Tyk baby ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 8 uger. I mandags da sundhedsplejersken var her vejede han 6 kg. Han vejede 3300 ved fødslen. Sundhedsplejersken luftede en bekymring omkring hans vægt og vi skulle holde øje med den for han er ikke lang!! Kun 57 cm... Altså vægt og længde hænger ikke sammen... Hvad skal jeg gøre? Ammer fuldt ud og han spiser 6-8 gange i døgnet- hvorfor bliver han så fed??? Kan det have noget med min kost at gøre? Både hans far og jeg er meget spinkle og slanke.. Hvad dævlen skal jeg gøre, bliver urolig når sundhedsp siger han er lige vel polstret... Er så træt af alle folks kommentare om hvor tyk han er Alle der ser ham kommenterer det Synes jo bare han er dejlig

Det synes jeg bare, du skal ignorere - min SP har altid sagt (med et glimt i øjet) at "ja vi kan jo kun konstatere, at han er tykkere end han er lang", men hun har slet ikke kommenteret det negativt

Anton er 14 måneder nu og er stadig en lille basse, men nu hvor han går, begynder det så småt at udligne sig, så jeg ville slet ikke være bekymret...!

Jeg kan slet ikke forstå alle andres kommetarer, det skal de da slet ikke blande sig i  Jeg synes personligt, at babyer med dejlige tykke lårbasser er SÅ meget sødere end tynde, lange babyer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

Anja&jesper

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 8 uger. I mandags da sundhedsplejersken var her vejede han 6 kg. Han vejede 3300 ved fødslen. Sundhedsplejersken luftede en bekymring omkring hans vægt og vi skulle holde øje med den for han er ikke lang!! Kun 57 cm... Altså vægt og længde hænger ikke sammen... Hvad skal jeg gøre? Ammer fuldt ud og han spiser 6-8 gange i døgnet- hvorfor bliver han så fed??? Kan det have noget med min kost at gøre? Både hans far og jeg er meget spinkle og slanke.. Hvad dævlen skal jeg gøre, bliver urolig når sundhedsp siger han er lige vel polstret... Er så træt af alle folks kommentare om hvor tyk han er Alle der ser ham kommenterer det Synes jo bare han er dejlig

Jeg ville tage det helt roligt, min søn var også en ordenlig basse da han var lille, han vejede 4060 da han blev født og var 54 lang. Da han var de der 8 uger vejede han over 6 kilo. Og jeg ammede ham også kun, men nu han er ved at blive 1 år ligger han jo aldrig stille, der er altid gang i ham og nu virker han ikke så tyk mere.. Han har stadig vægten med sig og ikke højden men der er ingen grund til bekymring

Anmeld

7. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hey alle tak for jeres svar. Dejligt at høre jeg læser bare så meget og mange har babyer på 6 kg som 2 mdr men de er alle meget længere :/ Ville gerne ligge billed men er på på mobilen så det kan jeg ikke Jeg prøver at ignorere folks kommentarer men det er svært. Jeg spiser generelt sundt, mange fibre og grønsager. Men er virkelig vild med slik så en gsng om ugen spiser jeg slik - kan det være derfor?

Anmeld

7. oktober 2011

birthee

Anonym skriver:

Hey alle tak for jeres svar. Dejligt at høre jeg læser bare så meget og mange har babyer på 6 kg som 2 mdr men de er alle meget længere :/ Ville gerne ligge billed men er på på mobilen så det kan jeg ikke Jeg prøver at ignorere folks kommentarer men det er svært. Jeg spiser generelt sundt, mange fibre og grønsager. Men er virkelig vild med slik så en gsng om ugen spiser jeg slik - kan det være derfor?

Din baby er lige som han skal være!!! Alle børn er jo forskellige, og min pige har også nogle gode tykke lårbasser... Han skal nok komme efter det, og jeg tror bestemt ikke det har noget at gøre med at du spiser slik en gang om ugen... Knus herfra

Anmeld

7. oktober 2011

Mumto3

Mine tre børn var kæmpe babyer da de var små. Jeg brugte størrelse 1 år i tøj fra 4-6mdrs alderen for ellers kunne de ikke være i det. Jeg ammede også fuldt ud indtil de blev 7 mdr gamle, og gik så direkte over til 'voksen' mad.

I dag er mine børn høje og slanke, og ingen problemer med overvægt overhovedet!!! (jo, den ene er faktisk for tynd!)

Når de små pus er syge, er det dejligt at de er velpolstrede, for selvom de ikke spiser i  3 dage, så ved man at de nok skal klare sig

Tillykke med din guldklump! og nyd at du har så meget mad at give ham. Hvis du ikke bryder dig om sundhedsplejsken, så skift! -og være også lige opmærksom på at de skemaer sundhedsplejesker bruger til at så hvor på kurven barnet ligger er lavet på FLASKEBØRN og de udvikler sig anderledes rent vægtmæssigt end brystbørn!!!

Anmeld

7. oktober 2011

Clisolka

Øv, hvor jeg kender de kommentarer om en "fed" baby! Det er ikke sjovt at få det at vide fra SP. Men ved du hvad? Vær glad for at han har noget at tage fra, hvis han skulle blive syg 

Så snart han begynder at møve sig frem på gulvet/kravle, så tager han ikke så hurtigt på 

Anmeld

8. oktober 2011

MetteS81

K&S skriver:

Jeg eeeeelsker min søns tykke lårbasser, han er 14 måneder nu - jeg synes, det ser helt forkert ud, hvis en baby er meget tynd og ingen deller har

Haha, ja de ser sgu søde ud med sul på kroppen!  Og selvfølgelig ELSKER jeg min piges tykke kinder og lille strutmave! 

Men nogle gange blir jeg ligesom TS lidt træt af at høre om det fra fremmede, haha

Anmeld

8. oktober 2011

MetteS81

Anonym skriver:

Slik en gang om ugen gør intet!! Det lyder da til du spiser ret sundt så du skal slet ik bekymre dig

Anmeld

8. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Tror bestemt ikke du gør noget forkert, de kilo skal nok komme af ham igen når han begynder at kravle rundt og engang begynder at gå. Desuden så findes der da INTET sødere end en "tyk" baby

Anmeld

8. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

De sp'ere altså...

Tror det sjælendt at cm og kg passer sammen de første mange mdr. Kan sagtens være at han lige har taget et ryk i kg og så næste mdr tager et ryk i cm og lader vægt stå lidt stille...

Syntes ikke han lyder til at være en tyk baby, han vil da bare fremad i verden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.