Hjemmelavet pomfritter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Mamalou

isabellamor skriver:

jeg har et trick...

når du hvis du selv laver fritterne af alm kartofler, lægger du dem i en skål med alm. koldt vand med ca en teskefuld salt i.. det lader du så stå og trække i en times tid or so... og så tager du dem op og tørre dem med nogle viskestykker, og derefter kommer du dem i en pose med lidt olie og evt noget lækkert krydderi og ryster det godt så olien kommer på dem alle.. ikke alt for meget olie, bare så det ikke bliver for sjasket, og så på et ildfast fad eller en bradepande, i et lag, ikke for meget ovenpå hinanden, og så i ovnen til de er blevet lækre sprøde og gyldenbrune..  bom så der fritter..  og det er det der saltvand der som skulle gre hele tricket der ;D

Det lyder som et trick jeg helt sikkert skal prøve 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

SD21

Hmm. Det må være fordi du bruger for meget olie så. Mine bliver kun slatne når jeg har brugt for meget olie
Jeg kommer lidt olie i en pose, sammen med oregano, paprika og chili og så kommer jeg kartoflerne, som jeg har skåret i både ned i posen og ryster den. Hælder dem ud på en rist med bagepapir på, og så får de 200 grader varmluft i ovnen til jeg synes de er færdige. Husk at vende dem engang imellem. Forresten, bliver de også slatne hvis de ligger for meget ovenpå hinanden

Anmeld

12. oktober 2011

Mamalou

SD21 skriver:

Hmm. Det må være fordi du bruger for meget olie så. Mine bliver kun slatne når jeg har brugt for meget olie
Jeg kommer lidt olie i en pose, sammen med oregano, paprika og chili og så kommer jeg kartoflerne, som jeg har skåret i både ned i posen og ryster den. Hælder dem ud på en rist med bagepapir på, og så får de 200 grader varmluft i ovnen til jeg synes de er færdige. Husk at vende dem engang imellem. Forresten, bliver de også slatne hvis de ligger for meget ovenpå hinanden

Jeg synes ikke jeg bruger så meget olie, men måske jeg skal være mere forsigtig med at lægge dem i et lag... 

Anmeld

12. oktober 2011

Nemesis

De bedste kartofler til fritter er bagekartofler og så skal du som en anden skriver lægge dem i vand for at trække stivelsen ud.

Tørre dem grundigt og så salte dem, så bliver de sprøde.

:-) Sisse

Anmeld

12. oktober 2011

Mamalou

ladydan1 skriver:

De bedste kartofler til fritter er bagekartofler og så skal du som en anden skriver lægge dem i vand for at trække stivelsen ud.

Tørre dem grundigt og så salte dem, så bliver de sprøde.

:-) Sisse

Har aldrig hørt om "vand tricket", men det skal prøves

Anmeld

13. oktober 2011

SD21

Mamalou skriver:

Jeg synes ikke jeg bruger så meget olie, men måske jeg skal være mere forsigtig med at lægge dem i et lag... 

Det er ihvertfald de eneste forslag jeg har, det er mé øog de grunde jeg selv har fået slatne pomfritter af :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.