Vask af babypiges underliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Laura.

SilasMor skriver:

På et eller andet punkt synes jeg måske det er lidt foruroligende at man ikke får samme informationer, i hele landet, angående sådan noget 

Jeg vil gætte på at grunden til det er risikoen for infektioner og sådan noget.

Ja, jeg tænker netop det samme, da der er så mange der har fået det atvide.. det trøster mig dog lidt at jeg ikke er den eneste der ikke vidste det.. :/ men alligevel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

BinaMor

jeg har ikke fået det afvide ved nogle af mine 2 unger.

tror ikke jeg vaskede der de første par uger måske. men der var hun genrelt ikke vasket pga bevarlsen af fosterfedt.

men mine unger blir vasket der også. og der sidder tit bæ.

Anmeld

13. oktober 2011

Zeus

Det har jeg heller aldrig fået af vide, hverken med Isabella eller Cajsa

Anmeld

13. oktober 2011

Laura.

Zeus skriver:

Det har jeg heller aldrig fået af vide, hverken med Isabella eller Cajsa

Det er da rart at man ved det nu, hvis man skal have flere døtre engang..

Anmeld

13. oktober 2011

TaAsJu

Jeg har altså heller ikke fået noget af vide... Syntes det er meget for dårligt at informationen ikke er den samme landet rundt..

Anmeld

13. oktober 2011

Mussen2

Ved du hvad grunden er ? Jeg er lidt nysgerrig..

Tror det gør mere skade end gavn i forhold til "bakteriefloraen" kun hvis der var afføring vaskede vi. Med tiden bliver de automatisk mere skilt ad og nemmere at vaske

Anmeld

13. oktober 2011

Laulund87

Lad det endelig sidde, med mindre der er kommet afføring derop

Anmeld

13. oktober 2011

Nina Amelia

SilasMor skriver:

På et eller andet punkt synes jeg måske det er lidt foruroligende at man ikke får samme informationer, i hele landet, angående sådan noget 

Jeg vil gætte på at grunden til det er risikoen for infektioner og sådan noget.

-Jep, fosterfedtet dér beskytter nemlig mod indtrængen af andet "skidt" der kunne finde på at sætte sig der også

Anmeld

13. oktober 2011

Gaia

Vi vasker kun meget forsigtigt der, hvis hun har afføring der. Bruger så en våd vatrondel og tøre lige så forsigtigt afføringen væk. Selvom man ikke skal mega vaske der, så skal der stadigvæk helst ikke være afføring ved skedeindgangen. Evt. Hvis afføring der så skil skamlæberne ad og gør en vatrondel rigtig våd og klem den over området så vandet løber ned over stedet og renser. Ellers buk rondellen så man lige kan køre den mellem de ydre og så resten af skeden. Altså der hvor du siger der sidder snask. Men altså fosterfedt osv. Skal du bare lade være det vil forsvinde efterhånden.

Anmeld

13. oktober 2011

Tona

Da Amanda blev født og den første uges tid efter havde hun sådan noget klamt hvidt snask siddende og det var ikke fosterfedt. JM på sygehuset så på det og sagde at det er noget som de udskiller pga hormoner i morens mælk eller sådan noget lignende. Pointen var i alt fald at det var ufarligt, gik over af sig selv og helt normalt. Men der var faktisk lidt meget af det syntes jeg. Der var self. også fosterfedt og det skal man bare lade være.

Vi fik ikke at vide at vi ikke måtte vaske mellem kønslæberne, og jeg kan faktisk ikke huske om vi gjorde det. Men når vi skifter hende nu, så tjecker vi om der sidder afføring (hvilket der tit gør) og hvis der gør det vasker vi det af. Hvis der ikke sidder afføring, så vasker vi ikke der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.