camillakrath skriver:
Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal holde ham vågen. For han blir bare SÅ pylret. Og han vil heller ikke bare sidde ved mig og slappe af. 
Nej, det er også rigtig svært, jeg har selv prøvet det. Men jeg tænkte hele tiden på at jeg gjorde det for Amandas skyld for at hjælpe hende til en god og tryg rytme som var bedst mulig for hende. Man føler at det er rigtig synd for dem når man gør det, men det tager kun et par dage før de er inde i den nye rytme, og så er det så godt for dem bagefter fordi de får den bedst mulige søvn.
Da vi gjorde det med Amanda tog det to-tre dage før det var kørt ind og hun selv blev naturligt træt på den tid hun skulle i seng. Men i de par dage det tog at køre hende ind holdt vi hende simpelthen vågen ved at vi udholdt pylleriet og gav hende sutten og puttebamsen og læste højt for hende, hyggede, hørte børnesange og sang med, klappede kage osv osv. Hvad som helst barnet syntes er sjovt bare det virker. Vi brugte også vildt lang tid med at hygge ude på puslebordet når vi gav hende nattøj på og sang for hende. Et bad er også en god ide, for mange børn syntes det er hyggeligt og rart, men ikke ret søvndyssende.
Det er efterhånden blevet et fy-ord at indrømme at man styrer sit barns søvn, men det vil jeg gerne indrømme at vi gjorde. Kærligt og bestemt og for hendes egen skyld og det medførte at da hun var 8 uger gammel sov hun igennem og hun sov på faste tidspunkter i løbet af dagen og havde fast sengetid. Og den form for tryghed og faste ritualer tror jeg på er godt for et barn 
Anmeld