Hvilket dyr til min datter???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Sara.

Maja_4000 skriver:

Kanin ! Det havde jeg , da jeg var lille , og jeg eeelskede den !

Skønt svar :-) :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Dinna88

Tak for dit svar :-)

Ja har også tænkt om et hamster er for småt... Vi har også Nor på 1½ som (med vores hjælp) skal ha lov at ae... og har tænkt om et hamster i den forbindelse er for lille..

En rotte har jeg slet ikke tænkt på... den må jeg lige vende med manden....

Det var da så lidt!

Det tror jeg også Og hamstre er SÅ energiske!! Det er helt sygt. En kanin eller en rotte i tæmmer rigtig godt, er bare et så dejligt kæledyr. Rotterne kan man jo tage med sig over alt, i en jakkelomme, når de er helt tamme (Med tiden finder de ud af at det er forkert at tisse på en!) og det er altså bare så hyggeligt. Jeg elsker kæledyrsrotter Præcis som at have en hund, bare i mini udgave, haha.

Og hamstere er jo nattedyr, så sådan en skal I omvende! Min røg ind i stuen til sidst.

Anmeld

26. september 2011

babyonboard

Hej

Jeg har også haft en rotte som kæledyr og de er rigtig søde, syntes dog han rotter kan lugte mere end hun rotterne. som Dinna88 skriver kan de blive ekstrem tamme og så elsker de at ligge i en lomme eller i huen på en hættetrøje og sove. Men vil dog også sige de er natdyr, det var min i hvertfald så de kan godt larme lidt om natten.

Anmeld

26. september 2011

morethanperfect

lærkes_mor skriver:

Tak for dit svar :-)

Ja kan godt være kaninen er det bedste...

Tænker også at et hamster er vågen om natten?

Ja, hamster larmer vildt meget om natten

Anmeld

26. september 2011

Kamelia

lærkes_mor skriver:

Hej :-)

Min store pige bliver 4 år d.13 oktober.

Derfor har min mand og jeg snakket lidt om at give hende et dyr i fødselsdagsgave (hun eeeeeeeeelsker dyr!!)

Men men men.. Vi bor til leje og må max ha et dyr på dværg kanin str (dog ikke krybdyr, vi har haft 2 firben, som mandens mor fik da vi flyttede)

Men vi kan ikke finde ud af om et hamster, et marsvin eller en dværg kanin er det bedste valg?

Hvad ville du vælge? og hvorfor?

er der nogle ulemper ved nogle af dyrene?

Min mand siger de kun lugter hvis man ikke gør nok rent ved dem, mener i også det?

Mvh Sara

Hmmm.......vi har fået marsvin, to stk, her i sommerferien. De er rigtig søde, tamme og dejlige kæledyr. MEN de lugter og det har jeg lidt svært ved at vende mig til.

Jeg skifter dem hver 2. dag og har snart forsøgt mig med alverdens bund-strø der skulle være godt mod lugt - det virker bare ikke!

Så med dyr skal man vist være forberedt på at de lugter. Vores marsvin laver også umanerlig mange små "pølser", så buret ser hurtigt "snavset" ud, selv om vi skifter hver 2. dag!

Til gengæld er det et kæledyr der er nemt at håndtere og nemt at gøre tamt, bare man giver dem massere af opmærksomhed/kælen og nussen.

Jeg har også haft hamster, men de var en plage om natten og måtte stå i et rum for sig selv forie de larmede og så gad de ikke blive nusset så meget + de bed i irritation og det har jeg aldrig oplevet vores marsvin gøre.

Kaniner har jeg ingen erfaring med! Men husker som barn at venindens kaniner var svære at håndtere og nemt stak af!

Åhhh hvor ville jeg gerne have en hund........

Anmeld

1. oktober 2011

Sara.

Dinna88 skriver:

Det var da så lidt!

