Ideer til hjemmelavede julegaver af dreng på 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.226 visninger
29 svar
0 synes godt om
12. oktober 2011

Dittemor26

Hej I kreative tøser

Tænker det kunne være sjovt at Viktor lavede en lille ting til diverse familiemedlemmer i julegave. En helt alm tegning er selvfølgelig fin meeeen det kunne være fedt med noget lidt andet

Nogle der har erfaringer eller gode ideer ??

Kh Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Nettemor

han kan jo evt lave nogle af de der hånd eller fod aftryk. han føder er jo stadig (forholdsvis) små og nuttede..

sidste år købte vi nogle musemåtter i føtex hvor man selv kunne sætte et billed i. og der satte vi så et fod aftryk i.. men han kunne jo også lave en tegning og komme den deri.

det var lige hvad jeg havde sådan lige umiddelbart men kan sikkert komme på meget..

Anmeld

13. oktober 2011

Pige2009

Dittemor26 skriver:

Hej I kreative tøser

Tænker det kunne være sjovt at Viktor lavede en lille ting til diverse familiemedlemmer i julegave. En helt alm tegning er selvfølgelig fin meeeen det kunne være fedt med noget lidt andet

Kh Ditte

Billeder han selv har malet. Dem skal vi give og Laura bliver 2 i næste uge Jeg har købt så farverne matcher og så får hun selv lov til at male på nogle små 10x10 cm lærreder

Ellers kan man klistre pastaskruer, pastamøllehjul mm. på en stor tændstikæske og spraye den med sølv eller guld

Anmeld

13. oktober 2011

L.J.L

Dittemor26 skriver:

Hej I kreative tøser

Kh Ditte

trylledej figurer som han selv kan forme og male bagefter

småkager han hjælper med at bage, og så kan han tegne en lille tegning på kortet

Anmeld

13. oktober 2011

Dittemor26

super ideer alle tre  tak for inspiration !

Anmeld

13. oktober 2011

merichs

Dittemor26 skriver:

Hej I kreative tøser

Kh Ditte

Dengang jeg gik i SFO (og det er jo ikke længe siden, host host ) lavede vi noget som jeg faktisk ikke kan huske hvad hedder, men kan prøve at forklare:

Det er en form for plastik man kan tegne på og klippe ud i figurer, så kommer man det i ovnen og det krymper og bliver hårdt. Det kunne man så lave til bl.a nøgleringe

Var det til at forstå

Anmeld

13. oktober 2011

SpunkenJo

merichs skriver:

Dengang jeg gik i SFO (og det er jo ikke længe siden, host host ) lavede vi noget som jeg faktisk ikke kan huske hvad hedder, men kan prøve at forklare:

Det er en form for plastik man kan tegne på og klippe ud i figurer, så kommer man det i ovnen og det krymper og bliver hårdt. Det kunne man så lave til bl.a nøgleringe

Var det til at forstå

Nååå ja!!!

Det krænkede sammen derinde i ovnen, krympede og foldede sig ud igen!

Det kan jeg godt huske, også selvom det måske er 20 år siden jeg selv gik i SFO/klub

Anmeld

13. oktober 2011

SpunkenJo

merichs skriver:

Var det til at forstå

Fundet!!!

http://www.slojd-detaljer.dk/product.aspx?producti d=4381&deptid=205

Anmeld

13. oktober 2011

MinNoah

Hvad med at han tegner/maler på fx et krus, et forklæde, et viskestykke, en mulepose, en pude osv.

Sidste år havde vores søn tegnet + puttet glimmer på et forklæde og en mulepose ;-) rigtig sødt...

Men ja ellers et maleri på lærred, er lidt sjovere end en tegning på papir.

Anmeld

13. oktober 2011

kirsti

hvad med glas malling og så male nogen glas, vaser, julekugler o.lign. Det var et hit her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.