Kravle-gå-rejse sig op.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kan man lære en baby at kravle? Eller rejse sig op, og beynde at gå?

For så kunne jeg da godt tænke mig nogle ider

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Det kommer helt af sig selv, når barnet er klar til - jeg tror ikke, du kan gøre så meget. Jeg ville personligt ikke prøve at forcere tingene, barnet skal nok kravle, gå og rejse sig op, når h*n er klar

Er der en speciel grund til, at du ønsker, det skal ske nu?

Anmeld

10. oktober 2011

Janni.

Min SP viste mig en øvelse jeg kunne lave med Silas for at hjælpe ham på vej med at kravle, men jeg har ikke lavet den øvelse med ham overhovedet.

Ting tager den tid, det tager, han skal nok kravle, gå osv når han er parat til det. 

Anmeld

10. oktober 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Min datters fysioterapeut siger, at det er bedst, hvis barnet kan kravle, før det lærer at gå.

Man kan 'opfordre' barnet til at lære det at kravleved at lægge legetøjet til siden for det, så det skal rotere lidt omkring sig selv (giver det mening?). Barnet vil herved bøje det ene ben og strække det andet, og det er et af forstadierne til at kravle.

Man kan også lægge legetøjet ude af rækkevidde, så barnet skal bevæge sig fremad for at få fat på det.

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det kommer helt af sig selv, når barnet er klar til - jeg tror ikke, du kan gøre så meget. Jeg ville personligt ikke prøve at forcere tingene, barnet skal nok kravle, gå og rejse sig op, når h*n er klar

Er der en speciel grund til, at du ønsker, det skal ske nu?

Nej det er der ikke, var bare i tvivl om jeg som mor, skulle hjælpe mit barn på en special måde .

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Min SP viste mig en øvelse jeg kunne lave med Silas for at hjælpe ham på vej med at kravle, men jeg har ikke lavet den øvelse med ham overhovedet.

Ting tager den tid, det tager, han skal nok kravle, gå osv når han er parat til det. 

Det var også det jeg tænkte. bare bare i tvivl om jeg skulle hjæpe.

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Min datters fysioterapeut siger, at det er bedst, hvis barnet kan kravle, før det lærer at gå.

Man kan 'opfordre' barnet til at lære det at kravleved at lægge legetøjet til siden for det, så det skal rotere lidt omkring sig selv (giver det mening?). Barnet vil herved bøje det ene ben og strække det andet, og det er et af forstadierne til at kravle.

Man kan også lægge legetøjet ude af rækkevidde, så barnet skal bevæge sig fremad for at få fat på det.

Ja det giver mening Han har også det ene ben normalt staækt og det andet helt ud til siden og på den måde kan han dreje sig rundt ( hvis det giver mening, altså ikke trille rundt på maven) Og så skubber han sig bagud. Så han bliver meget sur når han ikke kan nå legetøjet, for han kommer bare længer og længer væk

Anmeld

10. oktober 2011

twinboys

Ja det giver mening Han har også det ene ben normalt staækt og det andet helt ud til siden og på den måde kan han dreje sig rundt ( hvis det giver mening, altså ikke trille rundt på maven) Og så skubber han sig bagud. Så han bliver meget sur når han ikke kan nå legetøjet, for han kommer bare længer og længer væk

Om en uge så kravler han... Nå først de begynder at bakke så går der ca. 1 uge så kravler de frem...

Så vent du bare, det skal nok komme

Anmeld

10. oktober 2011

Janni.

twinboys skriver:

Om en uge så kravler han... Nå først de begynder at bakke så går der ca. 1 uge så kravler de frem...

Uha så er Silas unormal hvis det er "normalen" ha ha.. Han har bakket rundt nu i 1 ½ uge cirka 

Anmeld

10. oktober 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Uhh nu må vi se han har skubbet så bagud i en mdr HIHI Men mere og mere selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.