alt for lidt voksne i vuggestuen !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

Angelspot

hej min søn har gået i denne vuggestue i snart i 2 mdr ..

De bliver ved med at fyre folk for at spare ..

I hans stue er der nu 17 børn og 4 voksne .. synes det er alt for lidt ... de har ikke tid til noget som helst

Sidst sagde pædagogen at min søn sov i 10 min kun da hun ikke havde tid til at vugge ham igen og måtte tage ham op for hun havde 4 andre børn i stuen hun sku tage sig af..

Sidst min mand hentede ham sad han i højstolen og hans madpakke lå foran ham .. der var ingen børn i stuen, de vaar ude men min søn skreg og græd endda hulkede og en pædagog var i stuen med ham , hun havde travlt med noget andet. hun ku i det mindste trøste min 10 mdr søn.

En af pædagogen sagde endda til mig at min søn ligger aldrig stille når de skifter hans ble så hun har fundet en god metode, hun holder ham meget stramt... det gør da ondt på ham.

De har også sagt til forældrene derover at npr vi giver dem frugt i madpakke skal vi skære det ud for dem, da de ikke har tid derover selv.

Jeg har vildt meget lyst til at skifte vugggestue ... men er det sådan alle steder eller hvordan?

Har brug for hjælp... hvis vi skifterr vuggestue , skal han så igennem det igen, hvor han bliver ked af det og skal lærer de voksne at kende igen

Øv hvor nogle ærgelige oplevelser!!

Jeg har selv arbejdet i en børnehave og der løb vi også rigtig stærkt. Problemet er tit i de pressede situationer, hvor der er mange børn der skal tilgodeses, evt i spisesituationer eller påklædning til udeaktiviteter. Og det er svært at være alle steder på en gang. Men til gengæld, hvis nogle børn har haft brug for omsorg, så har det været en af mine prioriteter.

Fysisk magt er ikke acceptabelt! Så må de finde en anden måde at skifte ham på, men at fastholde ham er ikke en løsning!

Har i snakket med pædagogerne om de forskellige situationer? Det kan jo være der ligger noget til grund for deres beslutninger... Ellers ville jeg, hvis jeg havde været forældre, tage en meget seriøs snak med ledelsen i vs, for det skal være sådan at i kan være trygge når i afleverer ham!! Det ville være altafgørende for mig!

Og så ellers for dagplejere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

I hans stue er der nu 17 børn og 4 voksne .. synes det er alt for lidt ... de har ikke tid til noget som helst

Sidst sagde pædagogen at min søn sov i 10 min kun da hun ikke havde tid til at vugge ham igen og måtte tage ham op for hun havde 4 andre børn i stuen hun sku tage sig af..

Sidst min mand hentede ham sad han i højstolen og hans madpakke lå foran ham .. der var ingen børn i stuen, de vaar ude men min søn skreg og græd endda hulkede og en pædagog var i stuen med ham , hun havde travlt med noget andet. hun ku i det mindste trøste min 10 mdr søn.

En af pædagogen sagde endda til mig at min søn ligger aldrig stille når de skifter hans ble så hun har fundet en god metode, hun holder ham meget stramt... det gør da ondt på ham.

De har også sagt til forældrene derover at npr vi giver dem frugt i madpakke skal vi skære det ud for dem, da de ikke har tid derover selv.

Jeg har vildt meget lyst til at skifte vugggestue ... men er det sådan alle steder eller hvordan?

Har brug for hjælp... hvis vi skifterr vuggestue , skal han så igennem det igen, hvor han bliver ked af det og skal lærer de voksne at kende igen

Sådan er normeneringen også i DP

4 børn til en voksen,og 5 hvis der er sygdom.

Og der bliver de bestemt heller ikke vugget....

Pointen er at du må sætte tingene op imod hinanden ,og vurdere om du vil byde dit barn de forhold.

Alternativet er en ung pige i huset,men så skal du bare være sikker på der er legestuer i området sådan at barnet møder andre børn.

Jeg valgte at gå hjemme da jeg ikke ville byde mit barn en dpmor med 4-5 børn .

Men den mulighed har alle jo ikke.

Forstår godt din frustation,men vil så også sige at der er forskel på inst. og mange vuggestuer kører tingene på en anden måde sådan at børnene har en god hverdag på trods af de ikke er flere voksne.

