Vil ikke spise mos?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.531 visninger
26 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

Saram

Hej kære piger.

Nu er Filuca 4 mdr og er begyndt at give hende mos. I følge min sp's anvisning skal hun starte med kartoffel/gulerodsmos. Hun startede på det onsdag, så det er ikke så længe. Men hun vil simpelthen ikke spise det. Har oplevet at hun to gange har spist 5 tsk'er af det, og én gang har hun spist en meget lille portion op.

Men nu de sidste dage har hun slet ikke villet spise det, vil ikke engang åbne munden når skeen nærmer sig. Drejer bare hovedet væk, og bliver tilsidst sur hvis man bliver ved med at forsøge.

Så piger, hvad jeg skal jeg gøre ? Skal jeg blive ved med at tilbyde hende den samme blanding, eller skal jeg tilbyde hende en anden form for grønsagsmos? Eller måske grød?

Håber i har nogle gode fif!

God søndag derude.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Saram

Var hurtig den forsvandt..

Virkelig ingen der ved noget om det?

Anmeld

2. oktober 2011

Hollybaby

Hmm det kan være, at hun slet ikke er klar til at spise mos/grød endnu. Min datter startede først med smagsprøver, da hun var 6 måneder. Det kan tage langt tid, før de forstår det med skemad. Vent et par dage, og tilbyd hende igen. Husk det skal tilbydes imellem et amme/flaske måltid

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Nu er det lidt over 14 dage siden min datter begyndte på grød. Jeg startede ud med at lave en tynd grød af pama rismel.
Min SP sagde til mig, at jeg skulle starte ud med grød af hirse-, majs-, ris- eller boghvedemel, og når hun havde fået det ca.2 ugers tid, kunne jeg begynde med kartoffelmos..
Det har været meget blandet, om hun har villet spise det eller ej, men indtil videre blander jeg ikke grøntsager i endnu.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve med noget grød og se, om hun vil spise det.
Mejeriforeningen har lavet et ret godt hæfte med opskrifter, der hedder "Barnemad" - det kan downloades på deres hjemmeside.
Mange hilsner Linnea

Anmeld

2. oktober 2011

Saram

Hollybaby skriver:

Hmm det kan være, at hun slet ikke er klar til at spise mos/grød endnu. Min datter startede først med smagsprøver, da hun var 6 måneder. Det kan tage langt tid, før de forstår det med skemad. Vent et par dage, og tilbyd hende igen. Husk det skal tilbydes imellem et amme/flaske måltid

Hvad mener du med imellem et flaske måltid?

Anmeld

2. oktober 2011

Saram

Nea85 skriver:

Nu er det lidt over 14 dage siden min datter begyndte på grød. Jeg startede ud med at lave en tynd grød af pama rismel.
Min SP sagde til mig, at jeg skulle starte ud med grød af hirse-, majs-, ris- eller boghvedemel, og når hun havde fået det ca.2 ugers tid, kunne jeg begynde med kartoffelmos..
Det har været meget blandet, om hun har villet spise det eller ej, men indtil videre blander jeg ikke grøntsager i endnu.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve med noget grød og se, om hun vil spise det.
Mejeriforeningen har lavet et ret godt hæfte med opskrifter, der hedder "Barnemad" - det kan downloades på deres hjemmeside.
Mange hilsner Linnea

Ja for vi er to i min mg der har samme sp. Og hendes datter skulle starte med grød, men min skulle starte med mos.. Synes det var lidt sjovt. Men kan man godt bare hoppe over til grød når hun har fået mos?

Kan være jeg skulle forsætte med mos dagen ud og så prøve med grøden imorgen?

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Saram skriver:

Ja for vi er to i min mg der har samme sp. Og hendes datter skulle starte med grød, men min skulle starte med mos.. Synes det var lidt sjovt. Men kan man godt bare hoppe over til grød når hun har fået mos?

Kan være jeg skulle forsætte med mos dagen ud og så prøve med grøden imorgen?

Som en anden skriver, kan det være, at hun slet ikke er klar endnu..
Clara var 4,5 måned, da vi startede på grød. Hun viste stor interesse for den mad, vi spiste, og det tog jeg som et tegn på at hun var ved at være klar. Desuden har jeg givet hende skeen i hånden, så hun kunne få lov til at undersøge den selv (der var selvfølgelig ikke mad på)
Det lyder da underligt, at jeres SP giver jer forskellige retningslinjer.. Jeg ville umiddelbart sige, at man skulle starte på grød først og derefter mos.

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Nea85 skriver:

Clara var 4,5 måned, da vi startede på grød. Hun viste stor interesse for den mad, vi spiste, og det tog jeg som et tegn på at hun var ved at være klar. Desuden har jeg givet hende skeen i hånden, så hun kunne få lov til at undersøge den selv (der var selvfølgelig ikke mad på)
Det lyder da underligt, at jeres SP giver jer forskellige retningslinjer.. Jeg ville umiddelbart sige, at man skulle starte på grød først og derefter mos.

Ville bare lige tilføje, at Clara slet ikke spiser en hel portion endnu.. Hun spiser lidt over halvdelen

Anmeld

2. oktober 2011

Saram

Nea85 skriver:

Okay.. Og hvor gammel er Clara nu?

Tja, tror det fordi det jo er forskelligt fra børn til børn hvad de mest er til..

Jaa, men ALLE der har kigget på hende med professionelle øjne har konstateret at hun var MEGET klar til skemad. Så synes det ville være skørt hvis hun ikke var alligevel..

Men hvordan ville du mene jeg skulle gå over til grød ? Bare nu her når hun vågner eller vente til imorgen?

Anmeld

2. oktober 2011

Nea85

Clara blev 5 måneder i går
Jeg ville bare prøve at lave grød i stedet for mos næste gang..
Hvor mange måltider mos får hun om dagen?

Vi startede med vælling til natten, da hun var lidt over 4 måneder og fortsatte med det, da hun startede på grød. Hun får grød efter hendes første lur omkring kl. 11.
I små to ugers tid har vi givet hende 2 grød-måltider, men så får hun ikke vælling til natten. Her har vi prøvet med kartoffelmos, men hun gider det ikke rigtig endnu. Hun får det andet måltid omkring kl. 18 - nogle gange lidt før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.