lidt rodet indlæg, men de dumme spørgsmål har også lavet lidt rod i mit hoved. Håber nogen kan hjælpe

Jeg ville klart droppe flasken og finde et andet hyggeritual såsom læsning af en bog eller en lille sang - det er lige så intimt i min optik

Anmeld

19. oktober 2011

Lisbeth85

Baagøe skriver:

Jeg ville klart droppe flasken og finde et andet hyggeritual såsom læsning af en bog eller en lille sang - det er lige så intimt i min optik

Helt sikkert Jeg synes som sagt bare, at det er rart, at han gerne vil have den, da han fint har sagt fra ved de andre, som han fik. Måske jeg bare skulle starte med at skære lidt ned, og så læse en bog også om aftenen, så det til sidst bare er bogen. Tak for input

Anmeld

19. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan godt forstå, at I stadigvæk har aftenflasken. Vi havde den også til begge og de var en del ældre før de stoppede med den.

Vi børstede tænder før de blev puttet og så havde de en flaske med i seng med sødmælk i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.