"himlen falder" film om tøndersagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2009

malou

Nadi skriver:

Jeg skal eller vil også gerne se den, synes det er godt at der kommer fokus på at der rent faktisk er mange børn i DK der lever under de forhold. Filmen kan forhåbentlig være med til at åbne øjnene op for nogle så man får øje på de tegn og signaler.

Jeg har stor respekt for de skuespillere der er med i filmen, og specielt Dick Kaysø som spiller faren i filmen. Han var i Go' morgen Danmark idag og var dybt rørt af filmen.

Så hvis jeg får mulighed for at se den så skal jeg det.

-Nadia

Ja jeg så også go`morn Danmaek...og jeg fik en klump i halsen af at se Dick blive så rørt...selvom han har en af hovedrollerne og er faren i den omstridte film.... har han ikke engang selv set filmen... det kan han ikke... det er gør ham for ondt og bare det alene i sig selv, er nok til det er en film jeg ikke behøver have ind i mit system. Jeg behøver ikke få sat rullende billeder på en tragedie der i sådan grad rystede hele Danmark.. jeg kender historien og den er barsk nok i nedskreven tekst i en avis!!! Derfor nej tak... jeg springer pænt over og videre til en glad film som mama mia

knus malou.... som synes vi lever i en syg syg verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2009

Miamaja

Rosa skriver:

Jeg har det lidt på samme måde. Men jeg har også planer om at arbejde med udsatte, misbrugte børn.
Desuden læste jeg hele den artikel der er linket til og jeg synes at instruktøren lyder som en spændende person... Hans motiv for filmen er jo NETOP at løsne op for tabuet om incest og sætte fokus på de idioter der virkelig har vold-svigtet i Tønder-sagen - de fortjener da at blive malet op på det store lærred!!!

Hvad angår pigerne fra Tønder så tror jeg for det første ikke at de interesserer sig så meget for hvad der sker i medierne længere - den sag har jo været på forsiderne 1000 gange nu. For det andet er netop det at deres historie bliver fortalt igen og igen jo medvirkende til at folk (som bl.a. arbejder med børn) vågner op og er mere opmærksomme på disse sager. J

eg synes vi har pligt til at fortælle en sådan historie og ikke tie den ihjel, for der er masser af "Tønder-piger" derude som bare ikke er blevet fundet endnu - og man finder ikke det man ikke er bevidst om findes.

lige netop

Anmeld

28. januar 2009

Janep

Jeg skal bar slet ikk se den film.. puuh
KAn slet ikk se hvorfor man skal rive op i gammle sår?
Øv da os.. stakkels piger

Jeg kendte moren til pigerne.. og har faktisk været i byen med hende og alt muligt .. puuh

Anmeld

31. januar 2009

BlondieDevil

Susan1978 skriver:

http://ibyen.dk/film/article636455.ece

og ja det må siges at være en film jeg ikke tør se.. (tror jeg)

uha jeg får det bare så dårligt , tænk at de skuespiller har kunne spille den film og at børnene ikke bliver mærket af det.. eiii ja jeg synes det er sådan en stor mundfuld.. kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal synes eller lade være..

hvad synes i og er det en film I BARE MÅ SE?

Susan

Hey Alle

Har lige set filmen i dag lørdag, synes personligt i burde se den.. Den rørte mig utroligt meget, men synes det er godt at sådanne sager bliver belyst og ikke som før gemt væk, hvorfor skal sådanne grusomheder holdes hemmeligt.. ! Det sker jo, tabuer skal tales ihjel.. Skuespillerne gør det ekstremt godt og filmen burde få en Golden Globe..
Tager hatten af for instruktøren har turde tage fat på det emne og lave en film, for den sags skyld også at Dick Kaysø vil spille en rolle han slet ikke kunne sætte sig ind i - men formåede at gøre..!
Specielt også når de er klar over folk rundt om vil lave rarmaskrig over den, og kun gør det af ren frygt..

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.