Sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Ja det kan jeg godt forstå.. Amning var heller ikke mig!

Ja indtil hun blev 6 måneder kogte vi vandet, stilte det på køl og når hun så blev sulten varmede vi det i mikro, også MME i..
Vi lavede 120 ml i alle flasker og lavede så bare ekstra hvis hun var mere sulten.. men vores har altid kun spist ca 100-120 pr måltid undtagen om natten..
Min SP sagde til mig på et tidspunkt at vi til natten godt kunne blande MME i det kolde vand også varme det i mikroen fordi hun kunne se vi boede fint og virkede rent og ordentlig.. men har vi aldrig gjort.. for synes ikke det tager længere tid lige at blande det i..
I starten tænkte jeg bare shit hvad så om natten når hun er sulten.. (vi sover på 1. sal) så skal jeg løbe ned og gøre alt det også op igen.. Men er intet problem og tager ingen tid..

Jeg har det også helt fint med min beslutning og kæresten har også sagt god for den. Men kan sgu godt blive irriteret når nogle kvinder nærmest bliver fornærmede over det.

Hvorfor skal det koges hvis det alligevel stilles på køl?  MME er modermælkserstatning, ikk?

Jeg har jo kun erfaring fra min niece - der kan jeg huske at vi varmede det i mikroen og så pulver i... Kan ikke huske at vi kogte det, men det kan godt være at vi gjorde i starten

Men det med at gøre flaskerne klar, vil jeg helt sikkert benytte mig af - specielt om natten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

lilledittemor

K&S skriver:

Uh, den følelse kender jeg rigtig godt - jeg vil også gerne have det HELE på plads inden man risikerer at skulle bruge den

En god ting at investere i er en termoflaske, så du kan medbringe kogende vand til opvarmning af flasker. Jeg medbragte koldt, kogt vand i en Avent flaske og tilsatte kogende vand indtil den rette temperatur var nået - og så tilsatte pulver  IKEA har en super god en (i blå eller grøn) - den holdt vandet meget varmt i næsten 8 timer...!  

En ting, jeg godt kunne have brugt, men aldrig fik købt var en doseringsboks til MME-pulver - jeg har set denne her fra Avent

Nøj, det var et lille billede, så her er linket til BabySam

http://www.babysam.dk/doseringsbokstilmaelkepulver-133742

Præcis - og helst i overflod(flåd)

Ej hvor smart! Jeg tænkte på at købe sådan en Iiamo flaske med patroner til - men det koster jo også i længden. Så tusind tak for råddet. Kan man bruge hvilken som helst termokande? og hvor meget blandede du cirka op med? altså forhold på koldt og varmt vand.. og løb du nogensinde tør for varmt vand? hvor mange ml var kanden til?

Beklager de mange spørgsmål

Den der doserings-dåse har jeg købt to af  De var vildt billige i USA - og synes nemlig at de er smarte til når man skal på tur. Men tusind tak Jeg elsker at få råd til at gøre tingene nemmere

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

K&S skriver:

Det bliver meget hurtigt en vane at lave flasker - det kan laves med en skrigende baby på armen og alle kroppens dele kan bruges

Haha Octo-mom

Men det er rarest når du ikke skal hyle for længe om natten - jeg bliver helt skæv i bøtten af det skrigeri..

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Ja lige præcis.. Min kæreste har ikke haft barsel og det kan man tydelig mærke.. han sætter hende fra sig og laver maden (når hun jo er allermest sulten og ked).. Siger til ham at han jo sagtens kan gøre det med hende på armen.. kan han slet ikke finde ud af

Det er det der med at mænd ikke kan multi-taske, ikk?

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

Wulffi89 skriver:

Jo det gør vores datter i hvert fald hun skubber den ud med tungen når hun er mæt...

Det er også det jeg har oplevet med min niece  Så burde det jo være nemt nok at forstå

Anmeld

4. oktober 2011

Den lykkelige

Ditte_Marie skriver:

Jeg har det også helt fint med min beslutning og kæresten har også sagt god for den. Men kan sgu godt blive irriteret når nogle kvinder nærmest bliver fornærmede over det.

Hvorfor skal det koges hvis det alligevel stilles på køl?  MME er modermælkserstatning, ikk?

Jeg har jo kun erfaring fra min niece - der kan jeg huske at vi varmede det i mikroen og så pulver i... Kan ikke huske at vi kogte det, men det kan godt være at vi gjorde i starten

Men det med at gøre flaskerne klar, vil jeg helt sikkert benytte mig af - specielt om natten!

Det skal koges pga bakterier i vandet.. men efter 4 måneder (mener jeg) at det er ok at tage vand fra den kolde hane.. Men jeg kogte stadig vanet indtil 6 måneder.. jeg brugte også sterilisator indtil 6 måneder hvergang.. men altså nu vasker jeg dem bare normalt og skyller også koldt vand i også på køl..

Anmeld

4. oktober 2011

Zilke's Mor <3

Jeg har kun haft 4 flasker, og det har været nok for mig, jeg har to af dem med 260 og 2 med 330 mener jeg det er

alle fra avent

Anmeld

4. oktober 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Det skal koges pga bakterier i vandet.. men efter 4 måneder (mener jeg) at det er ok at tage vand fra den kolde hane.. Men jeg kogte stadig vanet indtil 6 måneder.. jeg brugte også sterilisator indtil 6 måneder hvergang.. men altså nu vasker jeg dem bare normalt og skyller også koldt vand i også på køl..

Okay (:

Tak.. Der er godt nok mange ting man lige skal huske med de små

Anmeld

4. oktober 2011

Babystar

Hej,

Jeg fulgte lige med i tråden og kan se at mange af jer har brugt sterilisatorer. Er der nogle af dem I kan anbefale?

Er der nogle af jer som koger en masser vand, sætter det på køl og varmer det op igen til 37 grader for at spare tid? Eller koger I vandet hver gang og lade det køle ned?

Anmeld

4. oktober 2011

Sabina

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Ja, som overskriften siger - så har jeg nogle spørgsmål med hensyn til sutteflasker.

Vi har besluttet os for at bruge Avent flaskerne og har købt en startpakke. Men det er jo ikke nok kun med fire flasker, 2 x 125ml og 2 x 260ml.

Jeg ved godt at de små flasker er smarte når børnene er små, men har de ikke hurtigt brug for de større flasker? og der er vel ikke nogen ulemper ved at købe de store frem for små?

Man kan også få en flaske på 325ml, men spiser de så meget i ét måltid?

Og så til sidst; Hvor mange flasker bør man have? For hvis nu baby er flaskebarn, så er det vel rart at man ikke pludselig "mangler" en flaske.

Jeg håber at i kan hjælpe mig

Synes ikke at du skal købe flere. Det kan være din baby ikke vil tage flaske. Og det kan være din baby ikke kan lide sutteflasken avent  laver . Ligesom du ikke kan være sikker på, hvilken slags sut din baby kan lide.

Min søn kan kun lide pignon sutteflasker og avent sutter :-) Han vil ikke have andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.