Jer der lever i forhold uden at være gift...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2009

ekzunz

Jeg har været gift med min ungdomskæreste som jeg havde været sammen med i 8 år. Det holdte i 10 mdr.
Det forhold jeg er i nu og har været i i 7-8 år, har været en kamp fra dag et. Hvorfor vi stadig er sammen ved jeg ikke, men vi kæmper virkelig. Om det holder ved jeg ikke, men det er da det forhold som har betydet mest for mig, fordi det er ham jeg har fået børn med og fordi vi virkelig har været gennem en masse sammen. Så for mig betyder det ikke noget at have papir på hinanden, og jeg skal bestemt heller ikke giftes igen.
I øvrigt ejer vi vores hus fælles og har tegnet en krydslivsforsikring, således at hvis en af os dør, så får den anden hvad der svarer til 1/2 af husets værdi således at vi kan betale arvingerne hvad de skal have og stadig blive i huset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Doktor Doolittle

Znuzke skriver:

Jeg har været gift med min ungdomskæreste som jeg havde været sammen med i 8 år. Det holdte i 10 mdr.
Det forhold jeg er i nu og har været i i 7-8 år, har været en kamp fra dag et. Hvorfor vi stadig er sammen ved jeg ikke, men vi kæmper virkelig. Om det holder ved jeg ikke, men det er da det forhold som har betydet mest for mig, fordi det er ham jeg har fået børn med og fordi vi virkelig har været gennem en masse sammen. Så for mig betyder det ikke noget at have papir på hinanden, og jeg skal bestemt heller ikke giftes igen.
I øvrigt ejer vi vores hus fælles og har tegnet en krydslivsforsikring, således at hvis en af os dør, så får den anden hvad der svarer til 1/2 af husets værdi således at vi kan betale arvingerne hvad de skal have og stadig blive i huset.

Der er lavet et nyt samlivstestamente hvor man kan testamentere 7/8 af alt hvad man har til sin samlever plus man får 600.000 udbetalt ved samlevers død, så praktisk talt betyder det en arv på ca. 100%. Prøv at checke det ud.

Anmeld

28. januar 2009

ekzunz

Doktor Doolittle skriver:

Der er lavet et nyt samlivstestamente hvor man kan testamentere 7/8 af alt hvad man har til sin samlever plus man får 600.000 udbetalt ved samlevers død, så praktisk talt betyder det en arv på ca. 100%. Prøv at checke det ud.

Det har jeg aldrig hørt om, men det lyder da som noget der skal undersøges. Især fordi vi har sammenbragte børn, så er det jo lidt anderledes mht. arv.

Anmeld

28. januar 2009

Doktor Doolittle

Znuzke skriver:

Det har jeg aldrig hørt om, men det lyder da som noget der skal undersøges. Især fordi vi har sammenbragte børn, så er det jo lidt anderledes mht. arv.

Prøv at checke www.forumadvokater.dk

Anmeld

28. januar 2009

Doktor Doolittle

Znuzke skriver:

"Der kan som noget nyt oprettes et "udvidet samlevertestamente". Det betyder, at der ved testamente kan bestemmes, at den anden samlever skal have en status, som svarer til en ægtefælles, hvis førstafdøde kun efterlod sig særeje. Der gælder flere betingelser for dette: det skal være muligt at indgå ægteskab eller registreret partnerskab mellem parterne, hvilket udelukker udvidet samlevertestamente mellem f. eks. søskende, og der skal være tale fælles bopæl og mindst et fælles barn eller mindst 2 års fælles bopæl m.m)."
Taget fra forumadvokaters hjemmeside lige nu

Anmeld

28. januar 2009

petersmor

Eva skriver:

føler I at jeres forhold er mindre værd end dem der er gift, at I ikke er rigtigt et par og at I ikke på den rigtige måde har helliget jer hinanden??

Jeg er jo hverken gift eller i forhold, og gift kommer jeg heller aldrig til. siger mig intet, kan se idéen hvis det bare er for at sikre hinanden, men det er der jo ikke mere romantisk eller kærlighed i...men det der virkelig har haft betydning og bundet mig til min mand var da at få et barn sammen....det havde betydning...

Nå, men glæder mig til at høre fra jer andenrangsforholds piger-griner

knus Eva....

Både Renè og jeg er fraskilte........Og vi har det bestemt ikke dårligere nu..... Når folk spørger om ikke vi skal giftes plejer vi gerne at svare "Det har vi prøvet, det gik ikke, det går meget bedre nu"
Knus Hanne

Anmeld

29. januar 2009

Miamaja

Er det ikke det nogle kalder for at leve i synd?

Anmeld

29. januar 2009

Pia

Man er jo den man er .
Og for nogle vil det være et nederlag at blive skilt, fra det de har sagt ja til overfor gud og vidner.
Og for andre er gift "noget man tager hver dag" for ikke og blive det.

Men gift eller ej..
Jo forholdet er da lige meget værd.
Og alle kan sikre sig lige godt..

Men jeg vil stadig se det som et stort nederlag og blive skitl...

Pia.

Anmeld

29. januar 2009

Christinahr

Vi har været sammen i lidt over 6 år nu og der er ingen fremtidsudsigt til et bryllup.

Hvis jeg skal giftes skal jeg have et brag af en fest, men min kærestes familie er enorm så det bliver så dyrt at jeg hellere vil bruge de 100.000 (eller hvad de ville koste) på mig selv og min familie

Man kan jo forsikre hinanden på kryds og tværs idag, så i princippet er et ægteskab jo kun symbolsk.

Men hvem ved, måske jeg en dag ændre mening og bliver gift

Anmeld

29. januar 2009

charlottekri

jeg har snart været gift i et år, og der er ikke meget der er ændret... De var også lige så meget fordi vi havde fået barn sammen og så sikre hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.