er jeg forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
28 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

Anonym trådstarter

Har givet vores pige på en uge 60 ml af min egen modermælk til et måltid nu her. Hun har ikke spist i 5 timer grundet søvn. Hun vejer cirka 4300 gram. Er det for meget? hun virker mæt og tilpas nu og har ikke gylpet. Spørger fordi min kæreste flippede fuldstændig på mig. Han mener det er alt for meget fordi hun kunne måtte få 20 ml mme på sygehuset. Skal siges hun gylpede et helt måltid op tidligere da han madede hende. Men der var ikke gået så længe mellem måltiderne. I hvert fald fik jeg at vide at så kunne jeg fandme sejle min egen sø. Så nu sidder jeg i stuen med baby på skulderen.. Er jeg helt galt på den med 60 ml af min egen mælk? Hun ville vel kaste os hvis det var for meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

- skriver:

Ammer du normalt?Du kan regne ud cirka hvor meget hun skal have ved at tage hendes vægt og dividere med antal måltider og dividere med antal måltider igen for at finde ud af hvor meget der skal være i flasken.Spiser hun f. Eks 6 måltider siger du 4300/6/6 =?Han skal ikke reagere så voldsomt..Alt hvad man lære er en rettesnor, ikke nødvendigvis det rigtige.God morgen

Nej, amning fungerede ikke så jeg malker ud.. Men ud fra den formel er 60 jo fint, for det er hvis hun spiser tolv gange om dagen. Men hun spiser jo meget færre gange, så det er slet ikke meget. Fortalte ham også selv om den udregning, men fik bare at vide jeg ikke skulle lytte til alt der stod på nettet. Han var dog også meget træt, så.. Men sagde jeg nægtede at skændes foran baby

Anmeld

17. oktober 2011

havana

60 ml. er overhovedet ikke for meget, hun er jo en stor pige.. Vores jordemoder siger at vores datter skal have alt det modermælk hun vil have..

Anmeld

17. oktober 2011

ledermus

Min søn startede også med 20 ml på sygehuset men røg hurtigt op i mængde man prøver sig frem de stiger i mængde den første tid da der bliver mere og mere plads i mavesækken

Anmeld

17. oktober 2011

MosterA

Jeg har fået at vide af min sp at man kan regne det ud på denne måde; 1/6 af barnets vægt og det skal fordeles over antal gange barnet spiser i løbet af et døgn. Håber det gav mening ellers så sig til :0)

Anmeld

17. oktober 2011

Kofoed.

Min pige fik enten 60 eller 90 ml da vi startede med MME suplering, der va hun knap en uge, så længe de ikke gylper det op igen, så har de altså ikke fået for meget.

Men de første par dage af bebse liv er mavesækken på størrelse med en valnød, derfor fik h*n kun 20 ml på sygehuset, men nu har den udvidet sig en del.

Anmeld

17. oktober 2011

mth1987

Jeg syntes da godt nok det utroligt han hidser sig sådan op. Det er der da slet ingen grund til. Jeg syntes altså heller ikke at 60 lyder som meget. Mener også at min datter fik det ret hurtigt

Anmeld

17. oktober 2011

kamtok

En god tommelfingerregel er, at hvis der er lidt tilbage i flasken, når barnet er færdigt med at spise, så er det fint. Hvis barnet tømmer flasken helt, skal man nok lave lidt mere til den næste..

Og så kan du fortælle din kæreste, at det er hospitalets retningslinjer, at de skal have hvad der svarer til 1/6 af deres kropsvægt i døgnet..
Så med hendes vægt og hvis man regner med mad ca. hver 3. time (altså 8 flasker om dagen), skal hun have ca. 90 ml. pr. flaske.

Anmeld

17. oktober 2011

Lotus86

Jeg har fået af vide, at man aldrig kan overfodre et spædbarn, de regulere selv hvor meget mad de skal have.

Anmeld

17. oktober 2011

Anonym trådstarter

havana skriver:

60 ml. er overhovedet ikke for meget, hun er jo en stor pige.. Vores jordemoder siger at vores datter skal have alt det modermælk hun vil have..

Jamen jeg er personligt helt enig! Og hun har sovet lige siden, så hun er jo glad og tilpas! Hvis så bare herren ville tro på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.