Kødboller til baby - hilfe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Laura.

Dorthe1986 skriver:

Nu er vi ikke nået så langt herhjemme men tror at jeg ville lave en fars af en pakke kød, et æg og en spiseske fuld mel og så lidt sødmælk. Det må hun jo gerne få nu hun er over 6 mdr. Når hun så har vænnet sig til det kan du jo efterhånden gøre dem mere spændende med fx hvidløg eller lignende

Det er det jeg har lavet nu.. løg må komme i en anden gang.. Men tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Laura.

K&S skriver:

Jeg lavede kødboller af fars, æg, mel, mælk og rasp.

Du kan sagtens fryse dem ned

Det er rart.. jeg troede bare ikke man måtte.. ved ikke lige hvor jeg har det fra.. men pyt..

Anmeld

14. oktober 2011

Mka

Maja_4000 skriver:

Kød , æg , mel / rasp og evt. mælk .. Og engang imellem lidt hvidløg / løg .. Nu hvor hun er større kommer jeg også gulerødder , peberfrugt eller hvad vi nu har i
Jeg kommer ikke salt i noget af hendes mad .. Det må de ikke få før de er 1 år .. Men hun får dog lidt .. Det er jo i pålæg , og i vores mad også (: Men kommer næsten ikke noget i .. Og så må vi voksne salte ekstra ved bordet Hehe

Pasp er det så farsen hønger bedre sammen? Ligesom når man laver deller. Tænker bare om det er nødvendigt at gøre, når man alligevel blenter det ?

Anmeld

14. oktober 2011

Maja_4000

Mka skriver:

Pasp er det så farsen hønger bedre sammen? Ligesom når man laver deller. Tænker bare om det er nødvendigt at gøre, når man alligevel blenter det ?

Jeg har aldrig blendet det , så det ved jeg ikke

Anmeld

14. oktober 2011

Mka

Maja_4000 skriver:

Jeg har aldrig blendet det , så det ved jeg ikke

Hi okay, har det baby på 6-7 mdr bare kunne spise det som stykker?

Anmeld

14. oktober 2011

Maja_4000

Mka skriver:

Hi okay, har det baby på 6-7 mdr bare kunne spise det som stykker?

Har bare most dem med en gaffel :b

Anmeld

14. oktober 2011

Mka

Maja_4000 skriver:

Har bare most dem med en gaffel :b

Dejligt Min pige spytter klumper ud, så det bliver blendet

Anmeld

14. oktober 2011

Maja_4000

Mka skriver:

Dejligt Min pige spytter klumper ud, så det bliver blendet

Det gjorde min også .. Men lige pludselig fandt hun ud af at tygge dem

Anmeld

14. oktober 2011

Isabella_mor

det er fint med opskriften du kan godt komme løg i men det skal gerne være RIGTIG finthakket.. det gør ikke noget..

salt vil jeg nu også fraråde i for store mængder.... børn under 1 år's nyrer er ikke klar til at håndtere salt, og det er derfor det frarådes.. men lidt salt skader ikke. det er mere generelt at skulle salte direkte på maden når den ligger på tallerkenen der frarådes, lidt salt i maden når den tilbredes gør ikke noget.. bare det ikke er for meget... 

Anmeld

15. oktober 2011

Laura.

isabellamor skriver:

det er fint med opskriften du kan godt komme løg i men det skal gerne være RIGTIG finthakket.. det gør ikke noget..

salt vil jeg nu også fraråde i for store mængder.... børn under 1 år's nyrer er ikke klar til at håndtere salt, og det er derfor det frarådes.. men lidt salt skader ikke. det er mere generelt at skulle salte direkte på maden når den ligger på tallerkenen der frarådes, lidt salt i maden når den tilbredes gør ikke noget.. bare det ikke er for meget... 

Mange tak for dit svar. Jeg har kommet meget meget lidt salt i farsen, for som en anden også skrev, kan jeg heller ikke se nogen grund til at komme det i, og slet ikke når hun ikke er ældre. Men nu kom jeg lidt i alligevel.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.