Vask af babypiges underliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.505 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

Frøken J.

Så er jeg her igen med spørgsmål

Ja, altså det er bare fordi at vi til forældreorientering på sygehuset fik at vide, at vi ikke skulle skille babypigers skamlæber ad, ligesom man ikke må rykke forhuden tilbage på babydrenge. Men jeg kan jo se, når jeg skifter hende, og tørrer hende og det lige skiller lidt, at der sidder en heeel masse snask derinde - Ja, undskyld detaljerne.. Men altså det er jo fra fødslen, formoder jeg, det er ikke afføring eller noget.

Er det normalt og skal jeg bare lade det sidde? Vil det automatisk komme ud af sig selv, når hun begynder at blive badet? Synes bare det virker så ulækkert, men hun virker da ikke til at være generet af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Ja, altså det er bare fordi at vi til forældreorientering på sygehuset fik at vide, at vi ikke skulle skille babypigers skamlæber ad, ligesom man ikke må rykke forhuden tilbage på babydrenge. Men jeg kan jo se, når jeg skifter hende, og tørrer hende og det lige skiller lidt, at der sidder en heeel masse snask derinde - Ja, undskyld detaljerne.. Men altså det er jo fra fødslen, formoder jeg, det er ikke afføring eller noget.

Er det normalt og skal jeg bare lade det sidde? Vil det automatisk komme ud af sig selv, når hun begynder at blive badet? Synes bare det virker så ulækkert, men hun virker da ikke til at være generet af det..

Vi fik at vide fra vores SP at vi endelig ikke måtte vaske hende imellem skamlæberne - ja, det er ret klamt det første stykke tid. 

Jeg kan ikke lige huske hvorfor vi ikke måtte gøre det 

Anmeld

13. oktober 2011

Georgia

Frøken J. skriver:

Lad det endelig sidde, højest sansynligt foster fedt, det vil sidde der noget tid

Knus

Anmeld

13. oktober 2011

Nemesis

Det er højst sandsynligvis stadig fosterfedt :-)

Her bliver hun kun vasket i "fugen" når der er afføring der, og ellers bliver det jo nemlig renset når hun er i bad.

:-) Sisse

Anmeld

13. oktober 2011

Hailiesmom11

Det har vi slet ikke fået at vide

Men vi har tilgengæld heller ikke vasket hende medmindre der var afføring deroppe...

Anmeld

13. oktober 2011

birthee

jeg vasker kun hvis der er afføring der... ellers bliver det jo renset når hun er i bad...

Anmeld

13. oktober 2011

Laura.

Frøken J. skriver:

ehm... hm..? Det har jeg godt nok aldrig fået at vide..  

Anmeld

13. oktober 2011

Mussen2

Vi fik også at vide vi endelig ikke måtte skille skamlæberne ad

Anmeld

13. oktober 2011

Laura.

Mussen2 skriver:

Vi fik også at vide vi endelig ikke måtte skille skamlæberne ad

Ved du hvad grunden er ? Jeg er lidt nysgerrig..

Anmeld

13. oktober 2011

Silas&Mille

På et eller andet punkt synes jeg måske det er lidt foruroligende at man ikke får samme informationer, i hele landet, angående sådan noget 

Jeg vil gætte på at grunden til det er risikoen for infektioner og sådan noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.