Hvornår SKAL et barn i juniorseng???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Mor-til-asta-09

Leneur skriver:

Ja tror også at så længe hun hverken kravler op over og også kan være i den, bliver tremmesengen ikke skiftet ud endnu.

nej så længe hun ligger i den, så ved jeg hvor hun er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Ciss

Storesøster kom i almindelig seng ved ca 18 mndr (mener jeg). Hun begyndte at klatre over kanten, så det var bare sådan, det skulle være. Det gik rigtig fint. Hun måtte jo følges i seng nogen gange den første aften, men det var kun den aften. Derefter var der ikke problemer.

Lillebror er nu 23 mdnr. Og han er fortsat i tremmesengen. Han klatrer ikke over, men han har det med at vågne mellem 04 og 05 og ville stå op. Det er jeg ikke indstillet på, men jeg er også bange for, hvad han finder på, hvis han bare selv vågner og lister op uden at vække mig. Han er typen som klatrer i reolen og klatrer op på stolen for at nå de skarpe køkkenknive..... Så her er jeg taknemmelig for at det endnu går fint med tremmesengen. Når han begynder at sove lidt længere om morgenen vil jeg tro, vi begynder at tænke på at skifte til almindelig seng.

Anmeld

26. oktober 2011

Tullemor82

Vi skiftede da han begyndte selv at kravle over kanten ellers ville jeg bare skifte når barnet blev for langt, der er jo ikke nogen regler, du skader næppe ungen ved at lade hende ligge i tremmesengen lidt endnu

Anmeld

26. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Leneur skriver:

Det er da ihvertfald også en fin seng, synes jeg. Silje arver nu en fra yndlingskusinen men venter bare noget tid endnu. For så længe der ikke er tegn på hun vil kravle over, så bliver hun i tremmesengen.

Lige præcis, hvorfor gøre andet..

Men fordel I kan arve

Anmeld

26. oktober 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Leneur skriver:

Min datter er lige knap 2 år og 2 mdr. og ligger stadig i sin tremmeseng. Hun har ikke på nogen måde villet kravle op over og der er rundt regnet stadig en halv meter at give af, førend den bliver for kort. Jeg har bare ikke nogen ide om hvornår man skal skifte og hvorfor. Håber i kan give et svar.

så længe hun nyder sin tremmeseng så syntes jeg godt de kan være i den til de bliver 3 år, når de er ble fri (hvis før 3 år).

min søn fik juniorseng da han blev 2 år da han kunne klavle ud af den. ellers var han også blevet i den.

Anmeld

26. oktober 2011

Leneur

Ciss skriver:

Storesøster kom i almindelig seng ved ca 18 mndr (mener jeg). Hun begyndte at klatre over kanten, så det var bare sådan, det skulle være. Det gik rigtig fint. Hun måtte jo følges i seng nogen gange den første aften, men det var kun den aften. Derefter var der ikke problemer.

Lillebror er nu 23 mdnr. Og han er fortsat i tremmesengen. Han klatrer ikke over, men han har det med at vågne mellem 04 og 05 og ville stå op. Det er jeg ikke indstillet på, men jeg er også bange for, hvad han finder på, hvis han bare selv vågner og lister op uden at vække mig. Han er typen som klatrer i reolen og klatrer op på stolen for at nå de skarpe køkkenknive..... Så her er jeg taknemmelig for at det endnu går fint med tremmesengen. Når han begynder at sove lidt længere om morgenen vil jeg tro, vi begynder at tænke på at skifte til almindelig seng.

Uha ja så kan jeg godt forstå at han bliver i tremmesengen så længe det er sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.