Janni. skriver:
Silas spiser slet ikke kartoffelmos overhovedet. Jeg har forsøgt gud-ved-hvor-mange gange at få ham til det, men nix, herren vil ikke! Han kaster op når han får det, sidste gang jeg prøvede var i sidste uge, 2 store skylle af opkast røg ud over bordet
Så nu har jeg accepteret at knægt ikke skal spise kartoffelmos. Til gengæld har han fint spist moste kartofler uden problemer næsten fra starten.
Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve med grød, hvis hun viser interesse for det. Og ellers vente noget tid og prøve til igen. 
Altså lige da jeg begyndte med grød (for præcis en uge siden faktisk) viste hun rigtig stor interesse for grøden og åbnede munden hele tiden. Så efter et par dage gad hun ikke rigtig det mere.
Så kom min sp onsdag d. 28 og samme dag begyndte jeg på kartoffel/gulerodsmos i stedet for hvilket hun viste meget stor interesse for.. Igen gik der ikke andet end et par dage så gad hun ikke åbne munden når skeen nærmede sig..
Nu idag har jeg både givet hende kartofler/gulerodsmos og grød - ingen af delene gad hun. 
Men hvad er pointen i at vente, fremfor at blive ved med at tilbyde hende det?
Som jeg skrev til en anden så bliver hun jo bestemt ikke mæt af mme..
Anmeld