vågner tidligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.275 visninger
28 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

camillakrath

Hej alle,

Her den 18. blir Benjamin 6 måneder og skal begynde i dagpleje. Vi regner med at skulle stå op kl. 6.

Benjamin har før haft en god rytme, og plejer at sove næsten præcist kl. 19 - 20 HVER aften. Nu er han så begyndt at være træt allerede før 18, og sover nogen gange når klokken er 18 - men den resulterer så i at han vågner kl. 5.

Kan jeg gøre noget for at rykke hans rytme lidt? Eller skal jeg bare acceptere det? Jeg tænker også at det er ret tidligt hvis han allerede skal i seng kl. 18, når han starter i dagpleje. Og det er ingen hemmelighed at jeg godt kunne bruge den ekstra time om morgenen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Miss T

her trækker vi den til 19 så godt vi nu kan, selvom hun er helt vildt træt. hun sover til ca. 06-07.. Men det er jo forskelligt fra barn til barn, storesøster vil gerne sove længere selvom hun også går i seng kl. 19.

Anmeld

9. oktober 2011

Tona

camillakrath skriver:

Hej alle,

Her den 18. blir Benjamin 6 måneder og skal begynde i dagpleje. Vi regner med at skulle stå op kl. 6.

Benjamin har før haft en god rytme, og plejer at sove næsten præcist kl. 19 - 20 HVER aften. Nu er han så begyndt at være træt allerede før 18, og sover nogen gange når klokken er 18 - men den resulterer så i at han vågner kl. 5.

Kan jeg gøre noget for at rykke hans rytme lidt? Eller skal jeg bare acceptere det? Jeg tænker også at det er ret tidligt hvis han allerede skal i seng kl. 18, når han starter i dagpleje. Og det er ingen hemmelighed at jeg godt kunne bruge den ekstra time om morgenen.

Hvis det var mig ville jeg simpelthen holde ham vågen i den ekstra time så han blev puttet kl. 19 hvis det gør at han sover til kl. 06 næste morgen. Hold ham vågen ved at lege med ham osv indtil det er sengetid. Det tager en lille uges tid ca så har han nok vænnet sig til det. Man føler sig lidt ond de første par dage, men du skal bare huske at du gør det for hans egen skyld for at give ham en god rytme og sikre dig selv din nattesøvn så han kan have en veloplagt mor

Anmeld

9. oktober 2011

camillakrath

Miss T skriver:

her trækker vi den til 19 så godt vi nu kan, selvom hun er helt vildt træt. hun sover til ca. 06-07.. Men det er jo forskelligt fra barn til barn, storesøster vil gerne sove længere selvom hun også går i seng kl. 19.

Men hvordan trækker i den? Blir hun ikke rigtig pylret?

Anmeld

9. oktober 2011

camillakrath

Amandas-mor skriver:

Hvis det var mig ville jeg simpelthen holde ham vågen i den ekstra time så han blev puttet kl. 19 hvis det gør at han sover til kl. 06 næste morgen. Hold ham vågen ved at lege med ham osv indtil det er sengetid. Det tager en lille uges tid ca så har han nok vænnet sig til det. Man føler sig lidt ond de første par dage, men du skal bare huske at du gør det for hans egen skyld for at give ham en god rytme og sikre dig selv din nattesøvn så han kan have en veloplagt mor

Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal holde ham vågen. For han blir bare SÅ pylret. Og han vil heller ikke bare sidde ved mig og slappe af.

Anmeld

9. oktober 2011

maj2011

camillakrath skriver:

Hej alle,

hvis han lige er startet i dp, er det jo kun naturlig han er meget mere træt... og hans rytme skal nok skifte igen... super flot han sover så mange timer :-)

men det vi gjorde var at putte bette manden ved 5 tiden, og så lige gav han en halv time, så kunne vi trække den til kl 19. :-)

Anmeld

9. oktober 2011

Miss T

camillakrath skriver:

Men hvordan trækker i den? Blir hun ikke rigtig pylret?

Nogle gange gør hun, andre gange ikke, eller også vil hun bare sidde og putte hos en af os.. Vi er begyndt at give hende en powernap når vi kommer hjem fra vuggestuen, dvs kl. mellem 16 og 17.30 indtil vi skal spise, så får hun lov til at ligge en halv time, så holder hun sig lige akkurat vågen til kl. 19 og så lægger vi hende igen.

Anmeld

9. oktober 2011

Laulund87

Jeg synes det er så synd at trække dem for ens egen skyld!

Min datter har i en lang periode gået omkuld kl 18 og stået op kl 05. Ikke sjovt, men det er nu engang sådan hun har sovet. Tænk hvis vi andre blev holdt vågen

Nu sover hun fra kl 19-07.

Anmeld

9. oktober 2011

Clisolka

Her kommer Isabella senest i seng kl. 19.30 - hvis hun kan holde sig vågen så længe. Mange gange kommer hun i seng allerede kl. 18. 

Hun vågner igen kl. 6 - samme tid som jeg står op og skal afsted (far afleverer og henter), så det er en god vane hun har fået her 

Anmeld

9. oktober 2011

camillakrath

maj2011 skriver:

hvis han lige er startet i dp, er det jo kun naturlig han er meget mere træt... og hans rytme skal nok skifte igen... super flot han sover så mange timer :-)

men det vi gjorde var at putte bette manden ved 5 tiden, og så lige gav han en halv time, så kunne vi trække den til kl 19. :-)

Han starter først den 18. i den her måned.

Han vågner ca. hver 3. - 4. time om natten.

Tror måske jeg vil prøve det der med en sen lur. Vækker i ham så efter en halv time? Så han ikke sover videre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.