Hvorfor tjekker vi det? Vejrtrækning på poderne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

-Sigrid-

Mira0911 skriver:

Jeg ved at jeg ikke er den eneste mor som har tjekket om ens barn trak vejret når det sov... 

Hvorfor gør vi egentlig det? Er det ren refleks at vi gør det? 

Moderinstinkt? 

Jeg gør det, fordi jeg bliver bekymret hvis Lina ikke lige vågner på slaget i løbet af dagen... Tjekker det faktisk også når hun er oppe og bøvse... Jeg kan blive helt bange hvis jeg ikke mærker hendes krop bevæge sig lidt eller når hun bare sover når hun er oppe og bøvse... 

Man vil jo sine børn det bedste...  

Ja selv Julie tjekker jeg det stadig ved... 

Jeg tror aldrig det stopper

Sidst jeg tog min mor i at tjekke min vejrtrækning var jeg 14 - og det har sikkert ikke været den sidste gang - jeg er sikker på hun stadig gør det ved min lillebror også, især hvis han er syg.

Ja jeg tror det er moderinstinkt - ligesom at mærke efter spark i graviditeten, holde barnet i hånden osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

Mka

Jeg tjekker også ofte min datter, også når jeg vågner om natten, hun er 7 mdr nu, og tror det er derfor det er svært for mig at ligge hende ind på hendes eget værelse ( fordi jeg lige skal se til hende når jeg vågner). Man frygter det jo så meget. Når man har noget så kært, de er jo ens et og alt.

Anmeld

2. oktober 2011

sarahb

Jeg har tjekket nogle enkelte gange instiktivt.
Men ellers inden jeg går i seng er jeg inde og kigge til dem og der tjekker jeg altid de er ok.
Det ligger nok i baghoved at min venindes datter døde da hun sov. Så den vil nok altid ligge og lure lidt her mens jonas stadig er lille.

Anmeld

2. oktober 2011

morethanperfect

Hmm .. Jeg gør det ikke

Anmeld

2. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mira0911 skriver:

Jeg ved at jeg ikke er den eneste mor som har tjekket om ens barn trak vejret når det sov... 

Moderinstinkt? 

Jeg gør det, fordi jeg bliver bekymret hvis Lina ikke lige vågner på slaget i løbet af dagen... Tjekker det faktisk også når hun er oppe og bøvse... Jeg kan blive helt bange hvis jeg ikke mærker hendes krop bevæge sig lidt eller når hun bare sover når hun er oppe og bøvse... 

Det må helt sikkert være moderinstinkt der gør det. 

Man føler sig jo helt tvangstanke agtig når man står op af sin seng flere gangen inden man falder i søvn fordi den lille er så stille at man lige er nød til at se om han/hun trækker vejret.

Anmeld

2. oktober 2011

millesofie

Mira0911 skriver:

Moderinstinkt? 

årh jeg er også slem til det

tjekker selv marcus-emil engang i mellem og han bliver 6 år her den 23

tror bare det er frygten for at miste

Anmeld

2. oktober 2011

millesofie

sommerbarn<3 skriver:

Det må helt sikkert være moderinstinkt der gør det. 

Man føler sig jo helt tvangstanke agtig når man står op af sin seng flere gangen inden man falder i søvn fordi den lille er så stille at man lige er nød til at se om han/hun trækker vejret.

ja man kan godt føle sig lidt dum engang imellem  men igen, tænkt nu hvis......

Anmeld

2. oktober 2011

Toshiba

Mira0911 skriver:

Moderinstinkt? 

angst for at miste.... jeg kan blive HELT panisk

Anmeld

5. oktober 2011

Mira0911

Tusind tak for alle Jeres svar... 

Har ikke lige fået svaret hver enkelt af Jer så det bliver en samlet besked til Jer alle... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.