Og det bliver desværre ikke bedre -I Bh er der tit 10 børn og 1 voksen....

Anmeld

2. oktober 2011

Angelspot skriver:

Øv hvor nogle ærgelige oplevelser!!

Jeg har selv arbejdet i en børnehave og der løb vi også rigtig stærkt. Problemet er tit i de pressede situationer, hvor der er mange børn der skal tilgodeses, evt i spisesituationer eller påklædning til udeaktiviteter. Og det er svært at være alle steder på en gang. Men til gengæld, hvis nogle børn har haft brug for omsorg, så har det været en af mine prioriteter.

Fysisk magt er ikke acceptabelt! Så må de finde en anden måde at skifte ham på, men at fastholde ham er ikke en løsning!

Har i snakket med pædagogerne om de forskellige situationer? Det kan jo være der ligger noget til grund for deres beslutninger... Ellers ville jeg, hvis jeg havde været forældre, tage en meget seriøs snak med ledelsen i vs, for det skal være sådan at i kan være trygge når i afleverer ham!! Det ville være altafgørende for mig!

Og så ellers for dagplejere!

Men der er da ikke mere voksentid pr barn i en dp?

Anmeld

2. oktober 2011

Angelspot

Carina:-) skriver:

Men der er da ikke mere voksentid pr barn i en dp?

Nej jeg skulle nok have uddybet hvad jeg mente

I en vs er der mange børn, hvilket KAN gøre at man som medarbejder til tider kan miste overblikket. Der er højlydt og travlt, på en lidt anden måde end i en dagpleje. Her er der overblik, som regel, det er egentlig derfor jeg selv har valgt en dagplejer. Her skal man som forældre også kun forholde sig til en voksen og derfor har man en at placere ansvaret på, hvis der er noget som ikke er i orden. Desuden er der en anden form for hyggestemning, da man er i dp's eget hjem.

Anmeld

2. oktober 2011

Lotte14

Normeneringen er 4 børn til en voksen, sådan er det, uanset om det er vuggestue eller dagpleje! Så de må ikke bare ansætte en pædagog mere fordi der er "ét barn for meget", med mindre at et af børnene har brug for særlig støtte.

Anmeld

2. oktober 2011

saxa

Øv en træls oplevelse du har fået i jeres vs Jeg arbejder selv i en kombineret bhv - vs som pædagog (dog i bhv delen) behøver ikk fortælle dig hvordan normeringen er, da du har fået svaret på dette. MEN i "vores" vs er der pt 14 børn til 3 voksne og det ER for lidt!! De har lige nu 4 børn under 1 år.. Det skal lige siges at de oftest er 2 da de jo har forskudte arb tider og lige med de børn der er, er samtlige børn 7-16 børn.. Og med 4 "arm"børn der ikk går selv er der sq meget at se til hele dagen.. Dog er vi gode til at hjælpe hinanden, og tilgodeser alle børnenes behov..
Jeg synes helt klart du skal tage en god snak med pædagogerne omkring det, da de hellere vil have af vide fra jeres mund hvordan i har det, end af omveje. (det der bliver diskuteret i den nærtliggende fakta kommer altså også pædagogerne for ørene )

Dog er fysisk magt i puslesituationen IKKE tilladt uanset om det er en god metode eller ej!! Det skal du slå fast og det ved personalet også godt, men kan være så indgroet i egne rutiner, at de måske ikk lige selv kan se det er forkert i denne situation??

Jeg har selv været i en vs engang og vil sige at det du beskriver der, ikke fandt sted hvor jeg er.. Men nogle gange har personalet bare brug for at høre hvad de skal lave om og blive bedre til. Og det er bare vores job som forældre at fortælle det! Hellere have en åben og ærlig dialog om det, end at indebrænde over det.

Håber i finder ud af det, for jeres alles skyld!

Desuden er det for dårligt der bliver skåret så kraftigt på disse områder, da det jo går ud over vores børn (og fremtiden)

Anmeld

3. oktober 2011

Fru Hansen

Carina:-) skriver:

Sådan er normeneringen også i DP

4 børn til en voksen,og 5 hvis der er sygdom.

Og der bliver de bestemt heller ikke vugget....

Pointen er at du må sætte tingene op imod hinanden ,og vurdere om du vil byde dit barn de forhold.

Alternativet er en ung pige i huset,men så skal du bare være sikker på der er legestuer i området sådan at barnet møder andre børn.

