Hvorfor skal der altid være ET eller andet galt? ØV altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Lad være med at malke ud. Du kan kun øge produktion af mælk ved at babyen sutter. Når babyen ammes ved dit bryst, så dannes der nogle homoner som øger/tilpasser mængden af mælk til dit barn. Læg dit barn til ofte, så skal det nok virke. Hvis du mangler mælk her og nu, så drik en hvidtøl eller en alkoholfri øl, humlen deri for mælken til at løbe hurtigere til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Moster Lagkage

Dorthe1986 skriver:

Åh ja den amning!

Først og fremmest, tag nogle dybe indåndinger og prøv at slappe af.... det skal nok lykkes!

I starten havde jeg også enorme mængder mælk, men efterhånden tilpasser mængden sig og så er der hvad hun skal bruge. Jeg opdagede også at der blev mindre og mindre "overskudsmælk". Så du skal ikke tage det så tungt... men nu ved jeg ikke om du lader din kæreste give hende af sutteflaske, men du skal passe på med, at hun hellere vil flasken istedet for brystet til sidst... Der skal nemlig ikke så meget arbejde til at få mælken ud af sutteflasken som ved brystet

men som der er blevet skrevet, lig hende til så ofte som hun vil... og når du nu malker ud så din kæreste kan give hende om natten, så betyder det jo også at du derved "mister" en amning, hvilket i det lange løb også kan begrænse produktionen...

hov ja og om natten producere man mest, så dumt at lade manden tage natte tjansen med flaske.

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Moster Lagkage skriver:

hov ja og om natten producere man mest, så dumt at lade manden tage natte tjansen med flaske.

Lige præcis, og man risikerer bare en omgang brystbetændelse, hvis man lige pludselig misser en amning eller to og AV siger jeg bare

Anmeld

19. oktober 2011

Moster Lagkage

Dorthe1986 skriver:

Lige præcis, og man risikerer bare en omgang brystbetændelse, hvis man lige pludselig misser en amning eller to og AV siger jeg bare

har heldigvis aldrig prøvet, men tog en kold tyrker med amning da tøsen ud af det blå fik to tænder over natten. og hold nu kæ.. nogle kæmpe linse balloner avs

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

merethe skriver:

Lad være med at malke ud. Du kan kun øge produktion af mælk ved at babyen sutter. Når babyen ammes ved dit bryst, så dannes der nogle homoner som øger/tilpasser mængden af mælk til dit barn. Læg dit barn til ofte, så skal det nok virke. Hvis du mangler mælk her og nu, så drik en hvidtøl eller en alkoholfri øl, humlen deri for mælken til at løbe hurtigere til. 

Skal jeg vække hende, hvis hun sover? Eller betyder det at hun sover at hun er mæt lige nu?

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Moster Lagkage skriver:

Uhh det dropper vi med det samme så! og mange tusinde tak for hjælpen! Det betyder mega meget!

Anmeld

19. oktober 2011

Aagaard

Dorthe1986 skriver:

Mange tak for hjælpen! Ved du om jeg skal vække hende hver 3. time selv hvis hun sover? eller betyder søvnen at hun er mæt?

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Moster Lagkage skriver:

har heldigvis aldrig prøvet, men tog en kold tyrker med amning da tøsen ud af det blå fik to tænder over natten. og hold nu kæ.. nogle kæmpe linse balloner avs

Jeg tror jeg ragede en gang brystbetændelse til mig, da jeg havde kokset lidt rundt i hvilket bryst der var blevet ammet fra... så jeg vågnede op klokken 3 om natten, da Emil var sulten, med et bryst der stod lige ud i luften og var omtrent så hårdt som på en Barbie dukke og var jo nødt til at prøve at få lettet lidt på trykket og smerterne, så ammede ham fra det bryst og hold nu op... der trillede tårene... og sådan var det bare i 2 dage

Men hvad gjorde du så for at tage trykket?

Anmeld

19. oktober 2011

Moster Lagkage

Dorthe1986 skriver:

Jeg tror jeg ragede en gang brystbetændelse til mig, da jeg havde kokset lidt rundt i hvilket bryst der var blevet ammet fra... så jeg vågnede op klokken 3 om natten, da Emil var sulten, med et bryst der stod lige ud i luften og var omtrent så hårdt som på en Barbie dukke og var jo nødt til at prøve at få lettet lidt på trykket og smerterne, så ammede ham fra det bryst og hold nu op... der trillede tårene... og sådan var det bare i 2 dage

Men hvad gjorde du så for at tage trykket?

tog trykket under bruseren et par gange, men ellers lod det gå i sig selv. altså bare en kold tyrker

Anmeld

19. oktober 2011

Dorthe1986

Aagaard skriver:

Mange tak for hjælpen! Ved du om jeg skal vække hende hver 3. time selv hvis hun sover? eller betyder søvnen at hun er mæt?

Umiddelbart ville jeg lade hende sove, hun skal nok give lyd fra sig når hun er sulten

Jeg har en enkelt gang taget Emil op og ammet ham, mens han stadig sov, men det var fordi han var faldet i søvn meget tidligere end normalt og tænkte at han bare ville rykke fuldstændig rundt på sin rytme, hvis ikke han lige fik tanket op

Så i nogle tilfælde kan du godt give hende mad selvom hun sover, men du behøver ikke vække hende Hvis du sørger for at der er meget lidt lys i rummet, så er det muligt at ligge hende til, sovende og få hende lagt igen. Det er muligt det kræver lidt øvelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.