Hvad dælen skal bebsen have på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.988 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Skønne Jønne

Hej alle jer mødre

Jeg har termin d. 17. januar - lige midt i den kolde vinter, og tænker meget over hvor meget tøj Lillemanden skal have på?

Han er jo mest indenfor, og får selvfølgelig overtøj på når han skal til og fra bil osv.

Så spørgsmålet går mere på det daglige tøj? Skal han have strømpebukser inden under sine bukser/heldragt?

Jeg tænker at han skal have en kortærmet body inderst, så en heldragt eller en langærmet body og bukser. Men skal han have strømpebukser på også? Indenfor er der jo lige så varmt som altid, men jeg er sQ sådan i tvivl!!!

og hvad når han skal ud og trille/sove i barnevognen? hvor meget skal han så have på under dynen??

Håber der er nogle kloge hoveder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Skønne Jønne skriver:

Hej alle jer mødre

Jeg har termin d. 17. januar - lige midt i den kolde vinter, og tænker meget over hvor meget tøj Lillemanden skal have på?

Han er jo mest indenfor, og får selvfølgelig overtøj på når han skal til og fra bil osv.

Så spørgsmålet går mere på det daglige tøj? Skal han have strømpebukser inden under sine bukser/heldragt?

Jeg tænker at han skal have en kortærmet body inderst, så en heldragt eller en langærmet body og bukser. Men skal han have strømpebukser på også? Indenfor er der jo lige så varmt som altid, men jeg er sQ sådan i tvivl!!!

og hvad når han skal ud og trille/sove i barnevognen? hvor meget skal han så have på under dynen??

Håber der er nogle kloge hoveder

jeg fik besked om at strømpebukser er top top

men følger lige med da jeg har termin den 11 januar  

Anmeld

19. oktober 2011

Skønne Jønne

Du er da velkommen Höör Det kan jo være lidt svært for os nybegyndere...

jeg er også helt sikker på han skal have nogle, men bebsen kan vel også sagtens ende med at have det for varmt!!!??

Anmeld

19. oktober 2011

Louiiiise

Jeg følger også med, har termin d. 7 januar har tænkt over om man skal have en langærmede body på og en bluse udover?

Anmeld

19. oktober 2011

raca

mine vinter børn har haft heldragter gerne med fødder... de føste lange stykke tid.. tilnøds heldragter uden fødder også strømper eller bedre med strømpebukser uder..

min erfaring er at de ikke skal være så varmt påklædt da de oftes ligger i lift med tæppe eller dyne over eller er i arm.

som overtøj har sådan en fleespose fra kan ikke huske hvor der var spændehuller i til autostolen. også en tynd uldtrøje og en tynd uldhue..

jakker og flyver dragter bliver for masive..

Anmeld

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Skønne Jønne skriver:

Du er da velkommen Höör Det kan jo være lidt svært for os nybegyndere...

jeg er også helt sikker på han skal have nogle, men bebsen kan vel også sagtens ende med at have det for varmt!!!??

det kan de men jeg tror det handler meget om at vi ser på vores børn og hvad deres behov er

Nu er jeg selv født den 7 januar og jeg har spurgt min mor hvad jeg havde på, så havde jeg en langærmet body, strømpe bukser og bukser på når jeg var inden for andre dage kort ærmet body, strømpe bukser, smæk bukser og en trøje

men jeg var også meget meget varm barn...

man kan sige indenfor er temperaturen jo nærmest det samme hele året rundt, jeg sov enten i natdragt eller body, men igen jeg havde det også turbo varmt

Sådan som i seriøst, og har jeg altid haft.. har aldrig kunne bruge handsker eller vanter fordi jeg så svedte så meget på hænderne at de efter 20 min kunne vrides af vand :/ 

Anmeld

19. oktober 2011

Mamalou

Det var også en af mine bekymringer, da jeg ventede min søn (selvom han er fra maj). Jeg vil sige at det er svært at sige, da der kan være stor forskel på de små størrelser. Min søn var ved fødselen en ordentlig basse og er et meget varmt barn - imodsætning til min niece som altid har noget mere tøj på end min basse. Så mit råd er at vente og se tiden an og mærk efter i nakken om guldklumpen har den rette temperatur. Det er den bedste målestok - hvis man kan kalde det dét :-)

Anmeld

19. oktober 2011

Skønne Jønne

Louiiiise skriver:

Jeg følger også med, har termin d. 7 januar har tænkt over om man skal have en langærmede body på og en bluse udover?

Jeg tror i hvert fald bare at guldklumpen skal have mere end 1 trøje på... om det så er en trøje eller en ekstra body betyder jo nok ikke så meget...

Det må vel også bare handle om at mærke efter om bebse har det varmt eller koldt??? Selvom vi er nybegyndere må vi da vel kunne bruge vores 6. sans

Anmeld

19. oktober 2011

Skønne Jønne

Mamalou skriver:

Det var også en af mine bekymringer, da jeg ventede min søn (selvom han er fra maj). Jeg vil sige at det er svært at sige, da der kan være stor forskel på de små størrelser. Min søn var ved fødselen en ordentlig basse og er et meget varmt barn - imodsætning til min niece som altid har noget mere tøj på end min basse. Så mit råd er at vente og se tiden an og mærk efter i nakken om guldklumpen har den rette temperatur. Det er den bedste målestok - hvis man kan kalde det dét :-)

Det lyder sQ fornuftigt!!!!

intuitionen hos os mødre må vel kunne bruges til noget

Anmeld

19. oktober 2011

Skønne Jønne

raca skriver:

mine vinter børn har haft heldragter gerne med fødder... de føste lange stykke tid.. tilnøds heldragter uden fødder også strømper eller bedre med strømpebukser uder..

min erfaring er at de ikke skal være så varmt påklædt da de oftes ligger i lift med tæppe eller dyne over eller er i arm.

som overtøj har sådan en fleespose fra kan ikke huske hvor der var spændehuller i til autostolen. også en tynd uldtrøje og en tynd uldhue..

jakker og flyver dragter bliver for masive..

Jeg har faktisk slet ikke købt nogle dragter med fødder... hmm...

og har så også hørt at de små har svært ved at holde strømper oppe... Men jeg har købt et par sutsko som jeg jo tænker han kan bruge også...

Men så kan en heldragt være nok? ingen body inden under???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.