Flyvning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Brams

Malene76 skriver:

Hej de damer...

Er der nogen af jer der har fløjet i jeres graviditeter? For mit vedkommende kommer det til at dreje sig om ca 5 kvarters flyvning til London torsdag og retur igen søndag. Jeg vil på det tidspunkt være i uge 32. Flyselskabet skal bare have en lægeerklæring, så er det ok.

Hvad er jeres erfaringer?

MVH Malene

Jeg fløj da jeg var over halvvejs i min graviditet og turen gik til USA, så en tur på 9 timer hver vej. Det var ingen problem, så længe jeg tog nogle forhåndsregler som f.eks. støttestrømper, op og gå hver time, venepumpeøvelser osv.

De var vildt søde på flyet og jeg fik nogle gode snakke med personalet, når jeg gik mine ture og stod nede og fik "frisk" luft i deres "område"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

lilledittemor

Malene76 skriver:

Hej de damer...

Er der nogen af jer der har fløjet i jeres graviditeter? For mit vedkommende kommer det til at dreje sig om ca 5 kvarters flyvning til London torsdag og retur igen søndag. Jeg vil på det tidspunkt være i uge 32. Flyselskabet skal bare have en lægeerklæring, så er det ok.

MVH Malene

Jeg fløj i 9 timer til New York da jeg var i 26. uge..

Jeg fik lidt ondt i ryggen på vej derover, men ellers ingen problemer. Og ingenting på turen hjem, hvor vi sov hele vejen.

Husk støttestrømperne! og at du ikke bør gå igennem deres røngten scannere i lufthavnene 

God tur

Anmeld

20. oktober 2011

Lise

Jeg har fløjet i 36. uge - no problem  Det var bare indenrigs - tror fakkertalt man kun kan flyve indenrigs efter uge 32 - så en kort tur, men der var i hvert fald ingen problemer.

Har i øvrigt også fløjet tidligt og midt i graviditeter, og aldrig nogle problemer. Længste tur har dog været til Rom, som tager et par timer, og der var jeg i uge 27-28 stykker. Heller no problems dér!

Anmeld

20. oktober 2011

mor-til-vanessa

Malene76 skriver:

Hej de damer...

MVH Malene

jeg var dog kun 16 uger henne, men da fløj jeg til usa. og det var en tur på omkring 14 timer, med stop. jeg skulle ikke vise nogen lægeerklæring, men var heller ikke så langt hende. 

så du kan roligt flyve

Anmeld

20. oktober 2011

Frk.S

Jeg fløj til London i min graviditet.

Da vi tog afsted var jeg 32+0
Da vi tog hjem var jeg 33+0

Det var der ingen problemer med - og jeg skulle ikke engang have lægeerklæring. Men det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab hvad deres regler er for hvor længe man må flyve, og hvornår man skal have lægeerklæring.

Jeg fløj med Cimber Sterling.

Anmeld

20. oktober 2011

Malene76

Brams skriver:

Jeg fløj da jeg var over halvvejs i min graviditet og turen gik til USA, så en tur på 9 timer hver vej. Det var ingen problem, så længe jeg tog nogle forhåndsregler som f.eks. støttestrømper, op og gå hver time, venepumpeøvelser osv.

De var vildt søde på flyet og jeg fik nogle gode snakke med personalet, når jeg gik mine ture og stod nede og fik "frisk" luft i deres "område"

Tak for svar. Dette er jo kun en kort flyvetur, så det går vist.

MVH Malene

Anmeld

20. oktober 2011

Malene76

Ditte_Marie skriver:

Jeg fløj i 9 timer til New York da jeg var i 26. uge..

Jeg fik lidt ondt i ryggen på vej derover, men ellers ingen problemer. Og ingenting på turen hjem, hvor vi sov hele vejen.

Husk støttestrømperne! og at du ikke bør gå igennem deres røngten scannere i lufthavnene 

God tur

Tak for svar. Det med røngtenskannere havde jeg ikke lige tænkt på. Er det ikke så godt for babyen?

MVH Malene

Anmeld

20. oktober 2011

Malene76

Lise skriver:

Jeg har fløjet i 36. uge - no problem  Det var bare indenrigs - tror fakkertalt man kun kan flyve indenrigs efter uge 32 - så en kort tur, men der var i hvert fald ingen problemer.

Har i øvrigt også fløjet tidligt og midt i graviditeter, og aldrig nogle problemer. Længste tur har dog været til Rom, som tager et par timer, og der var jeg i uge 27-28 stykker. Heller no problems dér!

Tak for svar. Det er jo ikke så lang en tur, så mon ikke det går?

MVH Malene

Anmeld

20. oktober 2011

Malene76

mor-til-vanessa skriver:

jeg var dog kun 16 uger henne, men da fløj jeg til usa. og det var en tur på omkring 14 timer, med stop. jeg skulle ikke vise nogen lægeerklæring, men var heller ikke så langt hende. 

så du kan roligt flyve

TAk for svar.  Jeg skal jo kun ud på en kort tur.

MVH Malene

Anmeld

20. oktober 2011

Malene76

Frk.S skriver:

Jeg fløj til London i min graviditet.

Da vi tog afsted var jeg 32+0
Da vi tog hjem var jeg 33+0

Det var der ingen problemer med - og jeg skulle ikke engang have lægeerklæring. Men det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab hvad deres regler er for hvor længe man må flyve, og hvornår man skal have lægeerklæring.

Jeg fløj med Cimber Sterling.

Det er jo lige ca. samme tid som mig. Tusind tak fordi du skrev.  Da det er en gave og ikke mig der booker billetter, så skal vi vist flyve med Ryan Air.

MVH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.