Carina:-) skriver:
Det er der sikkert,ligesom der er masser af pædagoger der brænder for deres,
Men det ændrer jo ikke på at der er en voksen pr 4-5 børn .
Og hvis dpmor står og vugger et barn,hvad så hvis de 3 andre skriger?
Nu skriver du jo et spørgsmål som jeg ikke rigtig ved om jeg vil svare på. Ikke fordi jeg ikke kan svare, men fordi der skal være plads til ikke at være enige
Jeg vælger alligevel at svare fordi det er mig meget magtpåliggende at fortælle at der findes gode og samvittighedsfulde dagplejere.
At der skulle ligge 3 børn ud af 4 og græde i deres barnevogne har jeg aldrig oplevet. Men skulle det ske, så er jeg udstyret med blæksprutte-gener
og klarer helt sikkert også det.
Tre ud af 4 grædende børn på legeværelset har jeg desværre oplevet så sent som i sidste uge!
Årsagen til det var at en forælder havde valgt at sende sit tydeligt syge og pjevsede barn i dagpleje! Det krævede en del og jeg endte med at måtte sende barnet hjem igen. Samtidig har jeg et præmatur barn der kræver mere omsorg og ro end almindeligt. Det tredje barn græd fordi de andre to græd.
Det vil jo være utopi at forvente at der altid vil være hænder nok. Der vil til tider være situationer som den jeg skriver om, hvor det kan være presset pga forhold der er udenfor normen. Men det sker jo hele vejen i vores børns institutions-/skoleliv og er ikke noget der kun forekommer i dagplejen.
Jeg ville hellere end gerne have mere personale i mine store børns sfo og klub.
Ideelt set ville jeg gerne nøjes med 3 børn i dagplejen, så føler jeg at jeg kommer bedre omkring alle i løbet af en dag. 4 børn er også fint, men 3 er bedre. Jeg har mødt en del private dagplejere der har 5 faste børn (pga indtjeningen), det mener jeg er for meget når det er faste børn.
Anmeld