anetteb skriver:
det har jeg tænkt så mange gange 
- men så kommer den anden side, hvad delle skal jeg så stille op? jeg er intet uden ham, og jeg kan intet uden ham. Jeg vil kunne tilbyde Sophia så meget mere hvis jeg bor her, end hvis jeg flyttede selv. det lyder mærkeligt men ja 
Det kan godt ske du ikke vil kunne tilbyde hende præcis det samme, men en mor der er glad frem for en der føler sig "fanget" er altså meget bedre. Og ofte er det langt mere det end materielle goder et barn har brug for..
Ved ikke præcis hvordan din situation er, men min x var voldsomt dominerende, og på trods af jeg egentlig ville have haft en bedre økonomi hvis jeg var blevet hos ham end flyttet på det tidspunkt, hvor jeg gjorde det, så har jeg ikke fortrudt det et eneste sekund. Nej, jeg havde/har ikke forfærdeligt mange penge at gøre med, min lejlighed var lille, og jeg skulle virkelig kæmpe for at få det hele til at løbe rundt.
Men jeg har aldrig været lykkeligere end da jeg forlod det forhold, jeg havde været i i over tre år. Jeg følte virkelig jeg kunne trække vejret for første gang 
Nu står jeg og er gravid med en fyr der giver mig plads til at være mig selv, og på trods af vi endnu ikke har været sammen i et år, så er denne situation - hvor jeg nu bor ved svigerfamilien for at få det til at løbe rundt, og hvor jeg ved det bare bliver vildt hårdt at skulle flytte i egen lejlighed når vi begge kommer til at være studerende inden barnet er fyldt 1½ år - meget meget bedre end hvis jeg var blevet ved min x, og fået et barn med ham (fik en abort i 2008 på hans ønske). For jeg har virkelig haft mulighed for at finde mig selv. Jeg kunne ikke være mig selv hos ham.
Held og lykke med det, hvad end du gør. Bare husk på, det vigtigste er at DU er lykkelig. Lykke kan du give videre 
og kærlige tanker herfra
Anmeld