Tyk baby ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 8 uger. I mandags da sundhedsplejersken var her vejede han 6 kg. Han vejede 3300 ved fødslen. Sundhedsplejersken luftede en bekymring omkring hans vægt og vi skulle holde øje med den for han er ikke lang!! Kun 57 cm... Altså vægt og længde hænger ikke sammen... Hvad skal jeg gøre? Ammer fuldt ud og han spiser 6-8 gange i døgnet- hvorfor bliver han så fed??? Kan det have noget med min kost at gøre? Både hans far og jeg er meget spinkle og slanke.. Hvad dævlen skal jeg gøre, bliver urolig når sundhedsp siger han er lige vel polstret... Er så træt af alle folks kommentare om hvor tyk han er Alle der ser ham kommenterer det Synes jo bare han er dejlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

kirsti

jeg ville ikke tage det så tungt! Noah voksede også vildt i starten i vægt dog også i længde.

Biologisk set er det jo meningen babyer skal være tykke så de har noget at tage af når de bliver syge det er jo kun fordi de bliver vaccineret i hoved og r** nu om dage at de ikke taber sig grundet sygdom!

Noahs vægt stagnerede da han blev større og siden han var et par år har han ligget i den tynde ende.

Anmeld

7. oktober 2011

MetteS81

Øv det kender jeg godt...de dumme kommentarer!!  Min datter er også en lille rund pige og hun er snart 9 mdr nu....

MEN lige så snart de begynder at kravle (min kravler ik endnu) og gå så ryger der rigtig meget af igen. Lige nu er din så lille at han jo ik bevæger sig så meget, så derfor sætter det sig også hurtigere. ¨

Men bare tænk på at det er dejligt at han trives og spiser sig stor og stærk!  Desuden kan man jo ik undlade et par måltider for når han er sulten skal han jo have mad...så du skal bare fortsætte som du gør..der er overhovedet intet unormalt i at han spiser 6-8 gange dagligt, det gør babyer jo  

Og faktisk har jeg også lagt mærke til at det tit er standardbemærkningen når folk ser de nye små.."Nøj, nogle tykke lårbasser" og lign! Som mor kan man godt blive ret træt af det, men heldigvis ved man jo godt selv at man har verdens dejligste baby!!!  

Anmeld

7. oktober 2011

Julle25

Hejsa...

Jeg ville heller ikke tage det så tungt hvis jeg var dig,

jeg har 3 tøser, og de har alle været forskellige med vægten i den alder, og omkring et års alderen når de begynder kravle/gå så begynder det lige så stille og forsvinde igen :-)

Og det er jo super lækkert og have en dejlig BASSE :-)

Anmeld

7. oktober 2011

CA

Lad være med at tage det så tungt! Min sp sagde det samme, og jeg gik også og var bange for at det var "farligt" eller at det forsatte. 
Det viste sig senere, at grunden til hendes bekymring var, om han trøstespisete og derved fik ondt i maven - hun kunne jo se på vægten at han spise meget.

I følge min sp, er ammebørn tykkere end flaskebørn i starten og så skifter det senere. Babyer skal være tykke og kunne klare evt. sygdom.

Du må i hvertfald for alt i verden ikke springe hans måltider over for at slanke ham. Babyer skal ikke på kur. Det skal nok komme helt af sig selv senere. Så længe du spiser sundt, så får han jo ikke en masse han ikke skal ha.
Jeg synes helelr ikke det har en sammenhæng om folk var fede eller tynde babyer og hvordan de så ser ud som voksne.

Håber du kan slappe lidt af og bare nyde, at din baby spiser og er sund og rask 

Anmeld

7. oktober 2011

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 8 uger. I mandags da sundhedsplejersken var her vejede han 6 kg. Han vejede 3300 ved fødslen. Sundhedsplejersken luftede en bekymring omkring hans vægt og vi skulle holde øje med den for han er ikke lang!! Kun 57 cm... Altså vægt og længde hænger ikke sammen... Hvad skal jeg gøre? Ammer fuldt ud og han spiser 6-8 gange i døgnet- hvorfor bliver han så fed??? Kan det have noget med min kost at gøre? Både hans far og jeg er meget spinkle og slanke.. Hvad dævlen skal jeg gøre, bliver urolig når sundhedsp siger han er lige vel polstret... Er så træt af alle folks kommentare om hvor tyk han er Alle der ser ham kommenterer det Synes jo bare han er dejlig

må vi ikke se et billed af ham?

tror også vi alle vil se ham som dejlig..

og det med de 6-8 gange føde i døgnet.. der er også hvad melikka spiste, nu er det næsten mere .. hun tog ikke så meget på i starten.. men nu tager hun 200g på om ugen..  da hun var knap 2½ måned vejede hun også omkring 6 kilo .. så jeg synes ikke du skal tage det så tungt.. sig til dig selv: 'jeg har bare fløde i mine bryster, og min knægt er den dejligeste i verden' hvergang folk kommenterer !

Anmeld

7. oktober 2011

sarulee

Kan sagtens følge dig. Min dreng er nu 5,5 måned og også stor. Han vejede 4 kg ved fødslen og var 57 lang så det var nu ok. Men siden tog han bare rigtig meget på (jeg ammer). Til 5 mdr undersøgelse hos lægen vejede han 10 kg og var 70 lang. Så folk tror han er ældre og kommenterer også lårbasserne HELE tiden. Synes også det er enormt træls at de ikke har andet at sige end at han er meget stor. Men du er i det mindste ikke alene

Hov nu vågner han fra lur, han er sikkert sulten

Anmeld

7. oktober 2011

Silja&Noam

Det skal du ik tage så tungt. Min datter var os tyk da hun var bette men så snart de begynder at gå så render de det af og de vokser jo os i højden. Kan sagtens følge du syns det træls med de kommentarer, sig fra og sig du ik gider høre på det!

Anmeld

7. oktober 2011

K&S

MetteS81 skriver:

Øv det kender jeg godt...de dumme kommentarer!!  Min datter er også en lille rund pige og hun er snart 9 mdr nu....

MEN lige så snart de begynder at kravle (min kravler ik endnu) og gå så ryger der rigtig meget af igen. Lige nu er din så lille at han jo ik bevæger sig så meget, så derfor sætter det sig også hurtigere. ¨

Men bare tænk på at det er dejligt at han trives og spiser sig stor og stærk!  Desuden kan man jo ik undlade et par måltider for når han er sulten skal han jo have mad...så du skal bare fortsætte som du gør..der er overhovedet intet unormalt i at han spiser 6-8 gange dagligt, det gør babyer jo  

Og faktisk har jeg også lagt mærke til at det tit er standardbemærkningen når folk ser de nye små.." Nøj, nogle tykke lårbasser" og lign! Som mor kan man godt blive ret træt af det, men heldigvis ved man jo godt selv at man har verdens dejligste baby!!!  

Jeg eeeeelsker min søns tykke lårbasser, han er 14 måneder nu - jeg synes, det ser helt forkert ud, hvis en baby er meget tynd og ingen deller har

Anmeld

7. oktober 2011

FruHolm <3

Anonym skriver:

jeg ville tage det roligt min dreng vejede 4110 g ved fødsel, 5 uger 6200g 8 uger 7200g og nu 9½ måned vejer han 12,6 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.