Fik i økonomisk hjælp af forældre til køb af udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2011

Møn-Mor

Min mor og far har doneret et beløb på 5000 Kr. til barnevogn og jeg har så valgt at det skal være til en barnevogn af middelkvalitet - en Basson Grande Nuovo som er inkl. alustel, lift og pusletaske til 5.500 Kr. - så det er næsten hele barnevognen de giver .

Min mor har da også købt et par bodyer hun ikke kunne stå for og har postuleret, at hun altså vil have lov at købe kønsbestemte stofbleer til den lille, når den er født og vi ved kønnet.
Jeg har selv købt nogle neutrale ind så vi har noget at starte på.

Men ja jeg tror slet ikke hun kan lade være med at købe lidt i ny og næ til den lille ny.

/Winnie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2011

modesty

Min mor og far har givet brugt kombivogn til 3.500 kr. Derudover har min mor købt en masse småting - lidt tøj, tæppe, sengetøj, håndklæde, bidering, lidt legetøj.

Anmeld

7. oktober 2011

MetteDN

Min mor sagde at hun VILLE give os en barnevogn så det fik hun da lov til Ellers har vi købt alt andet selv..

Anmeld

7. oktober 2011

Ansemusen

Den kommende far skriver:

Vi er i fuld gang med at købe udstyr til dutten Vores forældre har sagt at de VIL købe nogle af tingene. Vi har godt allerede købt mange ting selv men de skal selvfølgelig være meget velkomne. 

Hvad fik i af jeres forældre?

Vi vil bestemt ikke forlange noget af vores forældre men kunne være lidt sjovt at høre hvad man kan forvente

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Mine forældre gav os en puslekommode og en vugge samt hvad der dertil hørte af sengerand osv.

Svigerfamilien gav en fin barnevogn og min Mormor og Morfar gav os 2000 kr. til at købe babyting for.

Det var simpelthen så dejligt med al den hjælp! Ved ikke helt hvad vi skulle ahve gjort uden (men så havde vi selvfølgelig bare måtte købe brugt osv., for man skal jo bruge de mest nødvendige ting)!

Anmeld

7. oktober 2011

BrightStar

Herhjemme har mine forældre været utroligt gavmilde, og de er det stadig nu hvor ungerne er 3 år og 1½ år. 

Da jeg var gravid fik jeg f.eks. Odder Barnevogn + lift + pusletaske + madrasser, flere dyner, Römer autostol af min mor. Hun købte derudover legetøj for 4000,-.. Så hun brugte omtrent 20.000 på det kommende barnebarn.

Begge unger har også fået Trip Trap stole fra Stokke i dåbsgave af min mor.

Derudover købte min mormor en masse babytøj, så jeg havde alt babytøj fra str. 50 - 86. Tror hun brugte omkring 6000,- på det.. Det var helt ekstremt, og meget af det nåede vi slet ikke at bruge.

Min far bruger vel omtrent 4000-5000,- hver måned på alle mulige ting til ungerne  

Vi har sagt mange gange, at det slet ikke er nødvendigt, at de ofrer så meget på dem. Vi kan sagtens selv klare det økonomisk, men det vil de slet ikke høre tale om. 

Derudover står de altid klar til at passe ungerne hvis der er behov for det.. 

Så vores unger er ekstremt forkælede af bedsteforældrene. 

Anmeld

7. oktober 2011

Mette+Mathias

Vi har aldrig fået noget af dem ifm med familieforøgelser, - udover barselsgave som har været hjemmestrikket tøj, en kurv med puslesager og bankbog (tilsammen fra begge hold).

Anmeld

7. oktober 2011

Den kommende far

Ansemusen skriver:

Mine forældre gav os en puslekommode og en vugge samt hvad der dertil hørte af sengerand osv.

Svigerfamilien gav en fin barnevogn og min Mormor og Morfar gav os 2000 kr. til at købe babyting for.

Det var simpelthen så dejligt med al den hjælp! Ved ikke helt hvad vi skulle ahve gjort uden (men så havde vi selvfølgelig bare måtte købe brugt osv., for man skal jo bruge de mest nødvendige ting)!

det var da fornemt med al den hjælp

MVH

Den kommende far

Anmeld

7. oktober 2011

Den kommende far

cnmigo skriver:

Min mor har altid sagt at hun ville give barnevogn + tilbehør når hendes børn skulle have børn (har to tøser) og det gjorde hun 

Vi fik en Emmaljunge Big Star Supreme med madras, lift, sengetøj.

Min far og kæreste gav autostol og puslebord (y)

Og svigerforældrene gav cool cash som vi så har købt nærmest alt muligt andet for (y)

Og det var af egen fri vilje de gjorde det - men det var da SKØNT og er ikke i tvivl om at de også selv nød at give det.

det var da en stor omgang

MVH

Den kommende far

Anmeld

7. oktober 2011

cnmigo

Den kommende far skriver:

det var da en stor omgang

MVH

Den kommende far

Ja, tror også det hører under kategorien "gavmildhed"

Anmeld

7. oktober 2011

Den kommende far

cnmigo skriver:

Ja, tror også det hører under kategorien "gavmildhed"

ja det kan man vist roligt sige

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.