Kløende hovedbund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

Mira0911

mariamiss6 skriver:

Min søn har kløet, men på grund af lus...

Til gengæld har jeg selv i mange år lidt under kløe,hver gang der er årstidsskift, eller rettere luftforandring.

Som vejret er nu svinger vi dagligt fra sommer til efterår, og det er/kan være hårdt for huden... Noget af det første der klør på mig er altid hovedbunden.

Senere, hvis det er slemt, begynder hele min hud at klø. Og det klør ikke bare lidt, det klør fuldstændig  vanvittig meget, så man simpelthen nærmest kronisk render rundt med den ene arm under tøjet, for at klø.

Det har fortaget sig hen over de sidste par år, men min hud i ansigtet og hovedbunden kan stadig klø voldsomt når der er større vejrforandringer igang.

Det hjalp mig en lille smule, at finde en god creme. Og smøre mig ind når jeg havde været i bad. Lade det suge ind, og så smøre mig igen. Nogle dage nåede jeg simpelthen at smøre mig fra top til tå 3 gange inden jeg overhovedet fik tøj på.

Det hjalp lidt, men ikke voldsomt meget.

Med hensyn til hovedbunden, så fik jeg på apoteket noget shampoo som hedder selenol 2,5 % det hjalp RIGTIG meget, og jeg bruger det stadig i ny og næ... 

Jeg har hørt at det er udgået, men jeg har ikke selv undersøgt det. Så spørg på apoteket, efter noget heftigt shampoo til kløe/skæl/tør hovedbund.

Der findes også en der hedder nizoral 1% men den virkede slet ikke på mig....

Og vær altid sikker på at du har fået skyllet sæberester HELT ud af håret.... Uanset hvad slags shampoo du bruger...

Det må da også være ret så belastende med sådan en kløende konstant... 

Nu tager vi til læge med hende i morgen og ser hvad lægen siger... 

Den der Nizorel du snakker om, den prøvede jeg til mit skæl for et par år siden og det virkede slet ikke på mig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Mira0911

Mi skriver:

Jeg håber da at lægen kan kaste lys over det

Ja det håber jeg også... 

Anmeld

4. oktober 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Okey... Jeg kan lige give dig en update imorgen mht. Julie... 

Anmeld

4. oktober 2011

Mira0911

K&S skriver:

Lægen sagde der var intet at se... 

Anmeld

4. oktober 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Lægen sagde der var intet at se... 

Øv øv - havde han nogen gode råd måske?

Anmeld

4. oktober 2011

Jeg har en veninde der også havde frygtelig kløe i hovedbunden, og det holdte op da hun stoppede med at bruge hårspænder !   Så nu bruger hun kun plastik og stofelastikker i håret!  Ved ik om det kan bruges!?

Stine og Lisa.

Anmeld

4. oktober 2011

Mira0911

Tilmeldt skriver:

Jeg har en veninde der også havde frygtelig kløe i hovedbunden, og det holdte op da hun stoppede med at bruge hårspænder !   Så nu bruger hun kun plastik og stofelastikker i håret!  Ved ik om det kan bruges!?

Stine og Lisa.

Vi bruger slet ikke elestikker eller noget i Julie's hår... Det vil hun slet ikke have i håret.. 

Tak for tippet... 

Anmeld

4. oktober 2011

Mira0911

K&S skriver:

Øv øv - havde han nogen gode råd måske?

Vi fik at vide at vi skulle massere hendes hovedbund... 

Anmeld

4. oktober 2011

Janni.

Mira0911 skriver:

Vi fik at vide at vi skulle massere hendes hovedbund... 

Man kan få sådan et slags "piskeris" til at bruge i hårbunden. Den er ganske behagelig og giver blid masage, den kunne i da overveje. 

Anmeld

4. oktober 2011

Mira0911

Janni. skriver:

Man kan få sådan et slags "piskeris" til at bruge i hårbunden. Den er ganske behagelig og giver blid masage, den kunne i da overveje. 

Hvor fåes den henne? Hvordan ser den ud? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.