Brug for hjælp til MME til spædbarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.219 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Frøken J.

Hey alle!

Først og fremmest tak for alle jeres søde beskeder og hilsener. Jeg kommer lige med en tråd om den lille snart, men jeg har lige et større spørgsmål først.

Hun har et enormt stort suttebehov, og sygeplejeskerne anbefalede mig at supplere med en smule MME før mælken løber til. Bare en anelse i et shotglas. Men hvornår må jeg give hende det? Altså skal hun ammes først eller? Eller hvor lang tid fra sidste amning?

Problemet er, at hun, fordi hun er født over termin, har brugt sin "naturlige madpakke" på forhånd og derfor er meget sulten. Hun har også suttet begge mine brystvorter til blods, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind Mælken er jo ikke løbet til endnu..

Synes også hun vil ammes kortere tid af gangen og er gået fra dag til dag fra at være mega vågen og hysterisk til at sove konstant nu.. Oh the worries!

Men hun er dejlig! Har bare lige brug for hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

dorthemus

Først og fremmest stort tillykke med hende

Anmeld

12. oktober 2011

Laulund87

Hej smukke!

Jeg ville give hende lidt lige efter du har ammet, det hun kan spise

Anmeld

12. oktober 2011

dorthemus

Hov hvor dælen blev resten af testen af??? Nårh jeg skrev at jeg gav det inden så hun fik mad og derfr ikke blev hysterisk af sult når der ikke kom noget ud af brystet

Anmeld

12. oktober 2011

mor-til-vanessa

Frøken J. skriver:

Hey alle!

Først og fremmest tak for alle jeres søde beskeder og hilsener. Jeg kommer lige med en tråd om den lille snart, men jeg har lige et større spørgsmål først.

Hun har et enormt stort suttebehov, og sygeplejeskerne anbefalede mig at supplere med en smule MME før mælken løber til. Bare en anelse i et shotglas. Men hvornår må jeg give hende det? Altså skal hun ammes først eller? Eller hvor lang tid fra sidste amning?

Problemet er, at hun, fordi hun er født over termin, har brugt sin "naturlige madpakke" på forhånd og derfor er meget sulten. Hun har også suttet begge mine brystvorter til blods, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind Mælken er jo ikke løbet til endnu..

Synes også hun vil ammes kortere tid af gangen og er gået fra dag til dag fra at være mega vågen og hysterisk til at sove konstant nu.. Oh the worries!

Men hun er dejlig! Har bare lige brug for hjælp!

jeg ville amme hende først og når så hun har spist alt det  mælk du har så give hende noget mme, så hun lige bliver mættet det sidste.

på den måde kommer der også gang i mælke produktionen

Anmeld

12. oktober 2011

dorthemus

Laulund87 skriver:

Hej smukke!

Jeg ville give hende lidt lige efter du har ammet, det hun kan spise

Sjovt jeg husker det som inden jeg ammede så hun fik mad og derfor ikke suttede brystet i stykker før mælken løb til

Anmeld

12. oktober 2011

Laulund87

dorthemus skriver:

Sjovt jeg husker det som inden jeg ammede så hun fik mad og derfor ikke suttede brystet i stykker før mælken løb til

Det er nok afhængigt af barnets temperament

Jeg ville nok bare være bange for at hun bliver for mæt af mme'en eller at det bliver for nemt for hende, så hun ikke vil arbejde for mere bagefter

Anmeld

12. oktober 2011

Krussedulle

Jeg ville amme det hun vil, og så give hende lidt bagefter og så i øvrigt stort tillykke med prinsessen glæder mig til at læse mere fra dig

Anmeld

12. oktober 2011

Frøken J.

Tak piger! Men hvordan bliver det så med hendes mave? Hun har i forvejen meget mavekneb, og MME er vel rimelig hård kost ift. råmælk?

Anmeld

12. oktober 2011

dorthemus

Laulund87 skriver:

Det er nok afhængigt af barnets temperament

Jeg ville nok bare være bange for at hun bliver for mæt af mme'en eller at det bliver for nemt for hende, så hun ikke vil arbejde for mere bagefter

Jamen du har nok ret...har vel glemt det Runa blev bare så skrup hamrende tosset i de fire lange dage der gik før mælkem løb til Hun ku ikke finde ud af at drikke af det glas.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.