er jeg forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

ledermus skriver:

Min søn startede også med 20 ml på sygehuset men røg hurtigt op i mængde man prøver sig frem de stiger i mængde den første tid da der bliver mere og mere plads i mavesækken

Ja, det giver jo også god mening.. at den udvider sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

MosterA skriver:

Jeg har fået at vide af min sp at man kan regne det ud på denne måde; 1/6 af barnets vægt og det skal fordeles over antal gange barnet spiser i løbet af et døgn. Håber det gav mening ellers så sig til :0)

Jeps, den har jeg også hørt! Og forklarede det også til min mand, men hans kommentarer var: "Jamen tager de hensyn til i barnets vægt hvor meget fedt de har på kroppen?" og "Du skal ikke tro på alt du læser på internettet!" - Forsøgte at forklare at det er officielle retningslinjer, men nej nej da..

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Min pige fik enten 60 eller 90 ml da vi startede med MME suplering, der va hun knap en uge, så længe de ikke gylper det op igen, så har de altså ikke fået for meget.

Men de første par dage af bebse liv er mavesækken på størrelse med en valnød, derfor fik h*n kun 20 ml på sygehuset, men nu har den udvidet sig en del.

Ja jeg har nemlig også læst at de ikke KAN overspise! Altså at hvis de spiser for meget, så kommer det altså bare op igen. Og der kom ikke noget op. Faktisk tror jeg snildt hun kunne have fået 20 ml mere end de 60

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Jeg syntes da godt nok det utroligt han hidser sig sådan op. Det er der da slet ingen grund til. Jeg syntes altså heller ikke at 60 lyder som meget. Mener også at min datter fik det ret hurtigt

Helt enig! Jeg tror han var MEGET træt og helt færdig, men det er bare ikke nogen undskyldning for at opføre sig som en spade.. Vi skal seriøst have en snak, når han kommer op igen

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

En god tommelfingerregel er, at hvis der er lidt tilbage i flasken, når barnet er færdigt med at spise, så er det fint. Hvis barnet tømmer flasken helt, skal man nok lave lidt mere til den næste..

Og så kan du fortælle din kæreste, at det er hospitalets retningslinjer, at de skal have hvad der svarer til 1/6 af deres kropsvægt i døgnet..
Så med hendes vægt og hvis man regner med mad ca. hver 3. time (altså 8 flasker om dagen), skal hun have ca. 90 ml. pr. flaske.

Det var en god pointe! Jeg synes nemlig også godt hun kunne have fået mere, for hun spiste det hele rub og stub. Kan lige se hans reaktion hvis jeg havde sagt hun fik 80 ml eller sådan noget.. Håber SP kan overbevise ham om, at jeg har ret. Så kan jeg måske få mig en velfortjent undskyldning!

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg har fået af vide, at man aldrig kan overfodre et spædbarn, de regulere selv hvor meget mad de skal have.

Det har jeg også læst! At de automatisk gylper det op, som de får for meget

Anmeld

17. oktober 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Har givet vores pige på en uge 60 ml af min egen modermælk til et måltid nu her. Hun har ikke spist i 5 timer grundet søvn. Hun vejer cirka 4300 gram. Er det for meget? hun virker mæt og tilpas nu og har ikke gylpet. Spørger fordi min kæreste flippede fuldstændig på mig. Han mener det er alt for meget fordi hun kunne måtte få 20 ml mme på sygehuset. Skal siges hun gylpede et helt måltid op tidligere da han madede hende. Men der var ikke gået så længe mellem måltiderne. I hvert fald fik jeg at vide at så kunne jeg fandme sejle min egen sø. Så nu sidder jeg i stuen med baby på skulderen.. Er jeg helt galt på den med 60 ml af min egen mælk? Hun ville vel kaste os hvis det var for meget?

Øhhhh ???

Hvis du ammer normalt , hvordan kan han så vide at hun ikke spiser 60 eller mere hver gang ??

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mca<3 skriver:

Øhhhh ???

Hvis du ammer normalt , hvordan kan han så vide at hun ikke spiser 60 eller mere hver gang ??

Jeg malker min mælk ud og giver hende det på flaske, fordi selve amning ved bryst ikke virker

Anmeld

17. oktober 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Jeg malker min mælk ud og giver hende det på flaske, fordi selve amning ved bryst ikke virker

Når ok på den måde   Hvis du ammede kunne det jo snildt være barnet fik 80 ml hver gang uden i vidste det ?   Det kan man jo ikke måle op normalt , de spiser jo bare til de slipper , og det skal din baby da også have lov til   at spise til hun ikke har lyst mere , specielt når det er din egen mælk .

Anmeld

17. oktober 2011

kirsti

Hun spiser jo ikke 60ml hvis hun ikke er sulten så du er slet ikke galt på den. Nu ammede jeg godt nok men vil vove og påstå at Noah tog langt mere end 60ml pr måltid da han var i den alder. Da han var 14dage havde vi sp og der havde han taget 700g på på ni dage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.