Kødboller til baby - hilfe !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.823 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. oktober 2011

Laura.

Det lød så let og alligevel er det ikke helt lige til synes jeg.

Jeg er igang med at lave kødboller til Emily. Min SP fortalte at jeg skulle lave en fars af svinekød æg og mel.. I mine opskrift bøger står der at man skal komme salt/peber mælk og løg i også.. men det må da være til ældre børn da ? Min datter er 6½ mdr.

Og må man fryse mad ned når der er mælk i ? Det synes jeg at have hørt noget om at man ikke må..?  Eller skal mælken først i, når hun skal have maden ?

Undskyld alle de spørgsmål, men synes det er lidt indviklet.. heh..

Hvordan laver DU farsen ? :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

SussieThyssen

Jeg er igang med at lave kødboller til Emily. Min SP fortalte at jeg skulle lave en fars af svinekød æg og mel.. I mine opskrift bøger står der at man skal komme salt/peber mælk og løg i også.. men det må da være til ældre børn da ? Min datter er 6½ mdr.

Og må man fryse mad ned når der er mælk i ? Det synes jeg at have hørt noget om at man ikke må..?  Eller skal mælken først i, når hun skal have maden ?

Du skal bare lave farsen helt neutral...æg, mælk og mel og en lille smule salt og ikke andet.

og så koger du bollerne i en gryde saltvand til de stiger op til overfladen..ca 5-10 min alt efter hvor store de er.

Selvfølgeligt må du fryse mad med mælk i....hvordan tror du ellers man opbevarer købeis i vore dage, som primært er lavet af mælk  Eller færdigfrosne retter med fx sovs.
Så frys du bare væk

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. oktober 2011

Mka

Jeg laver kødboller til min datter, men kun af rent kød. Jeg ville holde personlig selv holde mig fra salt når de er så små.
Kan ikke se hvorfor man skal putte det i ?

Anmeld

14. oktober 2011

Maja_4000

Kød , æg , mel / rasp og evt. mælk .. Og engang imellem lidt hvidløg / løg .. Nu hvor hun er større kommer jeg også gulerødder , peberfrugt eller hvad vi nu har i
Jeg kommer ikke salt i noget af hendes mad .. Det må de ikke få før de er 1 år .. Men hun får dog lidt .. Det er jo i pålæg , og i vores mad også (: Men kommer næsten ikke noget i .. Og så må vi voksne salte ekstra ved bordet Hehe

Anmeld

14. oktober 2011

Dorthe1986

Nu er vi ikke nået så langt herhjemme men tror at jeg ville lave en fars af en pakke kød, et æg og en spiseske fuld mel og så lidt sødmælk. Det må hun jo gerne få nu hun er over 6 mdr. Når hun så har vænnet sig til det kan du jo efterhånden gøre dem mere spændende med fx hvidløg eller lignende

Anmeld

14. oktober 2011

K&S

Dk Lady skriver:

Jeg lavede kødboller af fars, æg, mel, mælk og rasp.

Du kan sagtens fryse dem ned

Anmeld

14. oktober 2011

Laura.

SussieThyssen skriver:

Du skal bare lave farsen helt neutral...æg, mælk og mel og en lille smule salt og ikke andet.

og så koger du bollerne i en gryde saltvand til de stiger op til overfladen..ca 5-10 min alt efter hvor store de er.

Selvfølgeligt må du fryse mad med mælk i....hvordan tror du ellers man opbevarer købeis i vore dage, som primært er lavet af mælk  Eller færdigfrosne retter med fx sovs.
Så frys du bare væk

Kærligst
Sussie

iiih.. 1000 tak for hjælpen Sussie..

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Dk Lady skriver:

iiih.. 1000 tak for hjælpen Sussie..

Det var så lidt..husk at du kun må bruge meget lidt salt i vandet, men lidt skal der i for at dræbe bakterier fra farsen og ægget hurtigt.

Anmeld

14. oktober 2011

Laura.

Mka skriver:

Jeg laver kødboller til min datter, men kun af rent kød. Jeg ville holde personlig selv holde mig fra salt når de er så små.
Kan ikke se hvorfor man skal putte det i ?

Kan sagtens følge dig ang. salten.. det skader slet ikke at man venter lidt med det..

Anmeld

14. oktober 2011

Laura.

Maja_4000 skriver:

Kød , æg , mel / rasp og evt. mælk .. Og engang imellem lidt hvidløg / løg .. Nu hvor hun er større kommer jeg også gulerødder , peberfrugt eller hvad vi nu har i
Jeg kommer ikke salt i noget af hendes mad .. Det må de ikke få før de er 1 år .. Men hun får dog lidt .. Det er jo i pålæg , og i vores mad også (: Men kommer næsten ikke noget i .. Og så må vi voksne salte ekstra ved bordet Hehe

Super, tak for tippet til gullerødder og peberfrugterne.. det må prøves en anden gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.