Tyk baby ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2011

SussieThyssen

Jeg har en søn på 8 uger. I mandags da sundhedsplejersken var her vejede han 6 kg. Han vejede 3300 ved fødslen. Sundhedsplejersken luftede en bekymring omkring hans vægt og vi skulle holde øje med den for han er ikke lang!! Kun 57 cm... Altså vægt og længde hænger ikke sammen... Hvad skal jeg gøre? Ammer fuldt ud og han spiser 6-8 gange i døgnet- hvorfor bliver han så fed??? Kan det have noget med min kost at gøre? Både hans far og jeg er meget spinkle og slanke.. Hvad dævlen skal jeg gøre, bliver urolig når sundhedsp siger han er lige vel polstret... Er så træt af alle folks kommentare om hvor tyk han er Alle der ser ham kommenterer det Synes jo bare han er dejlig

Hele vores samfund er i disse år fedmeforskrækket, så meget, at det ved Gud også skal gå ud over vores babyer..og det er helt hul i hovedet.

Læg bekymringen på hylden og se tiden an.
Mange babyer er overordentligt velpolstrede indtil de begynder at kravle og gå, med elastikker her og der, og fra naturens hånd skal de også være det.
Man kan IKKE sammenligne en baby med et større barn og slet ikke voksenverdenen, da de rent faktisk er en helt anden "livsform" med et helt andet stofskifte, celle- og knogleopbygning.

Så træk vejret roligt og brug din sunde fornuft.
Du har åbenbart noget, der minder om hvalmælk
Og det er ok sådan.
Om ikke så længe, så kan du begynde at supplere med lidt vælling og den slags, og så vil din baby ret sikkert begynde at ændre statur igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

K&S

MetteS81 skriver:

Haha, ja de ser sgu søde ud med sul på kroppen!  Og selvfølgelig ELSKER jeg min piges tykke kinder og lille strutmave! 

Men nogle gange blir jeg ligesom TS lidt træt af at høre om det fra fremmede, haha

Hihi, det er mærkeligt for vi har aldrig hørt "negative" kommentarer om Antons deller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.