Det tror jeg også Og hamstre er SÅ energiske!! Det er helt sygt. En kanin eller en rotte i tæmmer rigtig godt, er bare et så dejligt kæledyr. Rotterne kan man jo tage med sig over alt, i en jakkelomme, når de er helt tamme (Med tiden finder de ud af at det er forkert at tisse på en!) og det er altså bare så hyggeligt. Jeg elsker kæledyrsrotter Præcis som at have en hund, bare i mini udgave, haha.

Og hamstere er jo nattedyr, så sådan en skal I omvende! Min røg ind i stuen til sidst.

Vi har bestemt os for en kanin nu... og så kan den stå på vores altan :-)

Skal bare lige finde ud af hvilken slags kanin... det skal være en dværg, men har lidt kig på en teddy dværg kanin.

Ved du om dværg kaniner kan holde til at være ude?

Anmeld

1. oktober 2011

Sara.

lottepigen12 skriver:

Hej

Jeg har også haft en rotte som kæledyr og de er rigtig søde, syntes dog han rotter kan lugte mere end hun rotterne. som Dinna88 skriver kan de blive ekstrem tamme og så elsker de at ligge i en lomme eller i huen på en hættetrøje og sove. Men vil dog også sige de er natdyr, det var min i hvertfald så de kan godt larme lidt om natten.

Tak for dit svar :-) Vi har valgt at købe en kanin nu...

Anmeld

1. oktober 2011

Sara.

morethanperfect skriver:

Ja, hamster larmer vildt meget om natten

Vi har valgt kanin nu... dværg... :-)

Anmeld

1. oktober 2011

Sara.

Kamelia skriver:

Hmmm.......vi har fået marsvin, to stk, her i sommerferien. De er rigtig søde, tamme og dejlige kæledyr. MEN de lugter og det har jeg lidt svært ved at vende mig til.

Jeg skifter dem hver 2. dag og har snart forsøgt mig med alverdens bund-strø der skulle være godt mod lugt - det virker bare ikke!

Så med dyr skal man vist være forberedt på at de lugter. Vores marsvin laver også umanerlig mange små "pølser", så buret ser hurtigt "snavset" ud, selv om vi skifter hver 2. dag!

Til gengæld er det et kæledyr der er nemt at håndtere og nemt at gøre tamt, bare man giver dem massere af opmærksomhed/kælen og nussen.

Jeg har også haft hamster, men de var en plage om natten og måtte stå i et rum for sig selv forie de larmede og så gad de ikke blive nusset så meget + de bed i irritation og det har jeg aldrig oplevet vores marsvin gøre.

Kaniner har jeg ingen erfaring med! Men husker som barn at venindens kaniner var svære at håndtere og nemt stak af!

Åhhh hvor ville jeg gerne have en hund........

Vi har bestemt os for at købe en kanin :-) Så skal vi bare finde ud af om dværg kaniner må stå udenfor.. Fandt ud af med mig selv at jeg ville blive ked af hvis det lugtede.. tror ikke jeg ville ku med det...

Ja vi vil også heeeeeeeeeeeeeeelt vildt gerne have en hund, men først når vi flytter i hus.....

Anmeld

1. oktober 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Hej :-)

Min store pige bliver 4 år d.13 oktober.

Derfor har min mand og jeg snakket lidt om at give hende et dyr i fødselsdagsgave (hun eeeeeeeeelsker dyr!!)

Men men men.. Vi bor til leje og må max ha et dyr på dværg kanin str (dog ikke krybdyr, vi har haft 2 firben, som mandens mor fik da vi flyttede)

Men vi kan ikke finde ud af om et hamster, et marsvin eller en dværg kanin er det bedste valg?

Hvad ville du vælge? og hvorfor?

er der nogle ulemper ved nogle af dyrene?

Min mand siger de kun lugter hvis man ikke gør nok rent ved dem, mener i også det?

Mvh Sara

Til børn i den alder, er det bedst med en dværgkanin, da småbørn let får klemt maverne på dyrene og det kan hverken marsvin eller hamstre tåle.

Vedr. lugten så hjælper det helt utroligt meget hvis man putter kattegrus i bunden af deres bur, vel at bemærke kattegrus af molér. Og ellers ja, så skal buret skiftes et par gange om ugen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.