Hvorfor skal der altid være ET eller andet galt? ØV altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Aagaard

Jeg Syntes simpelthen at det er ved at være træls nu, at så snart vi har løst ét problem - så opstår der da bare et nyt!

Jeg trænger vildt meget til at det bare går godt et par dage, ikke bare et par timer! ÆV!

Vores datter Milja er 20 dage gammel, vi kom meget hurtigt hjem fra hospitalet og fik ingen ammevejledning, men det gik nu ok de første dage alligevel selvom hun selfølgelig skreg og var sulten.

Da så mælken endelig løb til ville/kunne hun pludselig ikke tage ordenligt fat og fik derfor jo stadig ingen mad! - og jeg var ved at sprænges af mælk, nej det gjorde ondt!
Nå vi fik efter samråd med sundhedsplejesken fat i en "malkemaskine" og jeg malkede så ud til hende - Nu kører det syntes vi.... men ak nej

Hun spiste og spiste og spiste og fik derfor jo ondt i maven - og hun skreg og skreg! - Samme dag vi havde regnet ud hvad der var galt skulle vi til høre-screening på Skejby
Sygeplejesken der udførte screeningen, kunne nogle amme-tricks og de virkede! Nu kunne jeg amme hende med suttebrik! - jubiii.... men glæden var kort

Hun fik vildt meget luft i maven! - og hun skreg og skreg og det gjorde bare SÅ ondt på hende. Vi prøvede ALT! det tog 3 døgn før vi fandt mycolin dråber, som redede os og hende fra den onde luft i maven! - NU må alt da være godt og iorden

JA i omkring 4 timer! - Jeg prøver at malke ud for at have så Nick kan give hende mad i nat - men jeg har næsten ingen mælk! For hele hulen helvede! - Det har vi så ingen løsning på endnu

Forhåbentlig kommer det igen hurtigt!

Så nu sidder jeg her og små tuder og syntes det hele er træls og uretfærdigt!

Trænger vidst bare til lidt opmuntring og måske et par gode råd til løsning af sidst omtalte problem

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Aagaard

Slet ingen derr har nogle gode råd til at øge mælke produktionen?

Anmeld

19. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ville ikke lige gå forbi uden at give et kram!

I skal nok få det løst

Anmeld

19. oktober 2011

Giraffen

Aagaard skriver:

jeg ved ingenting om nogenting omkring amning endnu, men ville ikke smutte forbi uden en krammer 

Håber det løser sig meget hurtigt 

Anmeld

19. oktober 2011

Janni.

Den mest effektive måde er at ligge hende til så ofte du kan komme til. At malke ud er ikke nær så effektiv som det, din pige kan sætte gang i. 

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Janni. skriver:

Den mest effektive måde er at ligge hende til så ofte du kan komme til. At malke ud er ikke nær så effektiv som det, din pige kan sætte gang i. 

Det var jeg ikke klar over! Så prøver jeg det i stedet - tak skal du have!

Anmeld

19. oktober 2011

Moster Lagkage

Aagaard skriver:

her fungerede det fint at malke ud. jeg lagde hende til hver 3 time, så spiste hun alt det hun kunne, først ved den ene, hvis hun så ikke spiste mere malkede jeg ud fra den anden. hvis hun tømte den første og spiste lidt ved nr to, pumpede jeg resten ud, altså fra nr to. og i løbet af cirka 3 dage var der gang i den igen.

men ellers kan det være at det bare har tilpasset sig, se det an imorgen, for hvis hun ikke bliver blå i hovedet af sult, så er der nok.

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Aagaard skriver:

Jeg Syntes simpelthen at det er ved at være træls nu, at så snart vi har løst ét problem - så opstår der da bare et nyt!

Jeg trænger vildt meget til at det bare går godt et par dage, ikke bare et par timer! ÆV!

Vores datter Milja er 20 dage gammel, vi kom meget hurtigt hjem fra hospitalet og fik ingen ammevejledning, men det gik nu ok de første dage alligevel selvom hun selfølgelig skreg og var sulten.

Da så mælken endelig løb til ville/kunne hun pludselig ikke tage ordenligt fat og fik derfor jo stadig ingen mad! - og jeg var ved at sprænges af mælk, nej det gjorde ondt!
Nå vi fik efter samråd med sundhedsplejesken fat i en "malkemaskine" og jeg malkede så ud til hende - Nu kører det syntes vi.... men ak nej

Hun spiste og spiste og spiste og fik derfor jo ondt i maven - og hun skreg og skreg! - Samme dag vi havde regnet ud hvad der var galt skulle vi til høre-screening på Skejby
Sygeplejesken der udførte screeningen, kunne nogle amme-tricks og de virkede! Nu kunne jeg amme hende med suttebrik! - jubiii.... men glæden var kort

Hun fik vildt meget luft i maven! - og hun skreg og skreg og det gjorde bare SÅ ondt på hende. Vi prøvede ALT! det tog 3 døgn før vi fandt mycolin dråber, som redede os og hende fra den onde luft i maven! - NU må alt da være godt og iorden

JA i omkring 4 timer! - Jeg prøver at malke ud for at have så Nick kan give hende mad i nat - men jeg har næsten ingen mælk! For hele hulen helvede! - Det har vi så ingen løsning på endnu

Forhåbentlig kommer det igen hurtigt!

Så nu sidder jeg her og små tuder og syntes det hele er træls og uretfærdigt!

Trænger vidst bare til lidt opmuntring og måske et par gode råd til løsning af sidst omtalte problem

Line

Åh ja den amning!

Først og fremmest, tag nogle dybe indåndinger og prøv at slappe af.... det skal nok lykkes!

I starten havde jeg også enorme mængder mælk, men efterhånden tilpasser mængden sig og så er der hvad hun skal bruge. Jeg opdagede også at der blev mindre og mindre "overskudsmælk". Så du skal ikke tage det så tungt... men nu ved jeg ikke om du lader din kæreste give hende af sutteflaske, men du skal passe på med, at hun hellere vil flasken istedet for brystet til sidst... Der skal nemlig ikke så meget arbejde til at få mælken ud af sutteflasken som ved brystet

men som der er blevet skrevet, lig hende til så ofte som hun vil... og når du nu malker ud så din kæreste kan give hende om natten, så betyder det jo også at du derved "mister" en amning, hvilket i det lange løb også kan begrænse produktionen...

Anmeld

19. oktober 2011

Janni.

Aagaard skriver:

Håber det lykkedes for jer, det er så hyggeligt at amme. 

Desværre måtte jeg selv stoppe lang tid før end jeg havde planlagt. 

Anmeld

19. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Du får lige en

Læg hende til dit bryst så tit du kan komme til. Også om natten, har du prøvet at ligge ned og amme? -For mig var det som en drøm, om man kan endda ligge og blunde lidt på samme tid

I det du malker ud, nedsætter du mælkeproduktionen. Du vil aldrig kunne malke lige så meget mælk ud, som din lille pige kan sutte ud.
For en sikkerheds skyld, så køb I jer nogle erstatnings mælk, så kommer i ikke til at stå og mangle pludselig..

Meen ihh jeg krydser for din amning lykkes, det lyder til det er det du helst vil! Endnu en til jer!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.