Kløende hovedbund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.026 visninger
29 svar
0 synes godt om
3. oktober 2011

Mira0911

Vi skal have Julie til læge imorgen... Hun har gået et stykke tid og kløet sig gevaldigt i hovedbunden og nu også på kinden... Hun har kløet så meget at hun har fået sår på den ene kind... 

Vi har skiftet shampoo'en fra Derma til Neutral... De første par dage kløede hun slet ikke i hovedbunden... 
Når hun sover, sveder hun enormt meget så hende hår/hovedbund bliver så vådt... Så måske det kan være det der gør at hun klør så meget? 
Hun er tjekket for lus/æg og der er intet at se... 

Er nu spændt på hvad lægen når frem til hvad det kan være... Måske I kender til det kløende hovedbund ved jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Mira0911

3. oktober 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Vi skal have Julie til læge imorgen... Hun har gået et stykke tid og kløet sig gevaldigt i hovedbunden og nu også på kinden... Hun har kløet så meget at hun har fået sår på den ene kind... 

Vi har skiftet shampoo'en fra Derma til Neutral... De første par dage kløede hun slet ikke i hovedbunden... 
Når hun sover, sveder hun enormt meget så hende hår/hovedbund bliver så vådt... Så måske det kan være det der gør at hun klør så meget? 
Hun er tjekket for lus/æg og der er intet at se... 

Er nu spændt på hvad lægen når frem til hvad det kan være... Måske I kender til det kløende hovedbund ved jeres børn?

Jeg kender det fra mig selv, jeg har det rigtig varmt en stor del af dagen (en bivirkning af noget medicin, jeg tager) og er tit helt fugtig i hovedbunden (jeg har så også et meget kragtigt og tykt hår) - og min hovedbund klør helt sindsygt...! Så meget at jeg også lige måtte få min mor til at tjekke for lus, men heller ikke lus her

Anmeld

3. oktober 2011

Mira0911

K&S skriver:

Jeg kender det fra mig selv, jeg har det rigtig varmt en stor del af dagen (en bivirkning af noget medicin, jeg tager) og er tit helt fugtig i hovedbunden (jeg har så også et meget kragtigt og tykt hår) - og min hovedbund klør helt sindsygt...! Så meget at jeg også lige måtte få min mor til at tjekke for lus, men heller ikke lus her

Ej hvor træls... Du har ikke fået gjort noget ved det så ? Eller stoppede det senere hen? 

Anmeld

3. oktober 2011

K&S

Mira0911 skriver:

Ej hvor træls... Du har ikke fået gjort noget ved det så ? Eller stoppede det senere hen? 

Jeg har forsøgt mig med noget skælshampoo, som virker en kort periode, men jeg stadig kløende hovedbund - måske jeg skulle svinge forbi lægen

Anmeld

3. oktober 2011

Mira0911

K&S skriver:

Jeg har forsøgt mig med noget skælshampoo, som virker en kort periode, men jeg stadig kløende hovedbund - måske jeg skulle svinge forbi lægen

Okey... Jeg kan lige give dig en update imorgen mht. Julie... 

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

hahaha

Jeg sad lige og kløede mig i håret, og tænkte, om jeg mon har lus, da jeg så dit indlæg

Det kan jo godt være noget eksem, eller tør hovedbund.

Anmeld

3. oktober 2011

mariamiss6

Min søn har kløet, men på grund af lus...

Til gengæld har jeg selv i mange år lidt under kløe,hver gang der er årstidsskift, eller rettere luftforandring.

Som vejret er nu svinger vi dagligt fra sommer til efterår, og det er/kan være hårdt for huden... Noget af det første der klør på mig er altid hovedbunden.

Senere, hvis det er slemt, begynder hele min hud at klø. Og det klør ikke bare lidt, det klør fuldstændig  vanvittig meget, så man simpelthen nærmest kronisk render rundt med den ene arm under tøjet, for at klø.

Det har fortaget sig hen over de sidste par år, men min hud i ansigtet og hovedbunden kan stadig klø voldsomt når der er større vejrforandringer igang.

Det hjalp mig en lille smule, at finde en god creme. Og smøre mig ind når jeg havde været i bad. Lade det suge ind, og så smøre mig igen. Nogle dage nåede jeg simpelthen at smøre mig fra top til tå 3 gange inden jeg overhovedet fik tøj på.

Det hjalp lidt, men ikke voldsomt meget.

Med hensyn til hovedbunden, så fik jeg på apoteket noget shampoo som hedder selenol 2,5 % det hjalp RIGTIG meget, og jeg bruger det stadig i ny og næ... 

Jeg har hørt at det er udgået, men jeg har ikke selv undersøgt det. Så spørg på apoteket, efter noget heftigt shampoo til kløe/skæl/tør hovedbund.

Der findes også en der hedder nizoral 1% men den virkede slet ikke på mig....

Og vær altid sikker på at du har fået skyllet sæberester HELT ud af håret.... Uanset hvad slags shampoo du bruger...

Anmeld

3. oktober 2011

Mira0911

Mi skriver:

hahaha

Jeg sad lige og kløede mig i håret, og tænkte, om jeg mon har lus, da jeg så dit indlæg

Det kan jo godt være noget eksem, eller tør hovedbund.

Hendes hovedbund virker slet ikke til at være tør eller rødlig hvis der er eksem... 

Anmeld

3. oktober 2011

Mi

Mira0911 skriver:

Hendes hovedbund virker slet ikke til at være tør eller rødlig hvis der er eksem... 

Jeg håber da at lægen kan kaste lys over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.