et stort tak og blandede spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Først vil jeg gerne sige tusind tak for al den hjælp i har givet mig den sidste tid. Synes virkelig, at i er guld værd, og jeg var lost uden baby.dk! Dernæst vil jeg undskylde jeg ikke får givet individuelle svar i mine debatter, men jeg kan simpelthen ikke nå det! Der er godt gang i Rose, så hun tager al tiden. Håber i har forståelse og ved, at det ikke skyldes utaknemmelighed.

Dernæst har jeg et par spørgsmål. Hvornår begyndte i med sut? Overvejer at give Rose sut, fordi hun har et voldsomt suttebehov. Tit når hun vil til brystet er hun næsten lige blevet ammet og vil egentlig bare sutte et par minutter som hygge og trøst.

Dernæst, hvornår tilpasser mælken sig barnets behov? Jeg har SÅ meget mælk! Jeg er nødt til at tage toppen og malke ud før hun kommer til brystet, ellers kommer der for meget, og det kan hun ikke styre. Men seriøst. Igår skulle jeg tage toppen på højre bryst. malkede 60 Ml ud på 3 minutter ved håndkraft og det var jo kun toppen! Hun har svært ved at spise hos mig, fordi der er så meget mælk, så hun hopper af og på brystet igen og igen og sluger så en masse luft = mavepine. Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak og beklager manglende individuelle svar :-)

Sut...det fik mine med det samme..ikke noget der.

Ideen om, at det skulle ødelægge sutterefleksen giver jeg hat for..og den historie køber jeg ikke.

Så giv du bare trolden en sut.

Som jeg skrev til dig..malk lidt ud først.
Mælkeproduktionen kan godt være 4-6 uger om at tilpasse sig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Lucas og Mathilde <3

det med amningen kan jeg desværre ikke hjælpe med . men med hensyn til sutten var Lucas 3 dage gammel da han fik den & mathilde var 5 timer tror jeg, hun fik den lige inden vi var udskrevet fra sygehuset og det hr passet fint med dem . og med at de fik sutten der har ikke påvirket hverken amning for Lucas vedkommende eller flasken for Mathildes

Anmeld

19. oktober 2011

Nessie

Jeg tror Daniel var omkring en uge gammel, da vi prøvede at give ham sut, men han ville ikke have den.

Da vi var til hørescreening fortalte damen os, at man ikke skulle bruge sutter til nyfødte, til børn der havde normal størrelse, for de kan ikke krølle tungen ordentligt rundt om den lille sut. Så da vi kom hjem gav vi ham en sut i "stor" størrelse, og hanhar brugt sut lige siden.

Amning har jeg desværre ingen gode råd til, da vi ret hurtigt fandt ud af at jeg ikke havde mælk nok

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

MKBP skriver:

Hey.

Det burde tilpasse sig af sig selv og for jo mere du pumper ud, jo mere bliver du stimuleret og jo mere vil du producere  Men kontakt da ammeabulatoriet, de vil kunne hjælpe dig.

Tror Karla fik sutten efter et par uger og så gik der en rum tid inden hun fandt en hun gad - det blev så Avent, efter at have købt MANGE forskellige

//Mette

Ja, det er jo en ond cirkel, for hvis jeg ikke malker lidt, kløjs hun i mælken

Vi har introduceret sutten i aften og hun tog den lige med det samme og faldt helt til ro. Wee!

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

nåh ja det er noget med at I ikke har bil?

altså hvis jeg var dig ville jeg da undersøge det..

du gør en god gerning som hjælper andre små bebser og samtidig har du mulighed for at tjene lidt ekstra

Det har vi nemlig ikke! Men prøver lige at se først, om det tilpasser sig hendes behov. Synes allerede i løbet af dagen det har sat farten lidt ned!

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

MissChrista skriver:

Jeg havde selv for meget mælk i mine bryster de første par uger efter fødslen.. Jeg var også nødt til at malke det værste ud først, og der brugte jeg en AVENT manuel brystpumpe, og pumpede det ned i en sutteflaske og gemte det til senere brug. Frøs det ned eller puttede dte i køleskabet.
Lige pludselig tilpassede mælken sig, og det hele blev MEGET nemmere!
Men mit eneste råd er at malke lidt ud inden amning. Min victor kunne heller ikke tage ordentligt fat, da brysterne var ALT for spændte..
Mht sutten så fik victor den efter en uges tid, men det krævede lidt træning - vi skulle hlde sutten i munden på ham det første stykke tid, indti lhan forstod hvad den skulle bruges til..

Har også fået købt nogle fryseegnede flasker og har allerede smidt de første 150 ml i fryseren Det er en god ting!

Vi prøvede sut her til aften og hun tog den det sekund den kom i munden. Vidundermiddel! Hun faldt til ro med det samme. Hun har så stort et suttebehov!

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

VNB skriver:

Viktor fik sutten da han var ca 12 timer gammel.. 

han havde et MEGA suttebehov, og selvom jordemoderen på sygehuset ikke plejede at give folk "lov" til at give deres helt nyfødte en sut, sagde hun til os at det var den bedste løsning - mine brystvorter var helt hudløse, da han havde hængt der i 7 timer I STREG! 

det påvirkede ikke amningen i negativ retning, der var rigeligt med sug i ham til måltiderne også... 

jeg måtte også malke ud i de første 2 mdr ca... han var simpelthen ved at blive kvalt fordi der kom så meget mælk ud når han spiste... og jeg brugte også bare håndkraft... så lyder til at du gør det rigtige... der er vist ikke rigtig andet at stille op, indtil naturen selv begynder at regulerer det. og så slipper man lige pludselig for at vågne op med "av-av-av-av-patter" 

Fåårk det var også lang tids sutteri! Haha Vi prøvede sutten her til aften, og hun tog den lige med det samme. Og blev helt afslappet og rolig i stedet for hysterisk. Hold kæft mand, tror den sut kommer til at redde vores liv! Hun har så gigantisk et suttebehov, og hun kløjs jo i mælken, fordi hun drikker for meget når hun vil tilfredsstille suttebehovet!

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Felix var 4 dage! Vi elskede alle at han fik en sut, og vi elsker det stadig!!! Det gjorde intet ved amning, andet end at give mig ro til liiiige at spise færdig, gå på wc eller lignende, selvom han egentlig var ved at være sulten!

Det andet kan jeg ikke hjælpe med desværre!

Elsker det også allerede! Hun fik den i aften, og sikke en forskel!

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Sut...det fik mine med det samme..ikke noget der.

Ideen om, at det skulle ødelægge sutterefleksen giver jeg hat for..og den historie køber jeg ikke.

Så giv du bare trolden en sut.

Som jeg skrev til dig..malk lidt ud først.
Mælkeproduktionen kan godt være 4-6 uger om at tilpasse sig.

Kærligst
Sussie

Sutten er nu i munden, og hun elsker den!!

Anmeld

19. oktober 2011

twinny

her fik drengene sutten natten efter de var kommet til verden... Da de lå på børneafdelingen og fik sondemad... Så derfor fik de sut...  

Men gud, hvor blev de sure oppe på barselsgangen over de havde fået den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.