Hvorfor tjekker vi det? Vejrtrækning på poderne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

Mira0911

nilletøz skriver:

Ja me to!

Det har jeg prøvet en gang, der gik helt panik i mig, og bedte manden om at gå ind og tjekke.. Neeej hvor var jeg bange

Bestemt ikke rart når man bliver bekymret... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

nilletøz

Mira0911 skriver:

Bestemt ikke rart når man bliver bekymret... 

Nej slet ikke... 

Anmeld

1. oktober 2011

Clisolka

Mira0911 skriver:

Jeg ved at jeg ikke er den eneste mor som har tjekket om ens barn trak vejret når det sov... 

Hvorfor gør vi egentlig det? Er det ren refleks at vi gør det? 

Moderinstinkt? 

Jeg gør det, fordi jeg bliver bekymret hvis Lina ikke lige vågner på slaget i løbet af dagen... Tjekker det faktisk også når hun er oppe og bøvse... Jeg kan blive helt bange hvis jeg ikke mærker hendes krop bevæge sig lidt eller når hun bare sover når hun er oppe og bøvse... 

Man vil jo sine børn det bedste...  

Ja selv Julie tjekker jeg det stadig ved... 

Jeg tjekker også Isabella op til flere gange efter hun er lagt i seng (faderen er værre). Jeg har været dødnervøs for vuggedøden. 

Det må være moderinstinktet der kommer op i os - og samtidigt reflekser 

Anmeld

1. oktober 2011

<3

Jeg gør det fordi jeg selv var ved at dø vuggedøden som barn (9 mdr) så det ligger meget dybt i mig at det tjekker man for indtil 18mdr

Kh Kirsten

Anmeld

1. oktober 2011

lisesp83

Jeg gør det fordi jeg selv var ved at dø vuggedøden som barn (9 mdr) så det ligger meget dybt i mig at det tjekker man for indtil 18mdr

Kh Kirsten

Er det ikke indtil de blir 24 mdr?

Men puha, jeg frygter det også, og tjekker Julie tit. 

Kan godt forstå du er oppe på mærkerne så

Anmeld

1. oktober 2011

saxa

Tjekker ungernes vejrtrækning hver gang de sover (de er 1 og 3) og hver aften inden jeg selv går i seng.. Kan slet ikk falde i søvn hvis ikk jeg har tjekket de er oki inden.. Heldigvis kan jeg ofte høre Yasmin gennem sprækken i døren, men med Oliver skal jeg tit helt ind til hans seng for at lytte. Og har fået hjertebanken nogle gange over jeg ikk lige har opfanget hans vejrtrækning.. Pyhh...

Anmeld

1. oktober 2011

<3

lisesp83 skriver:

Er det ikke indtil de blir 24 mdr?

Men puha, jeg frygter det også, og tjekker Julie tit. 

Kan godt forstå du er oppe på mærkerne så

Jeg mener indtil 9 mdr er det højst sandsynlighed, også aftager risikoen kraftigt men i princippet så kan det jo ske altid. Men jo jeg er obs. Men nu hverken ryger kæresten eller jeg så risikoen herhjemme er minimal modsat hvad mine forældre gjorde... Men sådan skifter tiden jo

Anmeld

1. oktober 2011

Nessie

Jeg KAN ikke gå i seng uden at gå ind til Daniel først

Om jeg så lige har været derinde 10 minutter før, så bliver jeg nødt til at gåe derind igen, inden jeg går i seng. Har prøvet at gå ind og lægge mig, og sige til mig selv at jeg jo lige havde været derinde, men nej, måtte pænt stå op igen og gå derind, før jeg kunne finde ro

Er jeg oppe om natten, så runder jeg også lige hans værelse inden jeg går i seng igen.
Har han haft en nat helt uden at vågne, så vågner jeg på et tidspunkt og må liste ind se om han er okay

Anmeld

1. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Mira0911 skriver:

Jeg ved at jeg ikke er den eneste mor som har tjekket om ens barn trak vejret når det sov... 

Moderinstinkt? 

Jeg gør det, fordi jeg bliver bekymret hvis Lina ikke lige vågner på slaget i løbet af dagen... Tjekker det faktisk også når hun er oppe og bøvse... Jeg kan blive helt bange hvis jeg ikke mærker hendes krop bevæge sig lidt eller når hun bare sover når hun er oppe og bøvse... 

Jeg er begyndt lige at hive Mille i benet eller armen når hun sover, og hun ikk bevæger sig  Hun er endelig begyndt at sove igennem om natten, og jeg vågner hver anden time og lige hiver hende i ben eller arm  for hun ligger tit på maven og sover, og så er det svært at se om hun trækker vejret ..

Anmeld

1. oktober 2011

twinboys

Mira0911 skriver:

Moderinstinkt? 

Det er ganske normalt... Jeg gør det selv ved ham min store dreng ( min mand ) så ja jeg vil tro det er ganske normalt...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.