Min datter vil ikke af med sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Min pige som bliver 4 lige om lidt, vil bare ikke af med hendes sut :-(

Og jeg har haft det okay med at hun har haft den indtil nu, men synes nu det er ved at værre på tide den skal væk.

Har snakket med hende i et godt stykke tid men hun NÆGTER!

For at give et billede af hvem min datter er, så er hun en glad og dejlig pige. Rigtig social og en god kammeret (siger børnehaven også). Men samtidig MEGET STÆDIG og MEGET temperamentsfuld.

Prøvede igår at sige at nu var det slut med sutten (havde en god mulighed)... Hun var med på det lige indtil hun skulle sove selvfølgelig..

og hun græd og græd og græd og græd og græd... (og det gjorde så ondt på mig...) Og hun græd mere og mere.... imens jeg sad med hende og holdte om og trøstede....

Til sidst blev det faktisk så slemt at hun ikke kunne få vejret og ikke kunne få sig selv til at stoppe. (hun sagde også selv hun ikk kunne få vejret)

Så gav hende sutten Og alt blev godt lige så stille....

Åha... synes bare det er svært... for synes det lidt er et tegn på at hun ikke er klar...

Synes bare det er så svært, for får så mange kommentere om at hun stadig bruger sut... og det gør Lærke faktisk også selv :-( Så støtter jeg dog Lærke og siger noget, for det skal hun ikke stå til rede for....

Hmm... vil nok bare gerne have nogle gode råd..... på en god måde!

En god ide er at sætte en deadline og bruge en gang lokkemad.

Mine har fået en ny cykel i bytte..og det har bare fungeret super.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Sara.

Tak for alle jeres råd... jeg skriver ikke lige tilbage enkeltvis da jeg sidder på min htc.
De fleste af jer råder til at vi gør noget ud af det. Vi har snakket meget om det med Lærke. Også når vennerne har smidt sutten. HVordan de har gjort osv. VI har også set et suttetræ. Men hun nægter alle måder.
Jeg vil snakke med min mand (mere end vi har gjort) og så må vi sf hvad vi ender med.

Anmeld

5. oktober 2011

Nettemor

lærkes_mor skriver:

Tak for alle jeres råd... jeg skriver ikke lige tilbage enkeltvis da jeg sidder på min htc.
De fleste af jer råder til at vi gør noget ud af det. Vi har snakket meget om det med Lærke. Også når vennerne har smidt sutten. HVordan de har gjort osv. VI har også set et suttetræ. Men hun nægter alle måder.
Jeg vil snakke med min mand (mere end vi har gjort) og så må vi sf hvad vi ender med.

Hvor meget har hun sutten? Er det kun når hun sover eller også om dagen?

Anmeld

5. oktober 2011

Nettemor

lærkes_mor skriver:

Anmeld

5. oktober 2011

Sara.

nettemor skriver:

Det er når hun skal sove...

Anmeld

5. oktober 2011

BrightStar

Vi har en datter der fyldte 3 år her i august.. En MEGET sutteglad pige, og vi frygtede virkelig for at hun skulle af med sutten..

For et par uger siden, efter mange snakke omkring det, hvor hun mente, at hun ihvertfald ikke skulle af med sin sut, fastlagde vi en dag. Vi havde købt 5 gaver, og hun lagde alle sine sutter under hovedpuden.

Da vi havde været ude at gå en tur, havde suttefeen sørme været der, og taget alle sutterne med (Vi smed sutterne laaangt væk! For jeg ville simpelthen ikke kun klare hun gik helt amok om aftenen, så var der jo ingen mulighed for at finde en sut) og byttet hendes sutter ud med gaver!

Det faldt lige i damens smag, og hun har kun spurgt efter sin sut 1 enkelt gang siden suttestoppet. Jeg er så stolt af hende! Weekenden efter, tog hendes biologiske far hende med hen til et suttetræ og hængte sutterne hun havde derinde op. Det var også et hit!  

Så herhjemme har det helt sikker hjulpet, at vi har gjort lidt ud af det, og hun har accepteret det virkelig fint

Anmeld

5. oktober 2011

kirsti

vent til jul og lig den op til nisserne så deres nissebørn kan få den. og lig en gave i stedet Når nissen har taget den kan i jo ikke få den tilbage  Den virkede hos vores temperamentsfyldte rødhårede hidsigprop

Anmeld

5. oktober 2011

Nettemor

nettemor skriver:

jeg kan da fortælle hvad vi gjorde da vores lånepige skulle af med sutten. hun solgte dem simpelthen. (det samme gjorde jeg da jeg skulle stoppe i sin tid) og det virkede. men det der er super vigtigt er at når i har bestemt at nu er det nu. så er det nu.

jeg ved godt det kan være mega hårdt når de er kede af det. men hvis de finder ud af at de få¨r deres vilje ved at skrige så bliver det ikke ligefrem bedre næste gang.

så mit råd er: bestem jeg for en metode. bestem en dag. og hold fast i beslutningen...

Anmeld

18. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvordan går det med sutten?

Anmeld

18. oktober 2011

MetteS81

Min venindes datter skulle også af med sutten og her fortalte hun og hendes kæreste deres datter at tandlægen havde sagt at det var for det bedste at hun stoppede med sutten nu....det fik hende til at lægge den fra sig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.