alt for lidt voksne i vuggestuen !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.911 visninger
26 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Anonym trådstarter

hej min søn har gået i denne vuggestue i snart i 2 mdr ..

De bliver ved med at fyre folk for at spare ..

I hans stue er der nu 17 børn og 4 voksne .. synes det er alt for lidt ... de har ikke tid til noget som helst

Sidst sagde pædagogen at min søn sov i 10 min kun da hun ikke havde tid til at vugge ham igen og måtte tage ham op for hun havde 4 andre børn i stuen hun sku tage sig af..

Sidst min mand hentede ham sad han i højstolen og hans madpakke lå foran ham .. der var ingen børn i stuen, de vaar ude men min søn skreg og græd endda hulkede og en pædagog var i stuen med ham , hun havde travlt med noget andet. hun ku i det mindste trøste min 10 mdr søn.

En af pædagogen sagde endda til mig at min søn ligger aldrig stille når de skifter hans ble så hun har fundet en god metode, hun holder ham meget stramt... det gør da ondt på ham.

De har også sagt til forældrene derover at npr vi giver dem frugt i madpakke skal vi skære det ud for dem, da de ikke har tid derover selv.

Jeg har vildt meget lyst til at skifte vugggestue ... men er det sådan alle steder eller hvordan?

Har brug for hjælp... hvis vi skifterr vuggestue , skal han så igennem det igen, hvor han bliver ked af det og skal lærer de voksne at kende igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Anonym trådstarter

2. oktober 2011

MSM

Anonym skriver:

I hans stue er der nu 17 børn og 4 voksne .. synes det er alt for lidt ... de har ikke tid til noget som helst

Sidst sagde pædagogen at min søn sov i 10 min kun da hun ikke havde tid til at vugge ham igen og måtte tage ham op for hun havde 4 andre børn i stuen hun sku tage sig af..

Sidst min mand hentede ham sad han i højstolen og hans madpakke lå foran ham .. der var ingen børn i stuen, de vaar ude men min søn skreg og græd endda hulkede og en pædagog var i stuen med ham , hun havde travlt med noget andet. hun ku i det mindste trøste min 10 mdr søn.

En af pædagogen sagde endda til mig at min søn ligger aldrig stille når de skifter hans ble så hun har fundet en god metode, hun holder ham meget stramt... det gør da ondt på ham.

De har også sagt til forældrene derover at npr vi giver dem frugt i madpakke skal vi skære det ud for dem, da de ikke har tid derover selv.

Jeg har vildt meget lyst til at skifte vugggestue ... men er det sådan alle steder eller hvordan?

Har brug for hjælp... hvis vi skifterr vuggestue , skal han så igennem det igen, hvor han bliver ked af det og skal lærer de voksne at kende igen

Sådan er normeringen desværre stort set alle steder.. Da vores datter startede i vuggestue var der kun 3 voksne til 16 børn Det er for lidt voksne. Men det er heldigvis blevet lavet om til 12 børn til 3 voksne.

Og ja, der er bare rigtig meget at se til for de voksne i vuggestuen og ja, det går ud over vores børn, men ved desværre ikke om der er så meget man kan gøre ved det.

Synes selvfølgelig det er nogle ærgelige oplevelser i har haft og synes da helt sikkert at i skal tage en snak med dem derovre så de er klar over hvordan i har det..

For er sikker på at de i vuggestuen gør deres bedste for at passe på vores børn!!

Anmeld

2. oktober 2011

dorthemus

Puha hvor lyder det dog bare skrækkeligt hvilken kommune er det? Jeg er selv pædagog i en vuggestue i København og der ser normeringen lidt anderledes ud. Vi er 3 voksne til 12 børn. Min datter går i inst. På frederiksberg og de er 4 voksne til 13 børn men det er også kun fordi de er en såkaldt ressourceinstitution. Jeg føler selv at vu løber stærkt hos os og at det kan være rigtig svært at planlægge pædagogiske aktiviteter men den basale omsorg er der tid til. Jeg føler virkelig med dig! Men faktisk ogsåMed de pædagoger i dit barns inst. for hvor må det være utilfredsstillende og trist ikke at kunne gøre sit arbejde ordentligt.

Anmeld

2. oktober 2011

2babygirls

Anonym skriver:

puuuha

Så er jeg dælme glad for min dagpleje mor!!!

Anmeld

2. oktober 2011

Mum33

min søn er i dp. Der er de jo 4 børn til en voksen. Der er altid ro og overskud når vi henter ham. Så måske en dp er bedre i jeres tilfælde?

Anmeld

2. oktober 2011

Mortiltodrenge

Ajjj, det lyder ikke normalt! I min søns vuggestue er der 4 voksne til 13 børn. Jeg bor i Rødovre. Mht. De andre ting du beskriver, så er det absolut ikke i orden - jeg fik selv flyttet min dreng til en anden stue, fordi jeg var meget utilfreds med hvordan personalet håndterede forskellige situationer. Gå til ledelsen med dine frustrationer!

Anmeld

2. oktober 2011

MorDk

I min søns vuggestue er der 11-12 børn og 3-4 voksne...

Anmeld

2. oktober 2011

LauraLW

Hvilken kommune er det?

Jeg arbejder i gentofte kommune og vi er 3 til 10 og 4 til 12.

I vilmas vug i kbh er det det samme altså 3 til 10, 4 til 12.

Anmeld

2. oktober 2011

skønneunger

antallet af børn pr voksen lyder helt normalt men de lyder godt nok ikke til at være særlig gode ved børnene, i min søns vuggestue (er i bh nu) var der ca 5 børn pr voksen og der manglede intet og de havde god tid til børnene, selvfølgelig kan de nogle dage have mere travlt men der er stadig obs på børnene.

den opførsel som du har hørt om og set ville jeg gå til lederen og pladsanvisningen med bare så de er obs på det og så ville jeg nok skifte vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.