Brug for hjælp til MME til spædbarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Zeus

Her fik Cajsa af en alm sutteflaske, indtil mælken løb til, hun kunne slet ikke finde ud af det med glasset (eller var det mig der ikke kunne finde ud af det??) ..

Tror kun hun drak 10-15 ml af gangen, 2-3 gange i døgnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

Maja88

vi fik hjælp på¨sygehuset til det, men lå hende til hver 3 time.. malkede ud bagefter mens manden gav mme på kop.. 1 uge senere var mælken helt løbet til.

amningen tog i starten 40 min. malkede så ud i 30 og gav mad og så skulle man næsten starte igen.Men det skal nok komme og det er det værd

de 3 timer er fra du starter amningen.

på sygehuset brugte de nutramigen

Anmeld

12. oktober 2011

Rockertand

Jeg gav sutteflaske med MME i starten ved hvert måltid (allerede på sygehuset), og bagefter fik hun lov at sutte, indtil jeg kunne mærke, at jeg ikke kunne "tåle" mere, det passede som regel altid med, at hun fik stillet sin glubskhed og så var tilpas mæt til at kunne sutte med normalt sug, 14 dage senere var jeg hærdet, og jeg kunne fuldtids-amme 

Anmeld

12. oktober 2011

Fru Nielsen

Altså jeg gjorde jo det at jeg købte en brystpumpe med sutteflaske som høre til, også malkede jeg det ene bryst ud. Når jeg så havde gjort det så lagde jeg hende til ved det andet bryst og lod hende spise der, virkede hun så ikke mæt jamen så gav jeg hende det jeg lige havde malket ud af mit andet bryst.... Forstår du hvad jeg mener?? Næste gang hun så var ved at være sulten, jamen så gjorde jeg det omvendt!

Ikke nok med hun udelukkende får din mælk, så er det at du bruger en brystpumpe også med til at stimulere dig og det vil gøre mælken falder hurtigere til.....

(Min brystpumpe er til salg) du kan se det under mine annonecer hvis du har interesse....

Knus

Anmeld

12. oktober 2011

Frøken J.

Tak for jeres svar! Har forsøgt at amme med ammebrik, men kan ikke få den sat ordentlig på, og hun kan ikke finde ud af at sutte med den. Jeg kan ikke presse råmælk ud i den, så det stimulerer hendes suttetrang, så jeg bed i det sure æble og ammede hende med sår og det hele. Så blev hun lige skiftet (og sked og tissede lige da jeg havde taget bleen AF, for pokker da ), og så fik hun ca. 10 ml MME af et lille shotglas. Det kunne hun mægtig godt lide.

Skulle der være noget i vejen for at give hende det i flaske i stedet for af et glas? Det er da noget nemmere. Eller har det noget at gøre med det så er sværere for hende at sutte på bryst? Mine brystvorter stritter ikke så meget, så det tager gerne lidt tid at få hende til at gribe fast, når vi ammer..

Anmeld

12. oktober 2011

MissMaria

Først STORT tillykke 

Da jeg fødte for snart 5 mdr siden, var mit mælk næsten en hel uge om at løbe til. Jeg var indlagt på D1 - hvor vi fik afvide at jeg skulle amme først, bagefter fik han så MME i et lille glas. Vi havde meget svært ved at give ham det i glaset og meget af det løb ved siden af.

Et par dage efter jeg var udskrevet (Der var vores søn 5 dage) var vi på barsel klinikken (jeg fødte med akut kejsersnit - så skulle have fjernet klipsene) Var han meget gul, fik tjekket hans gulsot-tal, som var høje, nok fordi han ikke havde fået nok at spise.

Derfor valgte vi, i samråd med personalet på barselkliniken at give ham MME i sutteflaske. Så når jeg havde ammet fik han ca 50 ml. i sutteflasken. Det har fungeret godt for os. Han har ingen problemer med ikke at ville ammes. Giver ham stiadigvæk sutteflaske en gang i mellem. 

For at svare på dit spørgsmål, ville jeg amme først også tilbyde MME bagefter.

