Hvorfor skal der altid være ET eller andet galt? ØV altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Dorthe1986

Moster Lagkage skriver:

tog trykket under bruseren et par gange, men ellers lod det gå i sig selv. altså bare en kold tyrker

Okay ja, fedt du kunne gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Aagaard

Dorthe1986 skriver:

Umiddelbart ville jeg lade hende sove, hun skal nok give lyd fra sig når hun er sulten

Jeg har en enkelt gang taget Emil op og ammet ham, mens han stadig sov, men det var fordi han var faldet i søvn meget tidligere end normalt og tænkte at han bare ville rykke fuldstændig rundt på sin rytme, hvis ikke han lige fik tanket op

Så i nogle tilfælde kan du godt give hende mad selvom hun sover, men du behøver ikke vække hende Hvis du sørger for at der er meget lidt lys i rummet, så er det muligt at ligge hende til, sovende og få hende lagt igen. Det er muligt det kræver lidt øvelse

Ok, så tror jeg jeg lader hende sove for nu...

Tak for hjælpen

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Aagaard skriver:

Ok, så tror jeg jeg lader hende sove for nu...

Tak for hjælpen

Det er også synd, hvis man får dem vækket og de så ikke kan finde ro igen

Men du skal altid være velkommen til at skrive en pb eller noget, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp Den første tid er rigtig svær

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

Puha søde, det lyder virkelig hårdt! Og så lyder det skræmmende meget som nøjagtig det vi står i her. Med samtlige problemer og hvordan du har løst dem. Med udmalkning, så suttebrik osv. Så du kan bare skrive, hvis du har brug for en snak!

Jeg vil også sige, at du skal ligge hende til ofte for at øge produktionen. Frygter at komme til at stå i det samme her. Har været et mælkemonster med mælk over det hele, men to gange i dag har hun tømt hele det ene bryst, så jeg måtte skifte side, så er pludselig nervøs for, om hun er ved at overhale mælkeproduktionen.

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Dorthe1986 skriver:

Det er også synd, hvis man får dem vækket og de så ikke kan finde ro igen

Men du skal altid være velkommen til at skrive en pb eller noget, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp Den første tid er rigtig svær

Tak! Det er sødt af dig! - Det hjælper rigtig meget, jeg er altid sådan i tvivl hele tiden om alting!

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Frøken J. skriver:

Puha søde, det lyder virkelig hårdt! Og så lyder det skræmmende meget som nøjagtig det vi står i her. Med samtlige problemer og hvordan du har løst dem. Med udmalkning, så suttebrik osv. Så du kan bare skrive, hvis du har brug for en snak!

Jeg vil også sige, at du skal ligge hende til ofte for at øge produktionen. Frygter at komme til at stå i det samme her. Har været et mælkemonster med mælk over det hele, men to gange i dag har hun tømt hele det ene bryst, så jeg måtte skifte side, så er pludselig nervøs for, om hun er ved at overhale mælkeproduktionen.

Bare rolig ja det kan jeg sagtens sige, jeg er jo kommet ud på den anden side, af den, ja undskyld mit franske, helvedes ammestart

Nu er din datter stadig meget ny og din mælkeproduktion/amning er ikke fuldt etableret endnu og det kan godt være at hun har

Jeg ved godt alle de frustrationer, der hører med! Jeg selv var grædefærdig og så tæt på at pakke mine bryster sammen og gå over til MME, fordi jeg var sikker på at lille Emil slet ikke fik nok mad (han tog så 200 g på, på lige godt 4 døgn )
Men man er så usikker i starten!

Og det med at du har måtte skifte side er helt normalt Det måtte jeg også gøre en overgang, nu nøjes han bare med et bryst ad gangen

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Aagaard skriver:

Tak! Det er sødt af dig! - Det hjælper rigtig meget, jeg er altid sådan i tvivl hele tiden om alting!

Det kan jeg sagtens forstå, det var jeg selv. Men bare vent, lige pludselig vender det og så føler du bare at nu har du endelig styr på det

I starten tænkte jeg bare, åh gud, det her mor-noget kan jeg da slet, slet ikke finde ud af.. Men lige pludselig!

Anmeld

19. oktober 2011

lille83

ved godt det ikke lyder som den mest perfekte løsning, men snup en hvitøl...

det sætter mælkeproduktionen op og det virker!

har selv brugt efter et råd fra en sygeplejerske...

håber du finder en løsning.

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Dorthe1986 skriver:

Det kan jeg sagtens forstå, det var jeg selv. Men bare vent, lige pludselig vender det og så føler du bare at nu har du endelig styr på det

I starten tænkte jeg bare, åh gud, det her mor-noget kan jeg da slet, slet ikke finde ud af.. Men lige pludselig!

Åhh det lyder godt! DEN følelse vil jeg glæde mig til!

Anmeld

19. oktober 2011

Christine

Aagaard skriver:

Jeg Syntes simpelthen at det er ved at være træls nu, at så snart vi har løst ét problem - så opstår der da bare et nyt!

Jeg trænger vildt meget til at det bare går godt et par dage, ikke bare et par timer! ÆV!

Vores datter Milja er 20 dage gammel, vi kom meget hurtigt hjem fra hospitalet og fik ingen ammevejledning, men det gik nu ok de første dage alligevel selvom hun selfølgelig skreg og var sulten.

Da så mælken endelig løb til ville/kunne hun pludselig ikke tage ordenligt fat og fik derfor jo stadig ingen mad! - og jeg var ved at sprænges af mælk, nej det gjorde ondt!
Nå vi fik efter samråd med sundhedsplejesken fat i en "malkemaskine" og jeg malkede så ud til hende - Nu kører det syntes vi.... men ak nej

Hun spiste og spiste og spiste og fik derfor jo ondt i maven - og hun skreg og skreg! - Samme dag vi havde regnet ud hvad der var galt skulle vi til høre-screening på Skejby
Sygeplejesken der udførte screeningen, kunne nogle amme-tricks og de virkede! Nu kunne jeg amme hende med suttebrik! - jubiii.... men glæden var kort

Hun fik vildt meget luft i maven! - og hun skreg og skreg og det gjorde bare SÅ ondt på hende. Vi prøvede ALT! det tog 3 døgn før vi fandt mycolin dråber, som redede os og hende fra den onde luft i maven! - NU må alt da være godt og iorden

JA i omkring 4 timer! - Jeg prøver at malke ud for at have så Nick kan give hende mad i nat - men jeg har næsten ingen mælk! For hele hulen helvede! - Det har vi så ingen løsning på endnu

Forhåbentlig kommer det igen hurtigt!

Så nu sidder jeg her og små tuder og syntes det hele er træls og uretfærdigt!

Trænger vidst bare til lidt opmuntring og måske et par gode råd til løsning af sidst omtalte problem

Line

Øøv hvor surt med alle de problemer!

Jeg har ikke så mange råd, ville bare sige at det ikke er altid man kan malke ret meget ud selv om man egentlig har mælk nok. Barnet sutter på en anden måde end malkedimsen, så det behøver slet ikke være fordi du ikke har mælk nok til din baby.. men selvfølgelig træls det ikke kunne lade sig gøre at malke ud hvis det var det du gerne ville.

Held og lykke og tillykke med babyen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.