Jeg valgte at gå hjemme da jeg ikke ville byde mit barn en dpmor med 4-5 børn .

Men den mulighed har alle jo ikke.

Forstår godt din frustation,men vil så også sige at der er forskel på inst. og mange vuggestuer kører tingene på en anden måde sådan at børnene har en god hverdag på trods af de ikke er flere voksne.

Og det bliver desværre ikke bedre -I Bh er der tit 10 børn og 1 voksen....

Jeg kender da ellers en del dagplejere der hellere end gerne vugger en barnevogn hvis det kan få barnet til at sove godt Jeg har endda siddet inde i legestuen og kigget ud på en af mine kolleger der stod i regntøj i silende regnvejr og vuggede i evigheder fordi den lille nye putte havde svært ved at sove den første dag i legestuen

Selv har jeg stået og vugget to barnevogne på en gang fordi pladsanvisningen syntes at jeg skulle starte op med to nye børn i samme uge. Ledige pladser koster jo penge...

Men nu var det jo ikke bare vuggeriet jeg ville skrive om.
Det er da dejligt at du kunne have dine børn derhjemme når nu det var det du gerne ville. Jeg har valgt at have mine børn hjemme og samtidig invitere legekammerater i form af dagplejebørnene

Jeg elsker mit job og er knaldgod til det. Og som du kan se her på baby.dk er der mange dagplejere der brænder for børnene og faget.

Anmeld

3. oktober 2011

Lisbeth85

Tina&Martin skriver:

puuuha

Så er jeg dælme glad for min dagpleje mor!!!

Lige min tanke! Nøj, hvor ville jeg ikke finde mig i sådan noget, som TS's barn har været udsat for!

Anmeld

3. oktober 2011

Ciss

I "vores" VS er normeringen som hos de andre, men de vugger de små i begyndelsen, hvis det er det, de er vant til, så de kan falde i søvn. Jeg har aldrig oplevet grædende børn som ikke bliver trøstet eller andre ting af den type.

I tillæg bliver vi opfordret til at komme og snakke med dem med det samme, hvis der opstår ting, vi ikke er fornøjet med eller ikke forstår hvorfor de gør på den måde eller lignende. Og så får vi et skema i januar, hvor de spørger til vores meninger om alt fra aktiviteter og rutiner i hverdagen til de fysiske forhold og personalets opfølgning af vores børn, hvordan de møder børnene om morgen, hvordan vi oplever tilbagemeldingerne vi får osv.

Et par gange har vi taget nogen ting op med dem, som vi ikke syntes fungerede godt, og det har de taget alvorligt og forsøgt at imødekomme med det samme. Efter et par dage er vi så blevet spurgt, om vi synes, det er blevet bedre. Vi oplever, at de tager os alvorligt og virkelig gør sit ydderste for vores børn.

Jeg tror, mange ting drejer sig om at have gode rutiner, for det er klart, det kan være hårdt for de voksne med så mange små børn. Men jeg synes slet ikke, de ting du fortæller om, er acceptable.

Håber det kan hjælpe at snakke ting igennem med dem.

Lykke til.

Anmeld

3. oktober 2011

Fru Hansen skriver:

Jeg kender da ellers en del dagplejere der hellere end gerne vugger en barnevogn hvis det kan få barnet til at sove godt Jeg har endda siddet inde i legestuen og kigget ud på en af mine kolleger der stod i regntøj i silende regnvejr og vuggede i evigheder fordi den lille nye putte havde svært ved at sove den første dag i legestuen

Selv har jeg stået og vugget to barnevogne på en gang fordi pladsanvisningen syntes at jeg skulle starte op med to nye børn i samme uge. Ledige pladser koster jo penge...

Men nu var det jo ikke bare vuggeriet jeg ville skrive om.
Det er da dejligt at du kunne have dine børn derhjemme når nu det var det du gerne ville. Jeg har valgt at have mine børn hjemme og samtidig invitere legekammerater i form af dagplejebørnene

Jeg elsker mit job og er knaldgod til det. Og som du kan se her på baby.dk er der mange dagplejere der brænder for børnene og faget.

Det er der sikkert,ligesom der er masser af pædagoger der brænder for deres,

Men det ændrer jo ikke på at der er en voksen pr 4-5 børn .

Og hvis dpmor står og vugger et barn,hvad så hvis de 3 andre skriger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.