Min datter er meget som du beskriver din.....
Meget temperamentsfuld og stædig....
Men vi talte om det hele vejen hjem fra børnehaven, fordi talepædagogen havde påpeget den var i vejen.... Så vi snakkede om det og blev enige om at vi sku hjem og finde alle sutterne som Fætter BR skulle have, til gengæld for lige det hun ville have......
Så vi fik dem af vejen, lagde dem i skabet og om eftermiddagen blev hun total tosset og vrælede så hun var ved at kaste op.... Men forklarede hende helt roligt at jeg jo havde givet dem til BR så hun kunne ikke bare få dem,,,,,
Så hun faldte hurtigt til ro og dagen efter holdte hun fri og vi gik i BR og der fik hun en sove bamse hun ville have og noget legetøj, derefter nye sko og noget tøj (som hun sku ha alligevel) men hun følte jo simpelthen hun havde vundet i lotteriet.... Fordi hun fik så meget nyt der....
Og der var kun den ene tudetur... Fordi hun indså efter lang forklaring at der ik var noget og gøre... fordi BR havde hentet dem....
Så mit råd vil være at næste gang du siger de er væk, så må du ik give efter... trøst, lad barnet sove ved dig et par nætter hvis det hjælper osv.....
Anmeld