vågner tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

camillakrath

Babymor2010 skriver:

Her kommer Isabella senest i seng kl. 19.30 - hvis hun kan holde sig vågen så længe. Mange gange kommer hun i seng allerede kl. 18. 

Hun vågner igen kl. 6 - samme tid som jeg står op og skal afsted (far afleverer og henter), så det er en god vane hun har fået her 

Det ville jeg bare så gerne. Så hendes sengetider svinger også?

Vi skal også op klokken 6, når vi starter på arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

camillakrath

Miss T skriver:

Nogle gange gør hun, andre gange ikke, eller også vil hun bare sidde og putte hos en af os.. Vi er begyndt at give hende en powernap når vi kommer hjem fra vuggestuen, dvs kl. mellem 16 og 17.30 indtil vi skal spise, så får hun lov til at ligge en halv time, så holder hun sig lige akkurat vågen til kl. 19 og så lægger vi hende igen.

Det lyder altså som en god ide med den hurtige lur. Vækker i hende så? Ellers tror jeg bare Benjamin ville sove videre.

Anmeld

9. oktober 2011

Clisolka

camillakrath skriver:

Det ville jeg bare så gerne. Så hendes sengetider svinger også?

Vi skal også op klokken 6, når vi starter på arbejde.

Ja de svinger lidt - alt efter hvor meget hun har fået sovet i vuggestuen osv. Efter hun er startet i vuggestue kan hun sagtens puttes kl. 18 - især de første par dage efter hun startede 

Anmeld

9. oktober 2011

camillakrath

Laulund87 skriver:

Jeg synes det er så synd at trække dem for ens egen skyld!

Min datter har i en lang periode gået omkuld kl 18 og stået op kl 05. Ikke sjovt, men det er nu engang sådan hun har sovet. Tænk hvis vi andre blev holdt vågen

Nu sover hun fra kl 19-07.

Jeg tror heller ikke jeg kan trække den. Han kan slet ikke hænge sammen.

Men måske en powernap er den bedste ide

Anmeld

9. oktober 2011

Miss T

camillakrath skriver:

Det lyder altså som en god ide med den hurtige lur. Vækker i hende så? Ellers tror jeg bare Benjamin ville sove videre.

Ja det gør vi. Vi får det til at passe med at hun sover frem til at aftensmaden og maks. 45 min. helst en halv time og så vækker vi hende, hun er frisk lige i en halv time mens vi spiser og så bliver hun træt igen. Det er perfekt for os.

Anmeld

9. oktober 2011

camillakrath

Babymor2010 skriver:

Ja de svinger lidt - alt efter hvor meget hun har fået sovet i vuggestuen osv. Efter hun er startet i vuggestue kan hun sagtens puttes kl. 18 - især de første par dage efter hun startede 

Så måske skal jeg prøve at se tiden an indtil han er startet i dagpleje?

For der bruger han jo energi på en anden måde.

Anmeld

9. oktober 2011

Laulund87

camillakrath skriver:

Jeg tror heller ikke jeg kan trække den. Han kan slet ikke hænge sammen.

Men måske en powernap er den bedste ide

Ja det kan godt være det er løsningen

Altså jeg skal da gerne indrømme at jeg er glad for hun kommer senere i seng og sover det længere, men jeg er ikke meget for at holde små børn vågne.. Synes det er så synd Så det var en træls periode..

Håber i finder ud af det

Anmeld

9. oktober 2011

Clisolka

Så måske skal jeg prøve at se tiden an indtil han er startet i dagpleje?

For der bruger han jo energi på en anden måde.

Ja, prøv at se tiden an når han er startet i dagpleje. Som du selv skriver, så kommer han til at bruge sin energi på en anden måde 

Og måske en powernap vil være løsningen 

Anmeld

9. oktober 2011

Tona

camillakrath skriver:

Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal holde ham vågen. For han blir bare SÅ pylret. Og han vil heller ikke bare sidde ved mig og slappe af.

Nej, det er også rigtig svært, jeg har selv prøvet det. Men jeg tænkte hele tiden på at jeg gjorde det for Amandas skyld for at hjælpe hende til en god og tryg rytme som var bedst mulig for hende. Man føler at det er rigtig synd for dem når man gør det, men det tager kun et par dage før de er inde i den nye rytme, og så er det så godt for dem bagefter fordi de får den bedst mulige søvn.

Da vi gjorde det med Amanda tog det to-tre dage før det var kørt ind og hun selv blev naturligt træt på den tid hun skulle i seng. Men i de par dage det tog at køre hende ind holdt vi hende simpelthen vågen ved at vi udholdt pylleriet og gav hende sutten og puttebamsen og læste højt for hende, hyggede, hørte børnesange og sang med, klappede kage osv osv. Hvad som helst barnet syntes er sjovt bare det virker. Vi brugte også vildt lang tid med at hygge ude på puslebordet når vi gav hende nattøj på og sang for hende. Et bad er også en god ide, for mange børn syntes det er hyggeligt og rart, men ikke ret søvndyssende.

Det er efterhånden blevet et fy-ord at indrømme at man styrer sit barns søvn, men det vil jeg gerne indrømme at vi gjorde. Kærligt og bestemt og for hendes egen skyld og det medførte at da hun var 8 uger gammel sov hun igennem og hun sov på faste tidspunkter i løbet af dagen og havde fast sengetid. Og den form for tryghed og faste ritualer tror jeg på er godt for et barn

Anmeld

9. oktober 2011

Tona

Nå ja, jeg kan lige se at andre skriver om powernaps. Det gjorde vi også før hen med Amanda. Lige en halv times tid i armene på den ene af os mens den anden lavede aftensmad til os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.