Hjemmelavet pomfritter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.004 visninger
25 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Mamalou

Hvordan laver I dem?

Egentlig ser jeg mig selv som en rimelig kok i et køkken, men når jeg laver hjemmelavede fritter bliver det altid en slatten omgang.

Tips til sprøde fritter søges - uden brug af friture

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Mi

Jeg laver dem i ovnen, men det bliver jo slet ikke det samme, som dem man køber og kommer i ovnen.

Jeg har faktisk kig på sådan en tefal antifry (tror jeg den hedder). Den skulle friturestege med kun en spsk olie.

Anmeld

12. oktober 2011

DortheSimonsen

Mamalou skriver:

Hvordan laver I dem?

Egentlig ser jeg mig selv som en rimelig kok i et køkken, men når jeg laver hjemmelavede fritter bliver det altid en slatten omgang.

Tips til sprøde fritter søges - uden brug af friture

Jeg lægger dem i en pose, hælder lidt olie og krydderier i, og ryster posen. Lægger dem i et fad, og ind i ovnen på 180grader til de er færdige. Men når de egentlig er færdige sætter jeg ovnen på grill i 5-10 min.

Anmeld

12. oktober 2011

DortheSimonsen

Mi skriver:

Jeg laver dem i ovnen, men det bliver jo slet ikke det samme, som dem man køber og kommer i ovnen.

Jeg har faktisk kig på sådan en tefal antifry (tror jeg den hedder). Den skulle friturestege med kun en spsk olie.

Den skal du tage at købe!
Den er fantastisk, og kan lave alt.

Jeg skulle demonstrere den for Expert/Punkt 1. Og folk var vilde med den.
Det er smadder nemt at lave mad med den, og den er nem at rengøre.

Og det gode er jo bare, at det ikke bliver fed mad og at der ikke stinker af friture over det hele  

Anmeld

12. oktober 2011

Mamalou

Mi skriver:

Jeg laver dem også i ovnen og de er ret slatten bagefter... Det er jo heller ikke fordi det er raketvidenskab, men måske lidt alligevel

Jeg har set den i reklamerne... Det ku være den skulle på ønskelisten til jul

Anmeld

12. oktober 2011

Mamalou

DortheSimonsen skriver:

Jeg lægger dem i en pose, hælder lidt olie og krydderier i, og ryster posen. Lægger dem i et fad, og ind i ovnen på 180grader til de er færdige. Men når de egentlig er færdige sætter jeg ovnen på grill i 5-10 min.

Bruger du en stegepose? 

Den lyder spændende (tefal antifry)... Hvad kan man ellers bruge den til, udover fritter? 

Anmeld

12. oktober 2011

Mi

DortheSimonsen skriver:

Den skal du tage at købe!
Den er fantastisk, og kan lave alt.

Jeg skulle demonstrere den for Expert/Punkt 1. Og folk var vilde med den.
Det er smadder nemt at lave mad med den, og den er nem at rengøre.

Og det gode er jo bare, at det ikke bliver fed mad og at der ikke stinker af friture over det hele  

Det lyder da godt

Den er bare dyr  Og så kan den vist kun tilberede 1 pose pommes ad gangen, og det tager 20 min at tilberede dem. Men med 5 personer i husstanden, kan vi ikke nøjes med en pose pommes, og så er jeg jo lige langt.

Anmeld

12. oktober 2011

Worldwide

Når du skær dem ud i stave, både what ever, så smid dem i en skål med vand og lad dem ligge der lidt, derefter smid dem i en pose med en smule olie og det krydderi du gerne vil have, vend dem godt og lad dem trække lidt. Smid i ovnen ved 200grader i en 30-45min afhænger af din ovn, så for du sprøde fritter

Anmeld

12. oktober 2011

Mi

Mamalou skriver:

Jeg laver dem også i ovnen og de er ret slatten bagefter... Det er jo heller ikke fordi det er raketvidenskab, men måske lidt alligevel

Jeg har set den i reklamerne... Det ku være den skulle på ønskelisten til jul

Min ovn har sådan et pomfritprogram, hvor den også bruger grillen lidt, men jeg syntes alligevel at de bliver lidt slatne.

Jeg er begyndt i stedet for at skære kartoflerne over i små stykker, blande rødbedestykker og gulerødder i, smøre det ind i olivenolie og krydre med salt, peber og paprika. Så kommer det i ovnen, hvor jeg vender det nogle gange. Det kalder vi pomfritter herhjemme  og børnene elsker dem

Anmeld

12. oktober 2011

DortheSimonsen

Mamalou skriver:

Bruger du en stegepose? 

Den lyder spændende (tefal antifry)... Hvad kan man ellers bruge den til, udover fritter? 

Nej, bare en almindelig frysepose. Når fritterne er vendt med olie og krydderier hælder jeg dem i et fad. Altså, de er ikke i en pose i ovnen.

Man kan lave  kartofler, grøntsager, fiske- og kødretter og desserter og meget andet. Kun fantasien sætter grænser
Man får også en god bog med, med opskrifter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.