Hvad synes i om???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Dorthe1986

Personligt ville jeg ikke gøre det, men nu er jeg også virkelig ligeglad med alkohol og så synes jeg ikke det er noget jeg har lyst til med en lille i huset

Men synes det kommer an på om du ammer hvis du gør det ville jeg ikke mene at det var besværet værd at drikke en eller to genstande

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Hvad er forkert ved det hvis man bare får et enkelt glas eller to når man hygger sig og man ikke bliver påvirket

Fordi jeg synes ikke det er acceptabelt at lugte af alkohol når man har et lille barn og slet ikke en baby, for selvom barnet sover kan det jo sagtens vågne, og jeg synes personligt ikke at børn skal udsættes for deres forældre lugter af alkohol medmindre det er til et arrangement eller lignende.

Og hvis du fx ammer, er det jo direkte forfærdeligt. Men det er jo bare min mening, tror det er op til den enkle hvad der er okay. Men jeg ville aldrig kunne finde på at røre alkohol når jeg var i nærheden af mit barn.

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

VNB skriver:

man kan da sagtens snuppe et glas eller 2! Hvad skulle der dog være i vejen for det? 

så længe at mindst én voksen er ædru nok til at køre bil og tage sig af den lille hvis der skulle opstå et eller andet problem. 

vi har da selv hygget med venner efter Viktor er blevet lagt i seng, og det har jeg godt nok ikke dårlig samvittighed over... 

jeg får max 2 glas vin (små glas) og jeg kan fuldt ud stå inde for at jeg kan tage mig af mit barn hvis han vågner og har brug for mig 

Ens verden skal jo ikke gå helt i stå bare fordi man har fået barn 

men ordsproget "ALT MED MÅDE" er aldrig til at gå fejl af 

så hyg du dig da bare med et glas vin til maden en aften! 

self nu har vi ikke bil så ingen skal køre nogen steder men synes heller ikke det forkert at man får en eller to genstande når baby er kommet i seng men er der bare rigtigt mange der gør

Anmeld

18. oktober 2011

MinNoah

SELVFØLGELIG! Må man drikke et glas eller 3 når baby sover... kan jeg SLET ikke se nogle problemer i....

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Personligt ville jeg ikke gøre det, men nu er jeg også virkelig ligeglad med alkohol og så synes jeg ikke det er noget jeg har lyst til med en lille i huset

Men synes det kommer an på om du ammer hvis du gør det ville jeg ikke mene at det var besværet værd at drikke en eller to genstande

det gør jeg ikke

Anmeld

18. oktober 2011

VNB

Anonym skriver:

self nu har vi ikke bil så ingen skal køre nogen steder men synes heller ikke det forkert at man får en eller to genstande når baby er kommet i seng men er der bare rigtigt mange der gør

jamen det er egentlig også ligegyldigt om man skal køre bil...  bare man ikke drikker sig fuld-fuld  

hmm har heldigivs aldrig fået afvide af nogle at de syntes det var forkert vi fik vin til maden selvom vi havde en lille baby... men sådan er det nok så forskelligt... 

synes ihvertfald sagtens du/i kan gøre det uden at skulle gå rundt med dårlig samvittighed over det! 

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

VNB skriver:

jamen det er egentlig også ligegyldigt om man skal køre bil...  bare man ikke drikker sig fuld-fuld  

hmm har heldigivs aldrig fået afvide af nogle at de syntes det var forkert vi fik vin til maden selvom vi havde en lille baby... men sådan er det nok så forskelligt... 

synes ihvertfald sagtens du/i kan gøre det uden at skulle gå rundt med dårlig samvittighed over det! 

nej self skal man ikke være fuld-fuld når man har baby det så der imod SÅ FORKERT

Anmeld

18. oktober 2011

Mira0911

Det var noget helt andet hvis det var flere gange dagligt og man var fuld... Så nyd du et glas eller 2 uden at have dårlig samvittighed... 

Men ja, der er masser af meninger omkring alkohol og baby...

Anmeld

18. oktober 2011

Tullemuzz

Selvom man har fået et barn skal der da også være tid til og nyde en genstand eller to med vennerne, vi mødes ofte med familien hvor vi får lidt men ungerne leger eller efter de er kommet i seng, dog med måde ingen af os bliver fulde med mindre det er aftalt så er det kun den ene og det synes jeg er fair nok, hvis folk ikke kan tåle det er det deres holdning, den skal da også have lov til og have.

Anmeld

18. oktober 2011

maj2011

Misselbek skriver:

Fordi jeg synes ikke det er acceptabelt at lugte af alkohol når man har et lille barn og slet ikke en baby, for selvom barnet sover kan det jo sagtens vågne, og jeg synes personligt ikke at børn skal udsættes for deres forældre lugter af alkohol medmindre det er til et arrangement eller lignende.

Og hvis du fx ammer, er det jo direkte forfærdeligt. Men det er jo bare min mening, tror det er op til den enkle hvad der er okay. Men jeg ville aldrig kunne finde på at røre alkohol når jeg var i nærheden af mit barn.

vil da lige påpege en lille ting ang. amning og alkohol.

fra du har indtaget det sidste glas skal der gå 3 timer, så er der ikke mere alkohold i modermælken. det er i blodet, men ikke i babsen :-) ikke at jeg siger at det er ok at drikke og amme.

men som flere har sagt, så er vi jo så forskellige....

men personligt, kan jeg godt tage et glas rødvin eller 2 en lørdag aften og jeg har 2 unger på 8mdr, og 5 år.

vh majbrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.