Flyvning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Frk.S

Malene76 skriver:

Det er jo lige ca. samme tid som mig. Tusind tak fordi du skrev.  Da det er en gave og ikke mig der booker billetter, så skal vi vist flyve med Ryan Air.

MVH Malene

Ja, Ryan air er vist lidt mere strikse, da man skal have lægeerklæring efter uge 28. Men hvis du har en ukompliceret graviditet, så burde der da ikke være problemer med det, og så får du jo bare en erklæring fra læge eller JM.

Så GOD TUR - London er jo fantastisk!

Fra deres hjemmeside:

Once an uncomplicated pregnancy enters its 28th week, expectant mothers are required to carry a 'fit to fly' letter completed by their midwife/doctor click here to download the template letter.  This completed letter should be dated within 2 weeks of your booked flight and presented at either the bag drop desk and/or the boarding gate.

Ryanair reserves the right to refuse travel of an expectant mother over 28 weeks pregnant who does not present a completed  "fit to fly" letter from their midwife/doctor at either the bag drop desk and/or the boarding gate.

For uncomplicated pregnancies travel is not permitted beyond the following dates:

·     For an uncomplicated single pregnancy, travel is not permitted beyond the end of the 36th week of pregnancy

·     For an uncomplicated twins, triplets etc. pregnancy, travel is not permitted beyond the end of the 32nd week of   
     pregnancy

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

lilledittemor

Malene76 skriver:

Tak for svar. Det med røngtenskannere havde jeg ikke lige tænkt på. Er det ikke så godt for babyen?

MVH Malene

Jeg må indrømme at jeg har kun set at det stod på et skilt i en stor tyrkisk lufthavn jeg var i, ellers havde jeg ikke tænkt over det. Man måtte ikke gå igennem den der sikkerhedsscanner hvis man var gravid.. men jeg har haft sagt til dem i Kastrup og JFK at jeg var gravid og ikke skulle igennem, det har der bestemt ikke været noget problem i

Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor - det er vel noget med strålingen?

Men de har ikke sat spørgsmålstegn ved det når jeg har sagt det, så der er vel noget om det?

Anmeld

21. oktober 2011

Jonna1979

Malene76 skriver:

Tak for råd.

MVH Malene

velbekom de er guld værd men mega grimme

Anmeld

21. oktober 2011

Malene76

Ja, Ryan air er vist lidt mere strikse, da man skal have lægeerklæring efter uge 28. Men hvis du har en ukompliceret graviditet, så burde der da ikke være problemer med det, og så får du jo bare en erklæring fra læge eller JM.

Så GOD TUR - London er jo fantastisk!

Fra deres hjemmeside:

Once an uncomplicated pregnancy enters its 28th week, expectant mothers are required to carry a 'fit to fly' letter completed by their midwife/doctor click here to download the template letter.  This completed letter should be dated within 2 weeks of your booked flight and presented at either the bag drop desk and/or the boarding gate.

Ryanair reserves the right to refuse travel of an expectant mother over 28 weeks pregnant who does not present a completed  "fit to fly" letter from their midwife/doctor at either the bag drop desk and/or the boarding gate.

For uncomplicated pregnancies travel is not permitted beyond the following dates:

·     For an uncomplicated single pregnancy, travel is not permitted beyond the end of the 36th week of pregnancy

·     For an uncomplicated twins, triplets etc. pregnancy, travel is not permitted beyond the end of the 32nd week of  
    pregnancy

Tusind tak for din research. Sødt af dig.   Og ja London er ubeskrivelig fantastisk. Har boet der et halv års tid i 97 og ELSKER byen.

KH Malene

Anmeld

21. oktober 2011

Malene76

Ditte_Marie skriver:

Jeg må indrømme at jeg har kun set at det stod på et skilt i en stor tyrkisk lufthavn jeg var i, ellers havde jeg ikke tænkt over det. Man måtte ikke gå igennem den der sikkerhedsscanner hvis man var gravid.. men jeg har haft sagt til dem i Kastrup og JFK at jeg var gravid og ikke skulle igennem, det har der bestemt ikke været noget problem i

Jeg ved faktisk ikke helt hvorfor - det er vel noget med strålingen?

Men de har ikke sat spørgsmålstegn ved det når jeg har sagt det, så der er vel noget om det?

Ok. Den forsøger jeg at undgå så. Tak for oplysningen.

KH Malene

Anmeld

21. oktober 2011

tinasmor

har ikke læst de andre svar, men husk også det der papir som jm altid skriver i (og som man aflevere når man føder) --- sorry ammehjernen har glemt navnet

Anmeld

21. oktober 2011

lilledittemor

tinasmor skriver:

har ikke læst de andre svar, men husk også det der papir som jm altid skriver i (og som man aflevere når man føder) --- sorry ammehjernen har glemt navnet

Vandre journal

Anmeld

21. oktober 2011

Mor til Ella

Hej de damer...

Er der nogen af jer der har fløjet i jeres graviditeter? For mit vedkommende kommer det til at dreje sig om ca 5 kvarters flyvning til London torsdag og retur igen søndag. Jeg vil på det tidspunkt være i uge 32. Flyselskabet skal bare have en lægeerklæring, så er det ok.

Hvad er jeres erfaringer?

MVH Malene

Jeg rejser til Caribien om lige knap 2 uger. Det er ikke noget problem hvis man da ellers har haft et ok forløb

Jeg SKAL medbringe vandre journal men jeg vælger at få min læge til at lave en læge erklæring på at jeg er sund og rask. og købe støtte strømper

Havde selvfølgelig undersøgt ALT inden jeg bestilte også med fly selskab 

Der er jeg i uge 25.

GLÆDER MIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.