et stort tak og blandede spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.739 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Frøken J.

Først vil jeg gerne sige tusind tak for al den hjælp i har givet mig den sidste tid. Synes virkelig, at i er guld værd, og jeg var lost uden baby.dk! Dernæst vil jeg undskylde jeg ikke får givet individuelle svar i mine debatter, men jeg kan simpelthen ikke nå det! Der er godt gang i Rose, så hun tager al tiden. Håber i har forståelse og ved, at det ikke skyldes utaknemmelighed.

Dernæst har jeg et par spørgsmål. Hvornår begyndte i med sut? Overvejer at give Rose sut, fordi hun har et voldsomt suttebehov. Tit når hun vil til brystet er hun næsten lige blevet ammet og vil egentlig bare sutte et par minutter som hygge og trøst.

Dernæst, hvornår tilpasser mælken sig barnets behov? Jeg har SÅ meget mælk! Jeg er nødt til at tage toppen og malke ud før hun kommer til brystet, ellers kommer der for meget, og det kan hun ikke styre. Men seriøst. Igår skulle jeg tage toppen på højre bryst. malkede 60 Ml ud på 3 minutter ved håndkraft og det var jo kun toppen! Hun har svært ved at spise hos mig, fordi der er så meget mælk, så hun hopper af og på brystet igen og igen og sluger så en masse luft = mavepine. Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak og beklager manglende individuelle svar :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nettemor

Frøken J. skriver:

Først vil jeg gerne sige tusind tak for al den hjælp i har givet mig den sidste tid. Synes virkelig, at i er guld værd, og jeg var lost uden baby.dk! Dernæst vil jeg undskylde jeg ikke får givet individuelle svar i mine debatter, men jeg kan simpelthen ikke nå det! Der er godt gang i Rose, så hun tager al tiden. Håber i har forståelse og ved, at det ikke skyldes utaknemmelighed.

Dernæst har jeg et par spørgsmål. Hvornår begyndte i med sut? Overvejer at give Rose sut, fordi hun har et voldsomt suttebehov. Tit når hun vil til brystet er hun næsten lige blevet ammet og vil egentlig bare sutte et par minutter som hygge og trøst.

Dernæst, hvornår tilpasser mælken sig barnets behov? Jeg har SÅ meget mælk! Jeg er nødt til at tage toppen og malke ud før hun kommer til brystet, ellers kommer der for meget, og det kan hun ikke styre. Men seriøst. Igår skulle jeg tage toppen på højre bryst. malkede 60 Ml ud på 3 minutter ved håndkraft og det var jo kun toppen! Hun har svært ved at spise hos mig, fordi der er så meget mælk, så hun hopper af og på brystet igen og igen og sluger så en masse luft = mavepine. Hvad kan jeg gøre?

hvis hun har forstået det med amning og det er på plads kan du sagtens intruducerer sutten for hende.. vores dreng var en uge ca.. og det har ikke gjort nogen forskel i amningen..

mht at det skal tilpasse sig så skulle de gerne snart gøre det..

sidespring: har du overvejet at sælge noget af det overskydende mælk til sygehuset? når du nu har så meget..

Anmeld

19. oktober 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Jeg kan kun svare på det ene spørgsmål... 

Lina begyndte at bruge sut dagen efter hun kom til verden... 

Anmeld

19. oktober 2011

Frøken J.

nettemor skriver:

hvis hun har forstået det med amning og det er på plads kan du sagtens intruducerer sutten for hende.. vores dreng var en uge ca.. og det har ikke gjort nogen forskel i amningen..

mht at det skal tilpasse sig så skulle de gerne snart gøre det..

sidespring: har du overvejet at sælge noget af det overskydende mælk til sygehuset? når du nu har så meget..

Det har jeg faktisk, ja :-) hvis det ikke tilpasser sig hendes behov. Det eneste der holder mig tilbage pt er tiden jeg så skal bruge på det, for synes i forvejen tiden er knap

Anmeld

19. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Det burde tilpasse sig af sig selv og for jo mere du pumper ud, jo mere bliver du stimuleret og jo mere vil du producere  Men kontakt da ammeabulatoriet, de vil kunne hjælpe dig.

Tror Karla fik sutten efter et par uger og så gik der en rum tid inden hun fandt en hun gad - det blev så Avent, efter at have købt MANGE forskellige

//Mette

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

Frøken J. skriver:

Det har jeg faktisk, ja :-) hvis det ikke tilpasser sig hendes behov. Det eneste der holder mig tilbage pt er tiden jeg så skal bruge på det, for synes i forvejen tiden er knap

nåh ja det er noget med at I ikke har bil?

altså hvis jeg var dig ville jeg da undersøge det..

du gør en god gerning som hjælper andre små bebser og samtidig har du mulighed for at tjene lidt ekstra

Anmeld

19. oktober 2011

Mor Christa

Jeg havde selv for meget mælk i mine bryster de første par uger efter fødslen.. Jeg var også nødt til at malke det værste ud først, og der brugte jeg en AVENT manuel brystpumpe, og pumpede det ned i en sutteflaske og gemte det til senere brug. Frøs det ned eller puttede dte i køleskabet.
Lige pludselig tilpassede mælken sig, og det hele blev MEGET nemmere!
Men mit eneste råd er at malke lidt ud inden amning. Min victor kunne heller ikke tage ordentligt fat, da brysterne var ALT for spændte..
Mht sutten så fik victor den efter en uges tid, men det krævede lidt træning - vi skulle hlde sutten i munden på ham det første stykke tid, indti lhan forstod hvad den skulle bruges til..

Anmeld

19. oktober 2011

VNB

Viktor fik sutten da han var ca 12 timer gammel.. 

han havde et MEGA suttebehov, og selvom jordemoderen på sygehuset ikke plejede at give folk "lov" til at give deres helt nyfødte en sut, sagde hun til os at det var den bedste løsning - mine brystvorter var helt hudløse, da han havde hængt der i 7 timer I STREG! 

det påvirkede ikke amningen i negativ retning, der var rigeligt med sug i ham til måltiderne også... 

jeg måtte også malke ud i de første 2 mdr ca... han var simpelthen ved at blive kvalt fordi der kom så meget mælk ud når han spiste... og jeg brugte også bare håndkraft... så lyder til at du gør det rigtige... der er vist ikke rigtig andet at stille op, indtil naturen selv begynder at regulerer det. og så slipper man lige pludselig for at vågne op med "av-av-av-av-patter" 

Anmeld

19. oktober 2011

AnneBJ

Felix var 4 dage! Vi elskede alle at han fik en sut, og vi elsker det stadig!!! Det gjorde intet ved amning, andet end at give mig ro til liiiige at spise færdig, gå på wc eller lignende, selvom han egentlig var ved at være sulten!

Det andet kan jeg ikke hjælpe med desværre!

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Maja fik sutten da hun var 3 uger, og vi skulle være begyndt noget før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.