er jeg forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mca<3 skriver:

Når ok på den måde   Hvis du ammede kunne det jo snildt være barnet fik 80 ml hver gang uden i vidste det ?   Det kan man jo ikke måle op normalt , de spiser jo bare til de slipper , og det skal din baby da også have lov til   at spise til hun ikke har lyst mere , specielt når det er din egen mælk .

Er helt enig! Ved heller ikke lige hvad der skete for manden der.. Tror han var ekstremt overtræt, men det er bare overhovedet ikke nogen undskyldning. Han får meget mere søvn end mig, og jeg opfører mig ikke som en idiot af den årsag Hun trives jo og gylpede ikke maden op, så har hun jo ikke spist for meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Er helt enig! Ved heller ikke lige hvad der skete for manden der.. Tror han var ekstremt overtræt, men det er bare overhovedet ikke nogen undskyldning. Han får meget mere søvn end mig, og jeg opfører mig ikke som en idiot af den årsag Hun trives jo og gylpede ikke maden op, så har hun jo ikke spist for meget!

Overhoved ikke , du har da ret , 20 ml er jo ingenting , det kan så stor en baby da ik klare sig på

Anmeld

17. oktober 2011

mamiolvi

Anonym skriver:

Har givet vores pige på en uge 60 ml af min egen modermælk til et måltid nu her. Hun har ikke spist i 5 timer grundet søvn. Hun vejer cirka 4300 gram. Er det for meget? hun virker mæt og tilpas nu og har ikke gylpet. Spørger fordi min kæreste flippede fuldstændig på mig. Han mener det er alt for meget fordi hun kunne måtte få 20 ml mme på sygehuset. Skal siges hun gylpede et helt måltid op tidligere da han madede hende. Men der var ikke gået så længe mellem måltiderne. I hvert fald fik jeg at vide at så kunne jeg fandme sejle min egen sø. Så nu sidder jeg i stuen med baby på skulderen.. Er jeg helt galt på den med 60 ml af min egen mælk? Hun ville vel kaste os hvis det var for meget?

JEg ammer godt nok vores næsten 3 uger gammel pige, hun vejede 4290 g ved fødslen, og inden mælken faldt til så var hun sulten og blev kop madet på syge huset , startede med 20 ml næste gange 30 i sidste gang fik. hun 50 ml , og der var hun et døgn gammel ... nu ammer jeg og aner ikke hvad hun får men det var bare for du kunne sammen ligne

Anmeld

17. oktober 2011

Tona

Anonym skriver:

Har givet vores pige på en uge 60 ml af min egen modermælk til et måltid nu her. Hun har ikke spist i 5 timer grundet søvn. Hun vejer cirka 4300 gram. Er det for meget? hun virker mæt og tilpas nu og har ikke gylpet. Spørger fordi min kæreste flippede fuldstændig på mig. Han mener det er alt for meget fordi hun kunne måtte få 20 ml mme på sygehuset. Skal siges hun gylpede et helt måltid op tidligere da han madede hende. Men der var ikke gået så længe mellem måltiderne. I hvert fald fik jeg at vide at så kunne jeg fandme sejle min egen sø. Så nu sidder jeg i stuen med baby på skulderen.. Er jeg helt galt på den med 60 ml af min egen mælk? Hun ville vel kaste os hvis det var for meget?

Du skal bare give hende alt det hun kan spise, hvor meget det end er. Indtil hun er mæt. 

At børn gylper (og nogle børn kan gylpe meget) er helt normalt

Anmeld

17. oktober 2011

havana

Anonym skriver:

Jamen jeg er personligt helt enig! Og hun har sovet lige siden, så hun er jo glad og tilpas! Hvis så bare herren ville tro på det

Ikke jordemoder, sundhedsplejerske skulle der selvfølgelig stå

Anmeld

17. oktober 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja jeg har nemlig også læst at de ikke KAN overspise! Altså at hvis de spiser for meget, så kommer det altså bare op igen. Og der kom ikke noget op. Faktisk tror jeg snildt hun kunne have fået 20 ml mere end de 60

Det er jo det, man skal finde sig egen balance, måske skal hun have 80-100 ml om morgen og aften og så resten af dage kun 60-80 ml...

Herhjemme bliver der serveret 120 morgen og til natten, vågner hun i løbet af natten så for hun enten 60 eller 90 ml og i løbet af dagen for hun 90 ml hver gang, hun gylper nogle gange i løbet af dagen, men ellers virker det til at passe meget godt.

Jeg har nemlig fået afvide af sp, at de ikke kan super overspise, for det kommer retur, men bliver man ved med at give mad, så spiser de - oplevede det på den hårde måde, hun gylpede MED flasken i munden, ups, heldigt man lære af sine fejl.

Anmeld

17. oktober 2011

SaNiNa

Nej tror bestem ikke det er for meget, hun kan sikkert også spise mere.

At hun gylper er ikke indforstået med hun er mæt kun, det kan også være hun får luft med når hun spiser og luften ikke kan komme op så kommer mælken retur, men det kan også være fordi hun forsluger sig eller overspiser Men 60ml mme er ikke vildt meget.

Da jeg lå på syghuset ammede jeg og Naia fik mellem 30-60ml mme bagefter også og kom først hjem efter 1 uge

Anmeld

17. oktober 2011

lounika

da min søn var 14 dage og ++ spise han nogle gange 80-120  i flaske a min mælk  hvis han hade sovet meget...  de spiser kun det de vil jo hun skal nok sige fra hvis hun ikke kan mere tror jeg.. det gør min søn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.