Kyllingefileter...hvad skal vi lave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

Mussen2

Maja_4000 skriver:

Det må jeg prøve næste gang
TS , undskyld at jeg lige låner din tråd :b

Helt ok, dejligt at vi alle kan have glæde af den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Mussen2

baby84 skriver:

Kylling i kanel med fx tzarzki og salat. Skal prøves

Selve kyllingen: Lav en blanding af BQQ-sauce kanel. Ca en tsk til en lille dl.) + tilsæt lidt salt og peber.  Blandingen smøres på kyllingefileterne og de lægges i et ildfast fad. Der skæres evt en rille i dem hvori du kan komme hakkede tomater.Ind i ovnen med faldet til kyllngerne er gennemstegte. ca 1/2 time.

Tilbehør. Til kan man lave alt, men synes det er godt med tzarzki, salat, brød eller kartofler i oven.

Hvor mange grader i ovn 180? og skal der lidt væde ved?

Anmeld

30. september 2011

Mussen2

Tror jeg er på kylling i kanel med ovn kartofler

eller

kylling i karry

Tak for buddene og bliv endelig ved med at byde ind

Anmeld

30. september 2011

FrkLarsen

JEg har taget kyllingefilleter op og det er min mand der skal lave mand i dag. Jeg synes det er SÅ kedeligt når de steges på panden og serveres med ris, så kan i FORSLÅ NOGLE NEMME ALTERNATIVE RETTET ?

Skal lige siges at det er min mand der kommer til at lave det, så det må ikke være alt for kompliceret. you know

1 løg - skåret i halve skiver

½ peberfrugt (gerne rød) - skåret i strimler 

kyllingefilet

3 tomater - skåret i både

Kyllingefiletterne ligges i et ildfast fad, hvorefter tomat, løg og peberfrugt dryses over (der kan tilsættes champignoner), giv det hele et skvæt olivenolie.

Ind i ovnen på 180grader i ca. 30min.

Opskrift efter mit eget hovedet, prøv det, det smager SÅ godt 

Anmeld

30. september 2011

Maja_4000

Mussen2 skriver:

Helt ok, dejligt at vi alle kan have glæde af den

Forresten , der var en som lagde en opskrift herind i sidste uge på thailandsk kylling .. Jeg lavede det igår , og det smager suuper godt

Anmeld

30. september 2011

Mussen2

Maja_4000 skriver:

Forresten , der var en som lagde en opskrift herind i sidste uge på thailandsk kylling .. Jeg lavede det igår , og det smager suuper godt

Det laver jeg også tit og elsker det, men min mand går i baglås så snart der er mere end 2-3 ingredienser og hvis der er for mange fremmede ingredienser

Laver selv masser af thailandsk mad og indisk

Anmeld

30. september 2011

baby84

Mussen2 skriver:

Hvor mange grader i ovn 180? og skal der lidt væde ved?

sorry ser den først nu..ja eller 200. bare hold lidt øje med den

Anmeld

30. september 2011

baby84

Mussen2 skriver:

Lyder også vildt lækkert og jeg tror vi har det hele derhjemme.....er med i opløbet De hakkede tomater du skriver, der er rigtig hele tomater som hakkes ikke? Og ikke fra dåse?

Nej bare alm eller cherry tomater

Anmeld

30. september 2011

M (:

Mussen2 skriver:

JEg har taget kyllingefilleter op og det er min mand der skal lave mand i dag. Jeg synes det er SÅ kedeligt når de steges på panden og serveres med ris, så kan i FORSLÅ NOGLE NEMME ALTERNATIVE RETTET ?

Skal lige siges at det er min mand der kommer til at lave det, så det må ikke være alt for kompliceret. you know

En meget billig og lækker, men lidt besværlig opskrift:

Du skal bruge (3-4pers.):

0,5-1 Spidskål

1-2 Peberfrugt

2-4 Forårsløg

3-4 Kyllingefileter

0,25 l Fløde

Smør/margarine/olie

Ris

Salt 

Peber 

Tandstiker/snøregarn

Fremgangsmåde:

Inderfileterne skæres af kyllingefileterne og hakkes/skæres til fars. Farsen blandes med små stykker peberfrugt, forårsløg, salt og peber. Der skæres en lomme i kyllingefileten, hvori farsen lægges. Lukkes med tandstikker (af træ) eller snøregarn. 

Smørret smeltes og kyllingen brunes i bunden af en gryde sammen med strimler af spidskål, peberfrugt og forårsløg. Herefter påhældes fløde (og evt. en smule vand), og retten skal simre indtil kyllingen er færdig. Smages til med salt og peber. Kyllingen tages op, og skæres i skiver - resten af retten bruges som "sovs".

Serveres med ris. (:

Anmeld

30. september 2011

Isabeau

Mussen2 skriver:

Jeg kan godt finde på og sprække mine og komme pikantost i, og så vikle dem ind i bacon. Steg dem let på panden og så ind i ovnen ved 180 grader i en 20 min. - ½ time

Serveres med halve kartofler stegt på panden med hvidløg, salt og peber, samt den sovs, man nu kan lide eller bare salat og hvidløgsbrød MUMS!!

Samme metode kan bruges til svinemørbrad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.