Sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

lilledittemor

Babymor2010 skriver:

Vi har 10 avent flasker. Vi startede ud med de små, hvor vi har 2, og det har været nok. Resten er 260 ml. 

Fordelen ved at have så mange flasker er nok, at du ikke behøves at rengøre dem hver dag (f.eks. en hel dag hvor du ikke er hjemme) 

Men som de andre skriver, lad være med at købe for mange flasker, før du finder ud af om baby bliver flaskebarn 

Det var også det antal og de størrelser jeg havde tænkt at vi skulle have

Og det er også med henblik på det med rengøringen af dem  Specielt om natten.

Men jeg er 100% på at hun bliver flaskebarn før eller siden, så tror jeg jeg vil få dem købt nu hvor de er på tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

lilledittemor

DAs mor skriver:

Adam er/var flaskebarn; vi havde 6 af de det 260 (havde også 2 af de små da han var helt lille). Har aldrig brugt en 330 ml og nu får han altså ikke andet end en lille god nat'er (han er 1 år nu)

Hvis man har en sterilisator til mikroen synes jeg ikke det er nødvendigt med mere end de der 6-8 stk

Okay (: Så de store flasker bliver ikke aktuelle. Så anskaffer vi os nok bare nogle 260ml'ere  og ja, de små er jo gode til aften-snack

Vi har også bestilt en sterilisator. Fungerer de godt?

Anmeld

3. oktober 2011

Maja_4000

Vi har vel omkring 10 flasker .. 4 små Men Avent har aldrig rigtig fungeret her , så lad være med at købe for mange , hvis nu baby ikke vil have dem (:
Vores datter har kun villet bruge Nuk

Anmeld

3. oktober 2011

Hailiesmom11

Ditte_Marie skriver:

Hvor gammel er din datter nu?

Jeg havde nemlig "problemet" med min niece at hun blev vanvittig hidsig hvis man skulle til at lave en ny flaske midt i det hele - det synes jeg var synd. Fordi de små var der ikke nok i.

Man kan selvfølgelig godt købe hen ad vejen - jeg kan bare godt lide at have tingene på plads og klar til brug  Så jeg skal have ALT. Selvom man j oikke kender hendes behov før hun er her..

Og hvis vi alligevel køber flasker, så kan vi vel ligeså godt købe de store i stedet for at fortryde.. Selvom de små er nu fine 

Hvordan har i haft gjort det med sutterne til flaskerne? Har i skiftet dem ud efterhånden? - for der er jo en del forskellige

Altså du kan ligeså godt købe de store ja.. vi fik 4 af dem vi har og jeg huskede forkert vi har kun 6  så vi købte kun 2 selv og jeg har været super glad for dem, det første stykke tid spiste hun kun 70-100 ml pr måltid så der var ingen grund til de store.

Min datter er 4 mdr her d. 10. og hun er allerede begyndt at få grød/mos...

Jamen hvis din datter bliver flaskebarn så kan du mærke på hende hvornår hun ikke mener det går hurtigt nok, jeg skiftede sutter før der stod på sutterne, og så begyndte hun at sutte luften helt ud af dem  håber det hjalp ellers spørger du bare

Anmeld

3. oktober 2011

132319

Jeg vil sige at I ikke kan beslutte hvilken flaske baby skal bruge, det beslutter baby helt selv, ligesom med sutter

Kamille var/er ikke flaskebarn men hun har fået flaske i ny og næ samt vælling og jeg var igennem fire forskellige typer, før jeg fandt den hun ville have.

Det samme med sutten, vi startede med Hevea men hun fortrak Mam

Anmeld

3. oktober 2011

LinLin

Ditte_Marie skriver:

Okay (: Så de store flasker bliver ikke aktuelle. Så anskaffer vi os nok bare nogle 260ml'ere  og ja, de små er jo gode til aften-snack

Vi har også bestilt en sterilisator. Fungerer de godt?

Vil sige en sterilisator er GULD værd med et flaskebarn

Anmeld

3. oktober 2011

Mira0911

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Ja, som overskriften siger - så har jeg nogle spørgsmål med hensyn til sutteflasker.

Vi har besluttet os for at bruge Avent flaskerne og har købt en startpakke. Men det er jo ikke nok kun med fire flasker, 2 x 125ml og 2 x 260ml.

Jeg ved godt at de små flasker er smarte når børnene er små, men har de ikke hurtigt brug for de større flasker? og der er vel ikke nogen ulemper ved at købe de store frem for små?

Man kan også få en flaske på 325ml, men spiser de så meget i ét måltid?

Og så til sidst; Hvor mange flasker bør man have? For hvis nu baby er flaskebarn, så er det vel rart at man ikke pludselig "mangler" en flaske.

Jeg håber at i kan hjælpe mig

Jeg har et flaskebarn og jeg har 8 flasker - det er nok her til min datter... 

Mht. til flasker, så tror jeg bestemt det er lige meget om det er de små eller store flasker man bruger, det er hvad man nu selv synes er bedst... 

325ml det tror jeg ikke et barn spiser på et måltid... Det er meget.. Måske jeg tager fejl? Min ældste datter kom slet ikke op på 325ml på et måltid.. 

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

Den lykkelige skriver:

Vi bruger også Avent.. og synes det var de bedste.. vi har næsten brugt samtlige på markedet
Men nej jeg synes bestemt ikke de store er nødvendige... min datter er 7 måneder og spiser ikke mere end 180 i hendes største måltid om natten.. og hun får jo mere og mere alm. mad.. så hun kommer aldrig til at skulle have en stor.. men nej de små er for åndsvage at bruge penge på..  Vi købte dem der med ca 240 ml i.. er det ikke det..  men den mellem.. og det fungere fint..
Vi har 7 flasker.. så dampede og kogte vi vand til dem alle en gang i døgnet.. nu drikker hun kun 4 flasker hvor hun får alm. mad.. men var rart da hun var helt lille at have til en hel dag..

Jeg tror at jeg har bestemt mig for at vi bare køber en del af dem med 260ml

Men jeg kan også bedst lide at have rigeligt  og så de bare kan stå klar i køleskabet.

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

Maja_4000 skriver:

Vi har vel omkring 10 flasker .. 4 små Men Avent har aldrig rigtig fungeret her , så lad være med at købe for mange , hvis nu baby ikke vil have dem (:
Vores datter har kun villet bruge Nuk

Nårh ja, jeg har ikke engang overvejet hvis hun ikke vil tage dem

Anmeld

3. oktober 2011

lilledittemor

Wulffi89 skriver:

Altså du kan ligeså godt købe de store ja.. vi fik 4 af dem vi har og jeg huskede forkert vi har kun 6  så vi købte kun 2 selv og jeg har været super glad for dem, det første stykke tid spiste hun kun 70-100 ml pr måltid så der var ingen grund til de store.

Min datter er 4 mdr her d. 10. og hun er allerede begyndt at få grød/mos...

Jamen hvis din datter bliver flaskebarn så kan du mærke på hende hvornår hun ikke mener det går hurtigt nok, jeg skiftede sutter før der stod på sutterne, og så begyndte hun at sutte luften helt ud af dem  håber det hjalp ellers spørger du bare

Okay (: jeg har ikke rigtig styr på hvor meget de spiser

Okay - suttede hun luften ud, så sutten blev helt flad? og så skiftede du?

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.