VH Maria

Anmeld

12. oktober 2011

Nessie

Frøken J. skriver:

Tak for jeres svar! Har forsøgt at amme med ammebrik, men kan ikke få den sat ordentlig på, og hun kan ikke finde ud af at sutte med den. Jeg kan ikke presse råmælk ud i den, så det stimulerer hendes suttetrang, så jeg bed i det sure æble og ammede hende med sår og det hele. Så blev hun lige skiftet (og sked og tissede lige da jeg havde taget bleen AF, for pokker da ), og så fik hun ca. 10 ml MME af et lille shotglas. Det kunne hun mægtig godt lide.

Skulle der være noget i vejen for at give hende det i flaske i stedet for af et glas? Det er da noget nemmere. Eller har det noget at gøre med det så er sværere for hende at sutte på bryst? Mine brystvorter stritter ikke så meget, så det tager gerne lidt tid at få hende til at gribe fast, når vi ammer..

Tillykke med jeres lille pige

Sødt navn hun har fået

På sygehuset fik Daniel lidt supplerende MME i et lille bæger, hver 4. time. De sagde at de små skulle have det i bæger, for ellers kunne de blive dovne og ikke gide at lære at sutte ordentligt, hvis de fik sutteflaske. 

Held og lykke med det

Anmeld

12. oktober 2011

Hollybaby

Først og fremmest stort tillykke med den smukke pige

Min datter fik nutramigen i "shotsglas" på patienthotellet, de første par dage, inden mælken løb til. Hun havde rigtig svært ved at få fat, det tog halvanden døgn! Og 4 dage før mælken løb til! Vi bruge ammebrik, lærte det først efter et par dage, derefter var det en kæmpe hjælp, især til ømme brystvorter.  Men puha kan stadig huske, hvor stresset jeg var, over at mælken ikke løb til så hurtigt, som lillepigen gerne ville ha den skulle Så mht MME, tænker jeg Nutramigen, da det vist er meget mildt for maven.

Anmeld

12. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Frøken J. skriver:

Hey alle!

Først og fremmest tak for alle jeres søde beskeder og hilsener. Jeg kommer lige med en tråd om den lille snart, men jeg har lige et større spørgsmål først.

Hun har et enormt stort suttebehov, og sygeplejeskerne anbefalede mig at supplere med en smule MME før mælken løber til. Bare en anelse i et shotglas. Men hvornår må jeg give hende det? Altså skal hun ammes først eller? Eller hvor lang tid fra sidste amning?

Problemet er, at hun, fordi hun er født over termin, har brugt sin "naturlige madpakke" på forhånd og derfor er meget sulten. Hun har også suttet begge mine brystvorter til blods, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind Mælken er jo ikke løbet til endnu..

Synes også hun vil ammes kortere tid af gangen og er gået fra dag til dag fra at være mega vågen og hysterisk til at sove konstant nu.. Oh the worries!

Men hun er dejlig! Har bare lige brug for hjælp!

Først og fremmest STORT tillykke med prinsessen (igen, har skrevet det i FB oss )

Da jeglå på barselsgangen kom de ind og gav Mille lidt i et lille shotsglas, (ved ikk hvorfor men det gjorde de hver 3 time) og så kom hun over til mig efter det og det gjorde de til tirsdag eftermiddag(fødte mandag eftermiddag), for der var mælken løbet til idet at hun var kronisk sulten .,

Men jeg fik at vide at hvis du tager noget af det råmælk der kommer og smører på brystet så skulle det hjælpe, det hjalp lidt på mig i starten ..  det er godt for barn og bryst

Anmeld

13. oktober 2011

Frøken J.

Tak for jeres svar! Det ser ikke ud til det bliver så aktuelt lige nu alligevel, for mælken løb til i nat heldigvis. Det betyder også hun sutter knap så hårdt. Tror jeg skal se om jeg kan få ammebrikken til at fungere igen i dag nu der er mælk. Hun er i hvert fald glad for at få rigtig mad :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.