baby84 skriver:
Super god tråd..Har et par rigtig lækre opskrifter men er lidt usikker på forholdene da jeg altid bare smager mig frem. Måske kan de give lidt inspiration alligevel 
Thaisuppe.
Kylling i tern og bacon tern svitses - lidt efter tilsættes hvidløg, lidt løg og lidt rød chili (efter behov
)
I kommes hønsebullion. Det simrer lidt.
Porre, gulerødder (små ultra tynde stave), og peanuts/cashewnødder tilsættes
Krydres og smages til (pas på at den ikke bliver for salt hvis du kommer saltede peanuts i 
Fiskesuppe (meget god)
Løg og hvidvin simre til hvidvinen er godt reduceret. I kommes fiskebullion.(det småkoger lidt)
Porre og gullerøder (små tynde stave) tilsættes
Lidt safran kommes i (primært for at give det en flot gul farve.)
Smages til med salt og peber, tilsættes en lille sjat penod (sprut)
Fløde tilsættes og det simre lidt
Til sidst kommer du fisk i tern efter eget valg . Jeg plejer at købe et lille stykke hvid fisk, et stykke laks og lidt rejer. Husk at laks er så meget bedre hvis det kun lige får nok til at være gennemkogt. Retten vil jo typisk lige stå to min og koge videre inden den bliver spist.
Har man ikke penod og safran kan den godt laves uden
Serveres med
Ja ikke - håber der er flere, der springer på og gir deres ynglings suppe opskrift med 
Lyder som to lækre supper. Kender godt den med, at det kan være svært at give præcise mål, fordi man ofte laver efter egen opskrift i hovedet. Men når det er sagt, har du slet ingen ca. mål på fiskesuppen?